The qualities and quantities of the studies on curricula constitute the aim of the study. Systematic review method was used in the study. ‘Article Classification Scale’ was used to collect the data. The sample of the study consists of 44 articles and 32 theses published between 2018-2024. The studies were examined in terms of purpose, method, study groups, analysis methods and data collection tools. Descriptive analysis and content analysis techniques were used to analyse the data. According to the research findings, there has been a significant increase in studies on curriculum literacy in recent years. The predominance of quantitative methods in the studies shows that programme literacy studies focus on objective and measurable data. The widespread use of scales as data collection tools enables curriculum literacy to be measured quantitatively. In the light of the reviewed studies, curriculum studies were evaluated in a multidimensional way and suggestions were made to researchers for new studies. A more in-depth examination of the factors affecting curriculum literacy and investigating the effectiveness of intervention programmes to improve curriculum literacy can be suggested for new studies.
Öğretim programlarıyla ilgili çalışmaların nitelik ve nicelikleri çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada, nitel bir yöntem olan doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. Verilerin toplanmasında “Makale Sınıflandırma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2024 yılları arasında yayımlanan 44 makale ve 32 tez oluşturmaktadır. Çalışmalar, amaç, yöntem, çalışma grupları, analiz yöntemleri ve veri toplama araçları açısından incelenmiştir. Araştırmada, sistematik derleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerinin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre program okuryazarlığıyla ilgili çalışmalarda son yıllarda ciddi bir artış bulunmaktadır. Çalışmalarda nicel yöntemlerin baskın olması, program okuryazarlığı araştırmalarında nesnel ve ölçülebilir verilere odaklanıldığını göstermektedir. Ölçeklerin veri toplama aracı olarak yaygın kullanımı, program okuryazarlığının nicel olarak ölçülmesini sağlamaktadır. İncelenen çalışmalar ışığında öğretim programı çalışmaları çok boyutlu olarak değerlendirilmiş ve araştırmacılara yeni çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. Program okuryazarlığını etkileyen faktörlerin daha derinlemesine incelenmesi, program okuryazarlığını geliştirmeye yönelik müdahale programlarının etkililiğinin araştırılması konusunda yeni araştırmalar önerilmektedir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
| Bölüm | Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 4 Şubat 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 19 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 46 |