Bu çalışmanın temel amacı, beşinci sınıf fen bilimleri dersinde yer alan “Canlılar Dünyası” ünitesinin artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarıyla öğretilmesinin, öğrencilerin akademik başarılarına etkisini değerlendirmek ve öğrencilerin bu uygulamalara yönelik görüşlerini analiz etmektir. Araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel model (quasi-Experimental Design) kullanılmıştır. Deney grubunda yer alan 32 öğrenci, “Canlılar Dünyası” ünitesini artırılmış gerçeklik destekli etkinliklerle işlerken, kontrol grubundaki 30 öğrenci ise 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'na (FBDÖP) uygun geleneksel yöntem ve tekniklerle öğrenim görmüştür. Araştırmada uygulamanın etkililiğini değerlendirmek amacıyla, “Canlılar Dünyası Akademik Başarı Testi” (CDT) ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Bunun yanı sıra, yalnızca deney grubundaki öğrencilere uygulama sonrasında “Görüşme Formu” ile nitel veriler toplanmıştır. Analiz sonuçları, AG destekli öğretim sürecinden geçen deney grubu öğrencilerinin, kontrol grubundaki öğrencilere kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek akademik başarı gösterdiğini ortaya koymuştur. Nitel veriler incelendiğinde ise öğrencilerin AG uygulamalarını eğlenceli ve öğretici buldukları, ayrıca farklı ders ve konularda da bu tür uygulamaların kullanılmasını tercih ettikleri belirlenmiştir.
The primary aim of this study is to evaluate the impact of augmented reality (AR) applications on students' academic achievement in the "World of Living Things" unit of the fifth-grade science course and to analyze students' perspectives on these applications. A pre-test post-test control group quasi-experimental design was employed in the study. The experimental group, consisting of 32 students, studied the "World of Living Things" unit through augmented reality-supported activities, whereas the control group, comprising 30 students, was taught using traditional methods and techniques aligned with the 2018 Science Curriculum (FBDÖP). To assess the effectiveness of the intervention, the "Living Things Academic Achievement Test" (CDT) was administered as both a pre-test and a post-test. Additionally, qualitative data were collected solely from the experimental group through a "Student Interview Form" after the implementation. The analysis results indicated that students in the experimental group, who received AR-supported instruction, demonstrated significantly higher academic achievement compared to those in the control group. Furthermore, qualitative data analysis revealed that students found AR applications enjoyable and instructive, and they expressed a preference for integrating similar applications into other subjects and lessons as well.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 15 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 48 |