Bu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının yaratıcılık ve yaratıcılığa ilişkin etkenler ile ilgili düşüncelerini belirlemektir. Araştırmada basit betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2011–2012 öğretim yılı bahar döneminde Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilimleri Öğretmenliği bölümünde birinci ve dördüncü sınıfa devam eden 86 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Diakidoy ve Kanari (1999) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlaması İşler ve Bilgin (2002) tarafından yapılan “Yaratıcı İnanç Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizi betimsel istatistik kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının, yaratıcılığın geliştirilebileceğini ve bu konuda öğretmenin önemli bir rol oynadığını düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının okul programının yaratıcılığı geliştirmede etkili olmadığını düşündükleri sonucuna varılmıştır.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2 |