Bu araştırmanın amacı, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerinin son sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik tutum ve inançları üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmada nicel ve nitel metotların birlikte kullanıldığı karma araştırma metodu kullanılmıştır. Araştırma, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerini alan 40 son sınıf fen bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Sınıf Yönetimine Yönelik Tutum ve İnanç Ölçeği (Martin, Yin & Baldwin, 1998) ile yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda uygulama derslerinin öğretmen adaylarının tutum ve inançlarında anlamlı farklılık ortaya çıkarmadığı görülmüştür. Okul Deneyimi dersini alan öğretmen adaylarının, öncesine göre daha az müdahaleci bir tutumda olduğu belirlenmiştir. Yarı-yapılandırılmış görüşmeler sonucunda ise öğretmen adaylarının en çok tercih ettiği sınıf yönetimi modelinin önlemsel model olduğu belirtilmiştir.
Öğretmenlik deneyimi sınıf yönetimine yönelik tutum ve inançlar fen bilgisi bölümü öğretmen adayları
The main purpose of this study was to investigate the effects of school experiences and teaching practices on pre-service science teachers’ classroom management attitudes and beliefs. A mixed research design was utilized in the study. Participants of the study were forty pre-service science teachers, successively enrolled ‘School Experience’ and ‘Teaching Practice’ courses. Data were collected from two sources including the Attitudes and Beliefs on Classroom Control (ABCC) (Martin, Yin & Baldwin, 1998) and semi-structured interviews. The findings of the study indicated that there were not any significant differences of pre-service teachers’ classroom management beliefs during the courses. Pre-service teachers who have taken teaching practice were less interventionist compared to their beliefs before taking teaching practice. Findings from semi-structured interviews revealed that the precautionary model was the most prevailing model adopted by the participants
Field experience classroom management attitudes and beliefs pre-service science teachers
Diğer ID | JA55BG25CM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1 |