Müzik çocuğun duygusal olarak rahatlamasını, düşünme becerilerinin gelişmesini, kendini ifade etmesini destekleyerek sosyal becerilerinin ve birçok gelişim alanının desteklenmesinde önemli katkılar sunmaktadır. Araştırmada müzik eğitimi alan çocukların ebeveynlerinin, müziğin çocukların gelişimi üzerindeki etkilerine ilişkin görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu kapsamda çalışmada, müzik eğitiminin çocukların günlük yaşamlarına ve okul yaşantılarına, gelişim alanlarına ve becerilerine olan etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Nitel yöntemlerden betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilen çalışmada, odak (focus) grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubuna, müzik eğitimi alan 4-6 yaşlar arasındaki sekiz çocuğun ebeveyni dâhil edilmiştir. Görüşme, moderatör başkanlığında katılımcılara açık uçlu sorular sorularak 60 dakikalık bir sürede gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, müzik eğitiminin çocukların gelişiminde önemli katkılara sahip olduğu ve özellikle bilişsel, sosyal-duygusal gelişime olan etkilerinin ifade edildiği görülmüştür. Yapılan çalışma sonucunda hamilelik döneminden itibaren müziğin çocuk gelişimi ve eğitiminde etkili olarak kullanılması ve özellikle okul öncesi öğretmenlerin yetiştirilmesinde müziğe daha geniş şekilde yer verilmesi önerilmiştir.
In this study, it was aimed to reveal the views of parents of children receiving music education on the effects of music on children's development. In this context, the study tried to determine the effects of music education on children's daily and school life, developmental areas and skills. In the study, which was conducted with the descriptive scanning model from qualitative methods, the focus group interview technique was used. The study group included the parents of eight children between the ages of 4 and 6 who received music education. The interview was conducted in a 60-minute period by asking open-ended questions to the participants under the moderator's chairmanship. Content analysis method was used to analyze the data. In line with the findings obtained, it was seen that music education has important contributions to children's development and especially its effects on cognitive and social-emotional development were expressed. Recommendations were given according to the results of the study.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Okul Öncesi Eğitim |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 25 Şubat 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 48 |