Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Darts Exercises on Students with Low Attention Level

Yıl 2021, , 460 - 475, 31.12.2021
https://doi.org/10.35675/befdergi.936216

Öz

The purpose of this study is to examine whether darts exercises affect attention level in students between the ages of 11-13 with low attention levels.The sample group of the study consists of 20 students who were chosen objectively.The attention levels of the students were determined by applying the Bourdon attention test to both control and experimental groups before and after the six-week study period.The data are summarized by giving percentage,frequency,average and standard-deviation values.It was determined that there was a statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group,and that there was no statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the control group.In the light of these findings,we can say that darts exercises positively affect the attention level of students between the ages of 11-13.

Kaynakça

  • Adsız, E. (2010). İlköğretim çağındaki öğrencilerde düzenli yapılan sporun dikkat üzerine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akandere, M., Baştuğ, G., Asan, R. & Baştuğ, K. (2010). Çocuklarda eğitsel oyunun dikkat üzerine etkisi. İnternational Scientific Conference ‘Perspectives İn Physical Education And Sport 21-23 May, Constanta Romania.
  • Akcınlı, N. (2005). Sekiz yaş grubu çocuklarda hareket eğitimi ile dikkat ve hafıza gelişiminin ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Asan, R. (2011). Sekiz haftalık masa tenisi egzersizinin 9-13 yaş arası çocuklarda dikkat üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Barbaroğlu, A. (2011).Çocuk psikolojisi ve Ruh sağlığı, Vize Yayıncılık, Ankara. Bozan, A. ve Akay, Y. (2012). Dikkat Geliştirme Eğitiminin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkatlerini Toplama Becerilerine Etkisi, Western Anatolia Journal of Educational Science. 3(6): 53-66
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 22.Baskı
  • Büyüköztürk, Ş. ve ark. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 20. Baskı
  • Çağlar, E. ve Koruç, Z. (2006). Dikkat testinin sporcularda güvenirliği ve geçerliliği. Hacettepe J. of Sport Sciences, Spor Bilimleri Dergisi, 2(17), 58-80. Göktepe, M., Akalın, T. C. ve Göktepe, M. M. (2016). Kayak sporu yapan çocukların dikkat düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 4 (Special Issue 3), 722-731.
  • İbiş, S. ve Aktuğ Z.B. (2018). Effects of sports on the attention level and academic success in children. Educational Research and Reviews, 13(3): 106-110 Karaduman, B. D. (2004). Dikkat toplama eğitim programının ilköğretim 4 ve 5 sınıf öğrencilerinin dikkat toplama düzeyi, benlik algısı ve başarı düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal R, Dereceli Ç, Kartal A.(2016). Eskrim sporu yapan ve yapmayan 10-12 yaş arası çocukların dikkat düzeylerinin incelenmesi, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2): 82-88.
  • Kaymak, S. (2003). Dikkat toplama eğitimi programının ilköğretim 2. ve 3.öğrencilerinin dikkati toplama becerilerinin geliştirilmesine etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Korkusuz, S. (2019). Fiziksel etkinlik ve dikkat eğitimi uygulamalarının zihinsel engelli öğrencilerin motor beceri, görsel bellek, algı ve dikkat düzeylerine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • MEB .(2006).Özel eğitim hizmetleri tanıtım el kitabı. Devlet kitapları Basımevi. Ankara.
  • Öncü, B. ve Şenol, Ş. (2002). Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun etiyolojisi: Bütüncül yaklaşım. Klinik Psikiyatri Dergisi. 5:111-119.
  • Özdoğan, B., Ak, A. & Soyutürk, M. (2005). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite/aşır hareketlilik bozukluğu olan çocukların eğitiminde öğretmen el kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Renk, M. (2019). 10-13 Yaş grubu çocuklarda oyunsal etkinliklerin dikkat gelişimine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Tekin, M. (2018). Okçuların imgeleme becerileri ile dikkat ve performans düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Tunç, A (2013). Golf sporu yapan çocukların dikkat düzeylerinin incelenmesi, yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Konya.
  • Tunç, A., Akandere M. ve Baştuğ G. (2014). The analysis of the attention levels of individuals playing golf, Turkish Journal of Sport and Exercise, Volume: 16 Issue: 1- Pages: 104-115
  • Türkiye Bocce Bowling ve Dart Federasyonu [TBBDF]. (2017). Dart’ın tarihçesi. http://www.tbbdf.gov.tr/dart Son Erişim Tarihi: 15.07.2020.
  • Yapıcı, F.E. (2019). Hemsball oyun becerilerinin ortaokul öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Yönal, M. (2019). Dart sporunun dikkat düzeyine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.

Dikkat Düzeyi Düşük Olan 11-13 Yaş Aralığındaki Öğrencilerde Dart Egzersizlerinin Etkisi

Yıl 2021, , 460 - 475, 31.12.2021
https://doi.org/10.35675/befdergi.936216

Öz

Bu çalışmanın amacı, dikkat düzeyi düşük olan 11-13 yaş aralığındaki ortaokul öğrencileri üzerinde dart egzersizlerinin dikkat düzeyini etkileyip etkilemediğinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu yansız olarak seçilen 20 öğrenci oluşturmaktadır. 6 haftalık çalışma sürecinin öncesinde ve sonrasında hem kontrol hem deney gruplarına Bourdon dikkat testi uygulanarak, öğrencilerin dikkat düzeyleri belirlenmiştir. Verilerin analizi, yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma değerleri verilerek özetlenmiştir. Deney grubuna ait öntest – sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu, kontrol grubuna ait öntest – sontest puanları arasında ise istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında dart egzersizlerinin, 11-13 yaş aralığındaki ortaokul öğrencilerinin dikkat düzeyini olumlu yönde etkilediğini söyleyebiliriz.

Kaynakça

  • Adsız, E. (2010). İlköğretim çağındaki öğrencilerde düzenli yapılan sporun dikkat üzerine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akandere, M., Baştuğ, G., Asan, R. & Baştuğ, K. (2010). Çocuklarda eğitsel oyunun dikkat üzerine etkisi. İnternational Scientific Conference ‘Perspectives İn Physical Education And Sport 21-23 May, Constanta Romania.
  • Akcınlı, N. (2005). Sekiz yaş grubu çocuklarda hareket eğitimi ile dikkat ve hafıza gelişiminin ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Asan, R. (2011). Sekiz haftalık masa tenisi egzersizinin 9-13 yaş arası çocuklarda dikkat üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Barbaroğlu, A. (2011).Çocuk psikolojisi ve Ruh sağlığı, Vize Yayıncılık, Ankara. Bozan, A. ve Akay, Y. (2012). Dikkat Geliştirme Eğitiminin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Dikkatlerini Toplama Becerilerine Etkisi, Western Anatolia Journal of Educational Science. 3(6): 53-66
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 22.Baskı
  • Büyüköztürk, Ş. ve ark. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 20. Baskı
  • Çağlar, E. ve Koruç, Z. (2006). Dikkat testinin sporcularda güvenirliği ve geçerliliği. Hacettepe J. of Sport Sciences, Spor Bilimleri Dergisi, 2(17), 58-80. Göktepe, M., Akalın, T. C. ve Göktepe, M. M. (2016). Kayak sporu yapan çocukların dikkat düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, 4 (Special Issue 3), 722-731.
  • İbiş, S. ve Aktuğ Z.B. (2018). Effects of sports on the attention level and academic success in children. Educational Research and Reviews, 13(3): 106-110 Karaduman, B. D. (2004). Dikkat toplama eğitim programının ilköğretim 4 ve 5 sınıf öğrencilerinin dikkat toplama düzeyi, benlik algısı ve başarı düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal R, Dereceli Ç, Kartal A.(2016). Eskrim sporu yapan ve yapmayan 10-12 yaş arası çocukların dikkat düzeylerinin incelenmesi, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2): 82-88.
  • Kaymak, S. (2003). Dikkat toplama eğitimi programının ilköğretim 2. ve 3.öğrencilerinin dikkati toplama becerilerinin geliştirilmesine etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Korkusuz, S. (2019). Fiziksel etkinlik ve dikkat eğitimi uygulamalarının zihinsel engelli öğrencilerin motor beceri, görsel bellek, algı ve dikkat düzeylerine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • MEB .(2006).Özel eğitim hizmetleri tanıtım el kitabı. Devlet kitapları Basımevi. Ankara.
  • Öncü, B. ve Şenol, Ş. (2002). Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun etiyolojisi: Bütüncül yaklaşım. Klinik Psikiyatri Dergisi. 5:111-119.
  • Özdoğan, B., Ak, A. & Soyutürk, M. (2005). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite/aşır hareketlilik bozukluğu olan çocukların eğitiminde öğretmen el kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Renk, M. (2019). 10-13 Yaş grubu çocuklarda oyunsal etkinliklerin dikkat gelişimine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Tekin, M. (2018). Okçuların imgeleme becerileri ile dikkat ve performans düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Tunç, A (2013). Golf sporu yapan çocukların dikkat düzeylerinin incelenmesi, yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Konya.
  • Tunç, A., Akandere M. ve Baştuğ G. (2014). The analysis of the attention levels of individuals playing golf, Turkish Journal of Sport and Exercise, Volume: 16 Issue: 1- Pages: 104-115
  • Türkiye Bocce Bowling ve Dart Federasyonu [TBBDF]. (2017). Dart’ın tarihçesi. http://www.tbbdf.gov.tr/dart Son Erişim Tarihi: 15.07.2020.
  • Yapıcı, F.E. (2019). Hemsball oyun becerilerinin ortaokul öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Yönal, M. (2019). Dart sporunun dikkat düzeyine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serkan Varol 0000-0002-0013-5736

Mutlu Türkmen 0000-0003-4534-7553

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 24 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Varol, S., & Türkmen, M. (2021). Dikkat Düzeyi Düşük Olan 11-13 Yaş Aralığındaki Öğrencilerde Dart Egzersizlerinin Etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(32), 460-475. https://doi.org/10.35675/befdergi.936216