Bu araştırmada ilköğretim birinci kademede verilen performans görevlerine ilişkin öğretmen ve veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2011-2012 öğretim yılında Samsun il merkezinde bulunan 15 ilköğretim okulunda görev yapan 180 sınıf öğretmeni ve 160 öğrenci velisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri anket ve yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma ve t testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda performans görevlerinin öğrencileri araştırmaya sevk ettiği, onlara başarmış olma duygusu yaşattığı, el becerilerini geliştirdiği ve çocuk-ebeveyn ilişkisine katkı sağladığına ancak velilerin kaynaklara ulaşmada sıkıntı yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda ilköğretim birinci kademede performans görevlerine ilişkin görüşlerde katılımcıların öğretmen veya veli olma durumuna göre anlamlı bir faklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin performans görevlerine ilişkin görüşlerine bakıldığında cinsiyetlerine göre anlamlı bir faklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Bu farklılığın erkek öğretmenler lehine olduğu saptanmıştır
Performans görevleri Alternatif durum belirleme Yapılandırmacı yaklaşım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2 |