Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Davranış Bozukluğu Olan Öğrencilere İlişkin Algıları ve Deneyimleri: Olgubilimsel Bir Araştırma

Yıl 2024, , 2888 - 2919, 21.12.2024
https://doi.org/10.35675/befdergi.1501690

Öz

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin davranış bozukluğu olan öğrencilere yönelik algılarını ve kişisel deneyimlerini değerlendirmektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemine dayanan olgubilimsel tasarıma göre inşa edilmiştir. Bu çalışmaya yön veren teorik çerçeve, epistemolojik algı teorisine dayandırılmıştır. Çalışma grubu, Rize il genelindeki ilkokullarda görev yapan ve en az 5 yıllık öğretmenlik deneyimine sahip 14 sınıf öğretmeninden oluşmuştur. 2023-2024 eğitim-öğretim yılı güz döneminde gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler, içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sorularına ilişkin temel bulgular, temalar halinde sunulmuştur; “öğretmenlik mesleğinin zor oluşu, öğretmenlerin hazırlık veya eğitim eksikliği, öğretmenlerin kendilerini sinirli ve yorgun hissetmeleri, olumlu öğretmen-öğrenci ilişkileri kurulması, olumlu ortamın korunması, idari desteğin eksikliği, ebeveyn desteğinin eksikliği, stratejik olunması, davranış bozukluğu olan öğrencilerin öğrenebileceğine ilişkin inanç”. Tartışma ve sonuç bölümünde ise bulguların tüm paydaşlar için etkileri tartışılmıştır. Uygulama önerileri arasında mesleki gelişim hizmetlerinin sunulması ve okullarda periyodik öğretmen-ebeveyn-idari birim toplantılarının gerçekleştirilmesi yer almıştır.

Kaynakça

  • Aras, Ş., Ünlü, G., & Taş, F. (2007). Çocuk ve ergen psikiyatrisi polikliniğine başvuran hastalarda belirtiler, tanılar ve tanıya yönelik incelemeler. Klinik Psikiyatri, 10, 28-37.
  • Arcangeli L, Bacherini A, Gaggioli C, Sannipoli M, & Balboni G. (2020). Attitudes of mainstream and special-education teachers toward ıntellectual disability in Italy: the relevance of being teachers. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(19), 7325.
  • Ata, S., Duran, Ç., & Metin, E. N. (2020). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli çocukların eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesi (Ağrı ili örneği). Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 7(2), 159-171.
  • Babayiğit, Ö., & Erkuş, B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin derslerde kullandıkları pekiştireç ve cezaların etkililiği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 567-580.
  • Bardack, S., & Obradović, J. (2017). Emotional behavior problems, parent emotion socialization, and gender as determinants of teacher–child closeness. Early Education and Development, 28(5), 507-524.
  • Başar, M., & Özdemir, S. (2015). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocuklar için başarıya ilk adım erken müdahale programı uygulamalarının gözden geçirilmesi. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 34(1), 176-197.
  • Bayar, M., & Üstün, A. (2017). İlkokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine ilişkin duygu, tutum ve kaygılarının değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 12(17). 73-88.
  • Bennett, K. J., Lipman, E., Racine Y., & Offord, D. R. (1998). Annotation: Do measures of externalizing behavior in normal populations predict later outcome? Implications for targeted ınterventions to prevent conduct disorder. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 39, 1059-1070.
  • Botha, J., & Kourkoutas, E. (2016). A community of practice as an inclusive model to support children with social, emotional and behavioral difficulties in school contexts. International Journal of Inclusive Education, 20(7), 784-799.
  • Buchanan, R., Nese, R. N. T., & Clark, M. (2016). Stakeholders’ voices: Defining needs of students with emotional and behavioral disorders transitioning between school settings. Behavioral Disorders, 41(3), 135-147.
  • Bulut, S. (2008). Okullarda görülen öğrenciden öğrenciye yönelik şiddet olaylarının bazı değişkenler açısından arşiv araştırması yöntemiyle incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 23-38.
  • Candela, A. G. (2019). Exploring the function of member checking. The Qualitative Report, 24(3), 619.
  • Canel, N., & Özdemir-Kemahlı, H. P. (2018). Çeşitli zekâ düzeylerine sahip ilkokul öğrencilerinin davranış problemleri ile aile işlevleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 47(47), 85-104.
  • Capern, T., & Hammond, L. (2014). Establishing positive relationships with secondary gifted students and students with emotional/behavioral disorders: Giving these diverse learners what they need. Australian Journal of Teacher Education, 39(4), 46-67.
  • Charles, C. M. (1992). Building classroom discipline: From models to practice. (4. Baskı) London: Longman.
  • Cooper, J. T., Whitney, T., & Lingo, A. S. (2018). Using immediate feedback to increase opportunities to respond in a general education classroom. Rural Special Education Quarterly, 37(1), 52-60.
  • Coşgun Başar, M., & Özdemir, S. (2015). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocuklar için başarıya ilk adım erken müdahale programı uygulamalarının gözden geçirilmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 176-197.
  • Creswell, J. & Poth, C. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Second Edition. SAGE Publications.
  • Çam, S., & Ünal, H. (2016). Davranım bozukluğu tanısı alan ilköğretim öğrencilerine okullarda sunulan psikolojik danışmanlık hizmetlerinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 165-182.
  • Çullu, H. (2010). İlköğretim çağında davranış bozukluğu görülen çocuklarda resim-iş eğitimi yolu ile yaratıcılığın uyarılması ve değişim süreçlerinin izlenmesi (Tez No. 264080) [Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Daley, S., & Rappolt-Schlichtmann, G. (2018). Stigma consciousness among adolescents with learning disabilities: Considering individual experiences of being stereotyped. Learning Disability Quarterly, 41(4), 200-212.
  • Deliveli, K. (2019). Sınıf öğretmenlerinin duygu davranış bozukluğu olan öğrencilere sundukları eğitimsel hizmetler. Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma Dergisi, 6(40), 2039-2056.
  • Enç, M. (1980). Ruh bilim terimleri sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurum Yayınları.
  • Gage, N. A., Adamson, R., MacSuga-Gage, A., & Lewis, T. J. (2017). The relation between the academic achievement of students with emotional and behavioral disorders and teacher characteristics. Behavioral Disorders, 43(1), 213-222.
  • Garwood, J. D., & Ampuja, A. A. (2019). Inclusion of students with learning, emotional, and behavioral disabilities through strength-based approaches. Intervention in School and Clinic, 55(1), 46-51.
  • Gilmour, A. F., Sandilos, L. E., Pilny, W. V., Schwartz, S., & Wehby, J. H. (2021). Teaching students with emotional/behavioral disorders: Teachers’ burnout profiles and classroom management. Journal of Emotional and Behavior Disorders, 33(4), 3-11.
  • Gözütok, F. D., Er, O., & Karacaoğlu, C. (2006, 28-31 Mart). Okullarda dayak: 1992-2006 yılları karşılaştırması. 1. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Önlemler Tedbirler Sempozyumu, MEB & UNICEF, İstanbul.
  • Hamre, B. K., & Pianta, R. C. (2001). Early teacher–child relationships and the trajectory of children's school outcomes through eighth grade. Child Development, 72, 625-638.
  • Hawkins, R. O., Collins, T. A., Haas Ramirez, L., Murphy, J. M., & Ritter, C. (2020). Examining the generalization of a combined independent and interdependent group contingency for students with emotional and behavioral disorders. Behavioral Disorders, 45(4), 238-251.
  • Hofer, B. K., & Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67(1), 88-140.
  • Hoover, S., Strapp, C., Ito, A., Foster, K., & Roth, K. (2018). Teaching qualitative research interviewer skills: A developmental framework for social justice psychological Research teams. Qualitative Psychology, 5(2), 300–318.
  • Hornstra, L., Denessen, E., Bakker, J., Van den Bergh, L., & Voeten, M. (2010). Teacher attitudes toward dyslexia: Effects on teacher expectations and the academic achievement of students with dyslexia. Journal of Learning Disabilities, 43(6), 515-529.
  • Hughes, J. N., & Im, M. H. (2016). Teacher-student relationship and peer disliking and liking across grades 1-4. Child Development, 87(2), 593-611.
  • Karadağ, E., & Öney, A. (2006). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin sınıf-içi olumsuz davranışlarının değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 119-134.
  • Kaymak Özmen, S. (2006, 28-31 Mart). İlköğretim öğrencilerinin maruz kaldıkları şiddetin türleri ve sıklığı: Kars ili örneği. 1. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Önlemler Tedbirler Sempozyumu. MEB & UNICEF, İstanbul.
  • Klopfer, K., Scott, K., Jenkins, J., & Ducharme, J. (2019). Effect of preservice classroom management training of attitudes and skills for teaching children with emotional and behavioral problems: A randomized control trial. Teacher Education & Special Education, 42(1), 49-66.
  • Kocuk, M. (2022). İlkokul öğrencileri arasındaki akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of Trends and Developments in Education, 2(1), 84-105.
  • Leggio, J. C., & Terras, K. L. (2019). An investigation of the qualities, knowledge, and skills of effective teachers for students with emotional/behavioral disorders: The teacher perspective. Journal of Special Education Apprenticeship, 8(1), 1-15.
  • Lewis, R., & Riley, P. (2009), Teacher misbehaviour. In L. J. Saha, & A. G. Dworkin (Eds.), The International Handbook of Research on Teachers and Teaching (pp. 417-431). Norwell, MA, USA: Springer.
  • Longobardi, C., Gastaldi, F. G. M., Prino, L. E., Pasta, T., & Settanni, M. (2016). Examining student-teacher relationship from students’ point of view: Italian adaptation and validation of the young children’s appraisal of teacher support questionnaire. The Open Psychology Journal, 9, 176-187.
  • Lynam, D. R. (1996). Early identification of chronic offenders: Who is the edging psychopath? Psychological Bulletin, 120, 209-234.
  • Marsh, R. J., Higgins, K., Morgan, J., Cumming, T. M., Brown, M., & McCreery, M. (2019). Evaluating school connectedness of students with emotional and behavioral disorders. Children & Schools, 41(3), 153-160.
  • Meehan, B. T., Hughes, J. N., & Cavell, T. A. (2003). Teacher-student relationships as compensatory resources for aggressive children. Child Development, 74, 1145-1157.
  • McLeskey, J., Maheady L., Billingsley B., Brownell M., & Lewis T. (2018). High-leverage practices for inclusive classrooms. Council for Exceptional Children. Routledge.
  • Moffitt, T. (1993). Adolescence-limited and life-course-persistent antisocial behavior: A developmental taxonomy. Psychological Review, 100, 674-701.
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Sage Publications.
  • O’Connor, E. E., Dearing, E., & Collins, B. A. (2011). Teacher-child relationship and behavior problem trajectories in elementary school. American Educational Research Journal, 48, 120-162.
  • Ögel, K., Tarı, I., & Eke, C. (2006). Okullarda suç ve şiddeti önleme. Yeniden Yayınları, No.17. İstanbul.
  • Patterson, G. R. (1993). Orderly change in a stable world: The antisocial trait as a chimera. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 61, 911-919.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods. Sage Publications.
  • Poulou, M. S., Bassett, H. H., & Denham, S. A. (2018). Teachers’ perceptions of emotional intelligence and social-emotional learning: Students’ emotional and behavioral difficulties in U.S. and Greek preschool classrooms. Journal of Research in Childhood Education, 32(3), 363-365.
  • Ryan, F., Coughlan, M., & Cronin, P. (2009). Interviewing in qualitative research: The one-to-one interview. International Journal of Therapy & Rehabilitation, 16(6), 309–314.
  • Saloviita, T. (2020). Attitudes of teachers towards inclusive education in Finland. Scandinavian Journal of Educational Research, 64(2), 270-282.
  • Sezer, Ö. (2004). Okul öncesi dönemde bulunan çocuklarda sık rastlanan uyum ve davranış bozuklukları ve bu bozukluklara ilişkin öğretmenlerin görüşleri. I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Siegel, S., & Silins, N. (2015). The epistemology of perception. The Oxford Handbook Of Philosophy of Perception. 25, 781-811.
  • Smith, P. R. (2018). Collecting sufficient evidence when conducting a case study. The Qualitative Report, 23(5), 1043-1048.
  • Smith, S. M., Cotterill, S. T., & Brown, H. (2020). An interpretative phenomenological analysis of coach perceptions in the practice environment. Sport Psychologist, 34(4), 257-267.
  • State, T. M., Simonsen, B., Hirn, R. G., & Wills, H. (2019). Bridging the research-to-practice gap through effective professional development for teachers working with students with emotional and behavioral disorders. Behavioral Disorders, 44(2), 107-116.
  • Ünal, H. (2006). Davranım bozukluğu tanısı alan ilköğretim öğrencilerine okullarda sunulan danışmanlık hizmetlerinin incelenmesi. (Tez No. 205780) [Yüksek Lisans tezi, Çukurova Üniversitesi-Adana]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Weller, S. C., Vickers, B., Bernard, H. R., Blackburn, A. M., Borgatti, S., Gravlee, C. C., & Johnson, J. C. (2018). Open-ended interview questions and saturation. PLoS ONE, 13(6), 1-18.
  • Wills, H. P., Mason, R., Gregori, E., & Veatch, M. (2019). Effects of self-monitoring on the praise rates of paraprofessionals for students with emotional and behavioral disorders. Elementary School Journal, 119(4), 562-579.
  • Wirihana, L., Welch, A., Williamson, M., Christensen, M., Bakon, S., & Craft, J. (2018). Using Colaizzi’s method of data analysis to explore the experiences of nurse academics teaching on satellite campuses. Nurse Researcher, 25(4), 30-34.
  • Yin, R.K. (2016). Qualitative research from start to finish. https. Family and Consumer Sciences, 44(3), 324-325.
  • Yoshikawa, H. (1994). Prevention as cumulative protection: Effects of early family support and education on chronic delinquency and its risks. Psychological Bulletin, 115, 28-54.
  • Yüksel, P., & Yıldırım, S. (2015). Theoretical frameworks, methods, and procedures for conducting phenomenological studies in educational settings. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(1), 1-20.
  • Zimmermann, C. R. (2018). The penalty of being a young black girl: Kindergarten teachers’ perceptions of children’s problem behaviors and student-teacher conflict by the intersection of race and gender. Journal of Negro Education, 87(2), 154-168.
  • Zvi Miller, E. (2023). Teachers’ perceptions of students with emotional and behavior disorders: A phenomenological study. (Tez No. 30686992) [Doctora Thesis, Northcentral University, California-ABD]. Proquest Digital Dissertations.

Primary School Teachers' Perceptions Toward Students With Behavior Disorders: A Phenomenological Study

Yıl 2024, , 2888 - 2919, 21.12.2024
https://doi.org/10.35675/befdergi.1501690

Öz

The purpose of this study is to evaluate primary school teachers’ perceptions and personal experiences towards students with behavioral disorders. Phenomenological design, based on qualitative research method, is the main method chosen to guide this study. The theoretical framework guiding this study was based on the epistemological theory of perception. The study group consisted of 14 classroom teachers who worked in primary schools throughout Rize province and had at least 5 years of teaching experience. Semi-structured interviews conducted in the fall semester of the 2023-2024 academic year were analyzed using the content analysis method. The main findings related to the research questions are presented as themes; the difficulty of the teaching profession, teachers' lack of preparation or training, teachers’ feeling frustrated and tired, establishing positive teacher-student relationships, maintaining a positive environment, lack of administrative support, lack of parental support, being strategic, believing that students with behavioral disorders can learn, . In the discussion and conclusion section, the impacts of the findings for all stakeholders are discussed. The implications include providing professional development services and holding periodic teacher-parent-administrative unit meetings.

Kaynakça

  • Aras, Ş., Ünlü, G., & Taş, F. (2007). Çocuk ve ergen psikiyatrisi polikliniğine başvuran hastalarda belirtiler, tanılar ve tanıya yönelik incelemeler. Klinik Psikiyatri, 10, 28-37.
  • Arcangeli L, Bacherini A, Gaggioli C, Sannipoli M, & Balboni G. (2020). Attitudes of mainstream and special-education teachers toward ıntellectual disability in Italy: the relevance of being teachers. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(19), 7325.
  • Ata, S., Duran, Ç., & Metin, E. N. (2020). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli çocukların eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesi (Ağrı ili örneği). Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 7(2), 159-171.
  • Babayiğit, Ö., & Erkuş, B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin derslerde kullandıkları pekiştireç ve cezaların etkililiği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 567-580.
  • Bardack, S., & Obradović, J. (2017). Emotional behavior problems, parent emotion socialization, and gender as determinants of teacher–child closeness. Early Education and Development, 28(5), 507-524.
  • Başar, M., & Özdemir, S. (2015). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocuklar için başarıya ilk adım erken müdahale programı uygulamalarının gözden geçirilmesi. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 34(1), 176-197.
  • Bayar, M., & Üstün, A. (2017). İlkokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine ilişkin duygu, tutum ve kaygılarının değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 12(17). 73-88.
  • Bennett, K. J., Lipman, E., Racine Y., & Offord, D. R. (1998). Annotation: Do measures of externalizing behavior in normal populations predict later outcome? Implications for targeted ınterventions to prevent conduct disorder. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 39, 1059-1070.
  • Botha, J., & Kourkoutas, E. (2016). A community of practice as an inclusive model to support children with social, emotional and behavioral difficulties in school contexts. International Journal of Inclusive Education, 20(7), 784-799.
  • Buchanan, R., Nese, R. N. T., & Clark, M. (2016). Stakeholders’ voices: Defining needs of students with emotional and behavioral disorders transitioning between school settings. Behavioral Disorders, 41(3), 135-147.
  • Bulut, S. (2008). Okullarda görülen öğrenciden öğrenciye yönelik şiddet olaylarının bazı değişkenler açısından arşiv araştırması yöntemiyle incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 23-38.
  • Candela, A. G. (2019). Exploring the function of member checking. The Qualitative Report, 24(3), 619.
  • Canel, N., & Özdemir-Kemahlı, H. P. (2018). Çeşitli zekâ düzeylerine sahip ilkokul öğrencilerinin davranış problemleri ile aile işlevleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 47(47), 85-104.
  • Capern, T., & Hammond, L. (2014). Establishing positive relationships with secondary gifted students and students with emotional/behavioral disorders: Giving these diverse learners what they need. Australian Journal of Teacher Education, 39(4), 46-67.
  • Charles, C. M. (1992). Building classroom discipline: From models to practice. (4. Baskı) London: Longman.
  • Cooper, J. T., Whitney, T., & Lingo, A. S. (2018). Using immediate feedback to increase opportunities to respond in a general education classroom. Rural Special Education Quarterly, 37(1), 52-60.
  • Coşgun Başar, M., & Özdemir, S. (2015). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocuklar için başarıya ilk adım erken müdahale programı uygulamalarının gözden geçirilmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 176-197.
  • Creswell, J. & Poth, C. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Second Edition. SAGE Publications.
  • Çam, S., & Ünal, H. (2016). Davranım bozukluğu tanısı alan ilköğretim öğrencilerine okullarda sunulan psikolojik danışmanlık hizmetlerinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 165-182.
  • Çullu, H. (2010). İlköğretim çağında davranış bozukluğu görülen çocuklarda resim-iş eğitimi yolu ile yaratıcılığın uyarılması ve değişim süreçlerinin izlenmesi (Tez No. 264080) [Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Daley, S., & Rappolt-Schlichtmann, G. (2018). Stigma consciousness among adolescents with learning disabilities: Considering individual experiences of being stereotyped. Learning Disability Quarterly, 41(4), 200-212.
  • Deliveli, K. (2019). Sınıf öğretmenlerinin duygu davranış bozukluğu olan öğrencilere sundukları eğitimsel hizmetler. Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma Dergisi, 6(40), 2039-2056.
  • Enç, M. (1980). Ruh bilim terimleri sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurum Yayınları.
  • Gage, N. A., Adamson, R., MacSuga-Gage, A., & Lewis, T. J. (2017). The relation between the academic achievement of students with emotional and behavioral disorders and teacher characteristics. Behavioral Disorders, 43(1), 213-222.
  • Garwood, J. D., & Ampuja, A. A. (2019). Inclusion of students with learning, emotional, and behavioral disabilities through strength-based approaches. Intervention in School and Clinic, 55(1), 46-51.
  • Gilmour, A. F., Sandilos, L. E., Pilny, W. V., Schwartz, S., & Wehby, J. H. (2021). Teaching students with emotional/behavioral disorders: Teachers’ burnout profiles and classroom management. Journal of Emotional and Behavior Disorders, 33(4), 3-11.
  • Gözütok, F. D., Er, O., & Karacaoğlu, C. (2006, 28-31 Mart). Okullarda dayak: 1992-2006 yılları karşılaştırması. 1. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Önlemler Tedbirler Sempozyumu, MEB & UNICEF, İstanbul.
  • Hamre, B. K., & Pianta, R. C. (2001). Early teacher–child relationships and the trajectory of children's school outcomes through eighth grade. Child Development, 72, 625-638.
  • Hawkins, R. O., Collins, T. A., Haas Ramirez, L., Murphy, J. M., & Ritter, C. (2020). Examining the generalization of a combined independent and interdependent group contingency for students with emotional and behavioral disorders. Behavioral Disorders, 45(4), 238-251.
  • Hofer, B. K., & Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67(1), 88-140.
  • Hoover, S., Strapp, C., Ito, A., Foster, K., & Roth, K. (2018). Teaching qualitative research interviewer skills: A developmental framework for social justice psychological Research teams. Qualitative Psychology, 5(2), 300–318.
  • Hornstra, L., Denessen, E., Bakker, J., Van den Bergh, L., & Voeten, M. (2010). Teacher attitudes toward dyslexia: Effects on teacher expectations and the academic achievement of students with dyslexia. Journal of Learning Disabilities, 43(6), 515-529.
  • Hughes, J. N., & Im, M. H. (2016). Teacher-student relationship and peer disliking and liking across grades 1-4. Child Development, 87(2), 593-611.
  • Karadağ, E., & Öney, A. (2006). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin sınıf-içi olumsuz davranışlarının değerlendirilmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 119-134.
  • Kaymak Özmen, S. (2006, 28-31 Mart). İlköğretim öğrencilerinin maruz kaldıkları şiddetin türleri ve sıklığı: Kars ili örneği. 1. Şiddet ve Okul: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Önlemler Tedbirler Sempozyumu. MEB & UNICEF, İstanbul.
  • Klopfer, K., Scott, K., Jenkins, J., & Ducharme, J. (2019). Effect of preservice classroom management training of attitudes and skills for teaching children with emotional and behavioral problems: A randomized control trial. Teacher Education & Special Education, 42(1), 49-66.
  • Kocuk, M. (2022). İlkokul öğrencileri arasındaki akran zorbalığına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of Trends and Developments in Education, 2(1), 84-105.
  • Leggio, J. C., & Terras, K. L. (2019). An investigation of the qualities, knowledge, and skills of effective teachers for students with emotional/behavioral disorders: The teacher perspective. Journal of Special Education Apprenticeship, 8(1), 1-15.
  • Lewis, R., & Riley, P. (2009), Teacher misbehaviour. In L. J. Saha, & A. G. Dworkin (Eds.), The International Handbook of Research on Teachers and Teaching (pp. 417-431). Norwell, MA, USA: Springer.
  • Longobardi, C., Gastaldi, F. G. M., Prino, L. E., Pasta, T., & Settanni, M. (2016). Examining student-teacher relationship from students’ point of view: Italian adaptation and validation of the young children’s appraisal of teacher support questionnaire. The Open Psychology Journal, 9, 176-187.
  • Lynam, D. R. (1996). Early identification of chronic offenders: Who is the edging psychopath? Psychological Bulletin, 120, 209-234.
  • Marsh, R. J., Higgins, K., Morgan, J., Cumming, T. M., Brown, M., & McCreery, M. (2019). Evaluating school connectedness of students with emotional and behavioral disorders. Children & Schools, 41(3), 153-160.
  • Meehan, B. T., Hughes, J. N., & Cavell, T. A. (2003). Teacher-student relationships as compensatory resources for aggressive children. Child Development, 74, 1145-1157.
  • McLeskey, J., Maheady L., Billingsley B., Brownell M., & Lewis T. (2018). High-leverage practices for inclusive classrooms. Council for Exceptional Children. Routledge.
  • Moffitt, T. (1993). Adolescence-limited and life-course-persistent antisocial behavior: A developmental taxonomy. Psychological Review, 100, 674-701.
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Sage Publications.
  • O’Connor, E. E., Dearing, E., & Collins, B. A. (2011). Teacher-child relationship and behavior problem trajectories in elementary school. American Educational Research Journal, 48, 120-162.
  • Ögel, K., Tarı, I., & Eke, C. (2006). Okullarda suç ve şiddeti önleme. Yeniden Yayınları, No.17. İstanbul.
  • Patterson, G. R. (1993). Orderly change in a stable world: The antisocial trait as a chimera. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 61, 911-919.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods. Sage Publications.
  • Poulou, M. S., Bassett, H. H., & Denham, S. A. (2018). Teachers’ perceptions of emotional intelligence and social-emotional learning: Students’ emotional and behavioral difficulties in U.S. and Greek preschool classrooms. Journal of Research in Childhood Education, 32(3), 363-365.
  • Ryan, F., Coughlan, M., & Cronin, P. (2009). Interviewing in qualitative research: The one-to-one interview. International Journal of Therapy & Rehabilitation, 16(6), 309–314.
  • Saloviita, T. (2020). Attitudes of teachers towards inclusive education in Finland. Scandinavian Journal of Educational Research, 64(2), 270-282.
  • Sezer, Ö. (2004). Okul öncesi dönemde bulunan çocuklarda sık rastlanan uyum ve davranış bozuklukları ve bu bozukluklara ilişkin öğretmenlerin görüşleri. I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Siegel, S., & Silins, N. (2015). The epistemology of perception. The Oxford Handbook Of Philosophy of Perception. 25, 781-811.
  • Smith, P. R. (2018). Collecting sufficient evidence when conducting a case study. The Qualitative Report, 23(5), 1043-1048.
  • Smith, S. M., Cotterill, S. T., & Brown, H. (2020). An interpretative phenomenological analysis of coach perceptions in the practice environment. Sport Psychologist, 34(4), 257-267.
  • State, T. M., Simonsen, B., Hirn, R. G., & Wills, H. (2019). Bridging the research-to-practice gap through effective professional development for teachers working with students with emotional and behavioral disorders. Behavioral Disorders, 44(2), 107-116.
  • Ünal, H. (2006). Davranım bozukluğu tanısı alan ilköğretim öğrencilerine okullarda sunulan danışmanlık hizmetlerinin incelenmesi. (Tez No. 205780) [Yüksek Lisans tezi, Çukurova Üniversitesi-Adana]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Weller, S. C., Vickers, B., Bernard, H. R., Blackburn, A. M., Borgatti, S., Gravlee, C. C., & Johnson, J. C. (2018). Open-ended interview questions and saturation. PLoS ONE, 13(6), 1-18.
  • Wills, H. P., Mason, R., Gregori, E., & Veatch, M. (2019). Effects of self-monitoring on the praise rates of paraprofessionals for students with emotional and behavioral disorders. Elementary School Journal, 119(4), 562-579.
  • Wirihana, L., Welch, A., Williamson, M., Christensen, M., Bakon, S., & Craft, J. (2018). Using Colaizzi’s method of data analysis to explore the experiences of nurse academics teaching on satellite campuses. Nurse Researcher, 25(4), 30-34.
  • Yin, R.K. (2016). Qualitative research from start to finish. https. Family and Consumer Sciences, 44(3), 324-325.
  • Yoshikawa, H. (1994). Prevention as cumulative protection: Effects of early family support and education on chronic delinquency and its risks. Psychological Bulletin, 115, 28-54.
  • Yüksel, P., & Yıldırım, S. (2015). Theoretical frameworks, methods, and procedures for conducting phenomenological studies in educational settings. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6(1), 1-20.
  • Zimmermann, C. R. (2018). The penalty of being a young black girl: Kindergarten teachers’ perceptions of children’s problem behaviors and student-teacher conflict by the intersection of race and gender. Journal of Negro Education, 87(2), 154-168.
  • Zvi Miller, E. (2023). Teachers’ perceptions of students with emotional and behavior disorders: A phenomenological study. (Tez No. 30686992) [Doctora Thesis, Northcentral University, California-ABD]. Proquest Digital Dissertations.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sınıf Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nur Seda Alim 0000-0002-0539-784X

Selami Yangın 0000-0002-7387-912X

Erken Görünüm Tarihi 13 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 15 Haziran 2024
Kabul Tarihi 29 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Alim, N. S., & Yangın, S. (2024). Sınıf Öğretmenlerinin Davranış Bozukluğu Olan Öğrencilere İlişkin Algıları ve Deneyimleri: Olgubilimsel Bir Araştırma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(44), 2888-2919. https://doi.org/10.35675/befdergi.1501690