Bu araştırmanın amacı, “Madde ve Isı” ünitesindeki kavramların günlük hayata transfer edilmesinde derinleştirme aşamasına uygun öğrenci ihtiyaçlarına yönelik kılavuz hazırlamak ve hazırlanan bu kılavuzun öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 6. sınıfta öğrenim gören 67 (33 deney, 34 kontrol) öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Madde ve Isı Ünitesi Başarı Testi” kullanılmıştır. Deney grubunda derinleştirme aşamasında dersler hazırlanan kılavuz ile yürütülürken, kontrol grubunda ise dersler derinleştirme aşamasında mevcut ders kitabı kullanılarak işlenmiştir. Elde edilen nicel veriler; bağımlı t-testi, bağımsız t-testi ve ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan uygulamalar sonrasında uygulanan kılavuzun deney grubu öğrencilerinin başarılarında anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |