Eğitim müziği keman öğretiminde kullanılan çağdaş Türk müziği eserlerinin seslendirilmesinde öğrencilerin karşılaştıkları güçlüklerin neler olduğunu belirlemeye yönelik olarak bir çalışma yapılmış ve yöntem olarak “görüşme yöntemi” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında eğitimini sürdürmekte olan bireysel çalgı keman öğrencileri oluşturmaktadır. Elde edilen bulgular ışığında çağdaş Türk müziği eserlerinin seslendirilmesinde teknik bakımından güçlükler yaşandığı ve lisans öğrencileri tarafından ancak belirli düzeylerde seslendirilebildiği tespit edilmiştir.
Keman Öğretimi Çağdaş Türk Müziği Eserleri Seslendirmedeki Güçlükler
A Study has shown that the difficulties which the students faced in vocalization of contemporary Turkish music Works in violin teaching of educational music and as a method ‘interviewing method’ has been used. Gazi university department of fine arts education teaching music discipline of the students of Gazi Universty constitute the working group of the study. It has been determined directed towards the obtained findings, in vocalization of contemporary Turkish music Works on account of technique, faced with some difficulties and can be vocalized up to only definite levels by undergraduate students.
Violin Teaching Contemporary Turkish Music Works Difficulties in Vocalization
Diğer ID | JA55DY72MN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 1 |