Günümüzde teknolojik gelişmelerle birlikte çocukların daha az hareket ettiği ve hareketsiz yaşam şekline bağlı olarak çeşitli sağlık sorunlarının meydana geldiği bilinmektedir. Bu temel sorunun giderilmesi ve başta çocuklar olmak üzere toplumun daha fazla fiziksel aktivitelere katılımlarını teşvik etmek amacıyla çeşitli sivil toplum kuruluşları tarafından farklı projeler geliştirilmektedir. Araştırmada bu projelerden biri olan Coca Cola Hayata Artı Vakfı, Aktif Yaşam Derneği ve Milli Eğitim Bakanlığı ortaklığında yürütülen Çık Dışarıya Oynayalım Projesi kapsamında gerçekleştirilen oyun alanı uygulamalarının öğrencilerin gelişimine katkılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler; Erzurum ili Palandöken ilçesinde proje uygulamalarının yapıldığı Sabahattin Solakoğlu İlkokulu'nda görev yapan 12 öğretmenle yapılan görüşme ve yerinde yapılan gözlemlerle elde edilmiştir. Gözlem ve görüşmeler sonunda proje kapsamında yapılan uygulamaların öğrencilerin oyun ve fiziksel aktivitelere katılımlarını teşvik ettiği, okul motivasyonunu, iletişim becerilerini ve grup içinde sorumluluk alma becerilerini artırdığı belirlenmiştir. Ayrıca proje kapsamında okul bahçesinde yapılan uygulamaların bazı derslerin öğretilmesini kolaylaştırdığı ve bunun da akademik başarıya kısmen etki ettiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda araştırma alanında yapılan oyun alanı uygulamalarının tüm okullara yaygınlaştırılması ve benzer projelerin uygulanması için sivil toplum kuruluşlarının desteklenmesi önerilmiştir.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2 |