Bu araştırmanın amacı, matematik eğitiminde matematiksel modelleme dersi öğretim programın ihtiyaçlarını belirlemek için eğitim fakülteleri ders içerikleri ile öğretim elamanları, matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlemektir. Nitel araştırma yöntemi kullanılan araştırmada, betimleyici ihtiyaç analizi yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın veri kaynaklarını matematiksel modelleme eğitimi veren eğitim fakülteleri web sayfaları oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcıları, matematiksel modelleme alanında uzmanlaşmış akademisyenler, matematiksel modelleme eğitimi alan matematik öğretmenleri ve matematiksel modelleme dersi alan öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada, üniversite web sitelerinden elde edilen veriler doküman analizine tabi tutulmuş, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanan diğer veriler ise betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; Üniversite web sayfalarının karşılaştırmalı incelenmesiyle, programlarının dört temel bileşenini ifade etmede farklılıklar olduğunu görülmüştür. Buda akademik programlarının çok yönlü doğasını kapsamlı bir şekilde temsil etme derecesinde tutarsızlıklar ortaya çıkarmıştır. Öğretim elemanları, öğretmenler ve öğretmen adaylarının mülakatları sonucunda ise hedef, içerik, öğrenme öğretme yaşantıları ile ölçme ve değerlendirme boyutuyla ilgili görüşleri belirtilmiştir.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
SDK-2023-11987
This research aims to determine requirements of mathematics teacher education programs for mathematics modeling courses by examining course content of education faculties and the views of faculty members, mathematics teachers, and pre-service teachers. A qualitative research design with a descriptive needs analysis approach was adopted. Data was collected from the web pages of education faculties offering mathematics modeling education. Participants included academics specializing in mathematics modeling, mathematics teachers who received mathematics modeling education, and pre-service teachers taking the mathematics modeling course. Document analysis was used to analyze data from university websites, while semi-structured interviews were analyzed descriptively. The comparative analysis of university websites revealed differences in the expression of the four basic components of the programs. This inconsistency highlights the varying degrees to which academic programs comprehensively represent their multifaceted nature. Interviews with faculty members, teachers, and pre-service teachers revealed their perspectives on the goals, content, teaching and learning experiences, and assessment of mathematics modeling courses.
SDK-2023-11987
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Matematik Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | SDK-2023-11987 |
| Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 2 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 48 |