Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Drama Dersini Alan Ve Almayan Sınıf Öğretmeni Adaylarının Drama Tekniğiyle İlgili Algılarının Ve Öz Yeterliliklerinin Karşılaştırılması

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 23, 353 - 365, 28.06.2017

Öz

Bu çalışmada Drama dersini alan ve almayan sınıf öğretmeni adaylarının drama yöntemini kullanabilme yeterliliklerinin ve yöntemle ilgili algılarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 2. ve 3. sınıflarında okuyan öğretmen adayları oluşturmuştur. Sınıf eğitimi programlarında Drama dersi üçüncü sınıfın güz yarıyılında okutulmaktadır.  Bu nedenle örneklem grubu oluşturulurken ikinci ve üçüncü sınıf öğrencileri tercih edilmiştir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiş, var olan durumun olduğu gibi ortaya konulmasının amaçlandığı betimsel bir çalışma olup;  veriler, 40 soruluk bir beşli likert tipindeki bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi kullanılmış, karşılaştırmalarda anlamlılık düzeyi .05 düzeyinde test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının drama yöntemini kullanabilme yeterliliklerinin ve yönteme karşı algılarının orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Ayrıca drama dersini alan ve almayan öğretmen adaylarının algılarının ve kullanma düzeylerinin farklılaşmadığı, cinsiyetin de anlamlı düzeyde bir farklılık oluşturmadığı saptanmıştır. 

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (1993). Oyun ve yaratıcı drama ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akbaş, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz- yeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110.
  • Akbulut, M. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayara ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi (İzmir ili örneği). Yüksek lisans tezi. Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Akın, M. (1993). Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki (SED) ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerine yaratıcı drama eğitiminin etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altıntaş E. ve Kaya, H. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz-yeterlik ve tutumları. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28(4), 287-295.
  • Başçı, Z. ve Gündoğdu, K. (2011). Öğretmen adaylarının drama dersine ilişkin tutumları ve görüşleri: atatürk üniversitesi örneği. İlköğretim Online, 10(2), 454-467. http://ilkogretim-online.org.tr Erişim Tarihi: 17 Nisan 2016.
  • Bertiz, H., Bahar, M. ve Yeğen, G. (2010). Fen Ve Teknoloji öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemine yönelik tutumları ve yöntemin Fen Ve Teknoloji eğitiminde kullanılabilirliğine ilişkin görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2);483-509.
  • Bertiz, H. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları ve öyküleme çalışmalarına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Bramwell, R. (1992). Drama education and children’s attitudes toward aging and toward the elderly. Yealth Theatre Journal. Vol:6 No:4.
  • Büyüköztürk, Ş.; Kılıç Çakmak, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş.; Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, B. ve Cantürk Günhan, B. (2009). Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(1), 34-43.
  • Caymaz, B. (2008). Fen ve teknoloji ve sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlığına ilişkin öz yeterlik algıları. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ceylan, Ş. ve Ömeroğlu, E. (2011). Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının drama eğitimi hakkındaki tutumlarını değerlendirmeye yönelik ölçek geliştirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 15-26.
  • Çelen, İ. ve Vural, R. (2009). Eğitimde drama ve ingilizce öğreimi: ilköğretim dördüncü sınıf öğrencileri üzerine bir araştırma. İlköğretim Online, 8, (2), 425-438
  • Çetingöz D. ve Cantürk Günhan, B. (2011). Drama uygulamalarının okul öncesi eğitimi öğretmen drama etkinlikleri planlama becerilerine yönelik görüşleri üzerindeki etkileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, Haziran 2011, ss.89-99.
  • Dalbudak, Z. (2006). anaokulu öğretmenlerinin drama etkinliklerini kullanmaları üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Dellal Akpınar, N. ve Kara, Z. (2010). Yabancı dil öğretmeni adaylarının ve öğretmenlerin drama teknikleri konusunda farkındalık düzeyleri. Dil Dergisi, 149.
  • Doğan, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik algısı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi (Ağrı ili örneği). Yüksek lisans tezi, Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Doğan, B. Ve Özberk, E.,H. (2013).Türkçe öğretmeni adaylarının tiyatro ve drama uygulamaları dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Eğitim Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (1); 253-264
  • Fenli, A. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutumları (Makü Örneği). Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Mehmet Akif ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • Freeman, , G. D. , Sullıvan, K. & Fulton, C. R. (2003). Effects of creative drama on self-concept, social skills and problem behavior. The Journal of Educational Research, 96(3), 131–138. Retrieved from: http://dx. doi. org/10. 1080/00220670309598801. Erişim Tarihi: 28 Mart 2016.
  • Gencel Evin, İ. (2009). Yaratıcı drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 318
  • Genç, H. N. (2003). eğitimde yaratıcı dramanın alımlanması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24,196–205.
  • Güney, S. (2009). Drama tekniklerinin ilköğretim 4 ve 5. sınıflarda kullanımı (Dede Korkut Hikâyeleri örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Hamurcu, H. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları. The First International Congress of Educational Research. 1-3 Mayıs. Çanakkale-Turkey.
  • İpek, C. ve Acuner, H. Y. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 23-40.
  • Kaf, Ö. (2000). Hayat Bilgisi dersinde bazı sosyal becerilerin kazandırılmasında yaratıcı drama yönteminin etkisi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Karabağ, G.. (2014). Tarih öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1); 27-46
  • Karadağ, E. (2005). Eğitim yönetimi ve öğretim yöntemleri ilişkisi kapsamında drama yöntemini değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilgiler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karadağ,E.,Korkmaz,T.,Çalışkan,N. ve Yüksel,S.(2008) Drama Lideri Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Analizleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2),169-196
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keshta, A. S. (2013). Using educational drama and role-playing teaching english in gaza governorates. Asian Journal of Education , 1(1).
  • Kılıçaslan, M. ve Gün, F. (2011). Okulöncesi öğretmenlerinin yükseköğretimde verilen drama dersinin yeterliliğine ilişkin düşüncelerinin incelenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya. www.iconte.org adresinden Erişim Tarihi: 14 Mart 2016.
  • Koç, İ. (2013). Öğretmenlerin sosyal bilgiler dersinde drama yöntemini uygulama ve drama tekniklerine ilişkin yeterliliklerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Korkut, K. (2009). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile sınıf yönetimi beceri algıları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Maden, S. (2008). Türkçe öğretiminde drama yönteminin gerekliliği. Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR), 27, 503-519.
  • Maden, S. (2010).Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlilikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt:7,Sayı: 14, ss:259–274.
  • Malbeleği, F. (2011) Drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısına ve bilinçli tüketicilik düzeyine etkisi. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Oğuz, A. ve Altun, E. (2013). Yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumlarına ve utangaçlık düzeylerine etkisi. International Journal of Social Science, 6(6), 37-52.
  • Okvuran, A. (1993). Yaratıcı drama eğitiminin empatik beceri ve empatik eğilim düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • O’Neill, C. ve Lambert, A. (1995). Drama structures: A practical handbook for teachers. Hutchinson, London. http://books.google.com.tr/books?id=3UE42zvINb4C&printsec=frontcover&hl=tr&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false. Erişim: 20 Mart 2016.
  • Önder, A. (2006). İlköğretimde eğitici drama, temel ilkeler, uygulama modelleri ve örnekleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Önder, A. (2009). Okul öncesi çocukları için eğitici drama uygulamaları. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Ormancı, Ü. ve Ören Şaşmaz, F. (2010). Dramanın ilköğretimde kullanılabilirliğine yönelik sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri: demirci eğitim fakültesi örneği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43 (1), 165-191.
  • Özdemir, P. ve Üstündağ, T. (2007). Fen ve teknoloji alanındaki ünlü bilim adamlarına ilişkin yaratıcı drama eğitim programı. İlköğretim Online, 6(2), 226-233.
  • San, İ. (2002). Eğitimde Yaratıcı Drama, Yaratıcı Drama, 1985–1995, Yazılar, (1. cilt). Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • Sözer, N. (2006). ilköğretim 4. sınıf matematik dersinde drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, B. (2006). Mersin il merkezindeki devlet ve özel ilköğretim okullarındaki İngilizce öğretmenlerinin öğretim etkinliği içerisinde dramayı kullanma düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Turan; İ., Kuğuoğlu İ. H. Ve Albayrak, O. (2012). Öğretmen adaylarının drama öz yeterliği ve coğrafya, tarih ve vatandaşlık bilgileri konularında drama kullanımı. E-Journal of New World Sciences Academy,7(3); 1004-1017.
  • Tutuman, O. Y. (2011). Türkçe öğretmenlerinin yaratıcı drama uygulama yeterlilikleri. https://dspace.deu.edu.tr/xmlui/handle/12345/7168. Erişim Tarihi: 18 Nisan 2016.
  • Uzuner Yurt, S. ve Eyüp, B. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğrenme öğretme sürecinde drama etkinliklerine yer verme durumlarının incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34.
  • Ünal, E. (2004). Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin ilköğretimde drama dersine ilişkin tutumları. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:5 Sayı:2
  • Üstündağ, T. (1997). Vatandaşlık ve insan hakları öğretiminde yaratıcı dramanın erişiye ve derse yönelik öğrenci tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, İ. N. (2008). İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine ilişkin yeterlilik ve uygulama düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.

Comparing the Perceptions and Self-Efficacy Skills of Primary School Teachers Who Have Taken Drama Courses to Those Who Have Not in terms of Use of Drama as a Teaching Technique

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 23, 353 - 365, 28.06.2017

Öz

This study aims to compare the perceptions and self-efficacy skills of primary school teachers who have taken drama courses to those who have not in terms of the use of drama as a teaching technique. The sample of the study consists of prospective second and third grade teachers enrolled in the Primary School Teaching Department at Ahi Evran University in the 2015-2016 education year spring term. In the Primary School Teaching Department, drama classes are given in the fall term of the third year. Thus, the sample included students from only second and third grades. The study is descriptive, that is, it aims to reveal the current situation in total and makes use of a screening model. The data of the study was gathered using a five-point Likert scale including 40 questions. During the data analysis processes, the researcher made use of frequency, percent, arithmetic average, standard deviation and t-tests. The level of significance of the comparisons was .05. The study findings suggest that the prospective teachers' perspectives on using drama as a teaching method and their self-efficacy skills were moderate. Additionally, there was found to be no significant difference between teachers who have taken drama courses and those who have not in terms of self-efficacy, perceptions and gender.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (1993). Oyun ve yaratıcı drama ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akbaş, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz- yeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110.
  • Akbulut, M. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayara ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi (İzmir ili örneği). Yüksek lisans tezi. Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Akın, M. (1993). Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki (SED) ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerine yaratıcı drama eğitiminin etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altıntaş E. ve Kaya, H. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz-yeterlik ve tutumları. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28(4), 287-295.
  • Başçı, Z. ve Gündoğdu, K. (2011). Öğretmen adaylarının drama dersine ilişkin tutumları ve görüşleri: atatürk üniversitesi örneği. İlköğretim Online, 10(2), 454-467. http://ilkogretim-online.org.tr Erişim Tarihi: 17 Nisan 2016.
  • Bertiz, H., Bahar, M. ve Yeğen, G. (2010). Fen Ve Teknoloji öğretmen adaylarının yaratıcı drama yöntemine yönelik tutumları ve yöntemin Fen Ve Teknoloji eğitiminde kullanılabilirliğine ilişkin görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2);483-509.
  • Bertiz, H. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları ve öyküleme çalışmalarına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Bramwell, R. (1992). Drama education and children’s attitudes toward aging and toward the elderly. Yealth Theatre Journal. Vol:6 No:4.
  • Büyüköztürk, Ş.; Kılıç Çakmak, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş.; Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, B. ve Cantürk Günhan, B. (2009). Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 4(1), 34-43.
  • Caymaz, B. (2008). Fen ve teknoloji ve sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlığına ilişkin öz yeterlik algıları. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ceylan, Ş. ve Ömeroğlu, E. (2011). Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının drama eğitimi hakkındaki tutumlarını değerlendirmeye yönelik ölçek geliştirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 15-26.
  • Çelen, İ. ve Vural, R. (2009). Eğitimde drama ve ingilizce öğreimi: ilköğretim dördüncü sınıf öğrencileri üzerine bir araştırma. İlköğretim Online, 8, (2), 425-438
  • Çetingöz D. ve Cantürk Günhan, B. (2011). Drama uygulamalarının okul öncesi eğitimi öğretmen drama etkinlikleri planlama becerilerine yönelik görüşleri üzerindeki etkileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 7, Sayı 1, Haziran 2011, ss.89-99.
  • Dalbudak, Z. (2006). anaokulu öğretmenlerinin drama etkinliklerini kullanmaları üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Dellal Akpınar, N. ve Kara, Z. (2010). Yabancı dil öğretmeni adaylarının ve öğretmenlerin drama teknikleri konusunda farkındalık düzeyleri. Dil Dergisi, 149.
  • Doğan, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik algısı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi (Ağrı ili örneği). Yüksek lisans tezi, Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Doğan, B. Ve Özberk, E.,H. (2013).Türkçe öğretmeni adaylarının tiyatro ve drama uygulamaları dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi. Eğitim Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (1); 253-264
  • Fenli, A. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutumları (Makü Örneği). Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Mehmet Akif ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • Freeman, , G. D. , Sullıvan, K. & Fulton, C. R. (2003). Effects of creative drama on self-concept, social skills and problem behavior. The Journal of Educational Research, 96(3), 131–138. Retrieved from: http://dx. doi. org/10. 1080/00220670309598801. Erişim Tarihi: 28 Mart 2016.
  • Gencel Evin, İ. (2009). Yaratıcı drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 318
  • Genç, H. N. (2003). eğitimde yaratıcı dramanın alımlanması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24,196–205.
  • Güney, S. (2009). Drama tekniklerinin ilköğretim 4 ve 5. sınıflarda kullanımı (Dede Korkut Hikâyeleri örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Hamurcu, H. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları. The First International Congress of Educational Research. 1-3 Mayıs. Çanakkale-Turkey.
  • İpek, C. ve Acuner, H. Y. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 23-40.
  • Kaf, Ö. (2000). Hayat Bilgisi dersinde bazı sosyal becerilerin kazandırılmasında yaratıcı drama yönteminin etkisi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Karabağ, G.. (2014). Tarih öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1); 27-46
  • Karadağ, E. (2005). Eğitim yönetimi ve öğretim yöntemleri ilişkisi kapsamında drama yöntemini değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilgiler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karadağ,E.,Korkmaz,T.,Çalışkan,N. ve Yüksel,S.(2008) Drama Lideri Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Analizleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2),169-196
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keshta, A. S. (2013). Using educational drama and role-playing teaching english in gaza governorates. Asian Journal of Education , 1(1).
  • Kılıçaslan, M. ve Gün, F. (2011). Okulöncesi öğretmenlerinin yükseköğretimde verilen drama dersinin yeterliliğine ilişkin düşüncelerinin incelenmesi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya. www.iconte.org adresinden Erişim Tarihi: 14 Mart 2016.
  • Koç, İ. (2013). Öğretmenlerin sosyal bilgiler dersinde drama yöntemini uygulama ve drama tekniklerine ilişkin yeterliliklerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Korkut, K. (2009). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile sınıf yönetimi beceri algıları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur.
  • Maden, S. (2008). Türkçe öğretiminde drama yönteminin gerekliliği. Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR), 27, 503-519.
  • Maden, S. (2010).Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlilikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt:7,Sayı: 14, ss:259–274.
  • Malbeleği, F. (2011) Drama yönteminin sosyal bilgiler dersi başarısına ve bilinçli tüketicilik düzeyine etkisi. Yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Oğuz, A. ve Altun, E. (2013). Yaratıcı drama uygulamalarının öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumlarına ve utangaçlık düzeylerine etkisi. International Journal of Social Science, 6(6), 37-52.
  • Okvuran, A. (1993). Yaratıcı drama eğitiminin empatik beceri ve empatik eğilim düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • O’Neill, C. ve Lambert, A. (1995). Drama structures: A practical handbook for teachers. Hutchinson, London. http://books.google.com.tr/books?id=3UE42zvINb4C&printsec=frontcover&hl=tr&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false. Erişim: 20 Mart 2016.
  • Önder, A. (2006). İlköğretimde eğitici drama, temel ilkeler, uygulama modelleri ve örnekleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Önder, A. (2009). Okul öncesi çocukları için eğitici drama uygulamaları. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Ormancı, Ü. ve Ören Şaşmaz, F. (2010). Dramanın ilköğretimde kullanılabilirliğine yönelik sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri: demirci eğitim fakültesi örneği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43 (1), 165-191.
  • Özdemir, P. ve Üstündağ, T. (2007). Fen ve teknoloji alanındaki ünlü bilim adamlarına ilişkin yaratıcı drama eğitim programı. İlköğretim Online, 6(2), 226-233.
  • San, İ. (2002). Eğitimde Yaratıcı Drama, Yaratıcı Drama, 1985–1995, Yazılar, (1. cilt). Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • Sözer, N. (2006). ilköğretim 4. sınıf matematik dersinde drama yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, B. (2006). Mersin il merkezindeki devlet ve özel ilköğretim okullarındaki İngilizce öğretmenlerinin öğretim etkinliği içerisinde dramayı kullanma düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Turan; İ., Kuğuoğlu İ. H. Ve Albayrak, O. (2012). Öğretmen adaylarının drama öz yeterliği ve coğrafya, tarih ve vatandaşlık bilgileri konularında drama kullanımı. E-Journal of New World Sciences Academy,7(3); 1004-1017.
  • Tutuman, O. Y. (2011). Türkçe öğretmenlerinin yaratıcı drama uygulama yeterlilikleri. https://dspace.deu.edu.tr/xmlui/handle/12345/7168. Erişim Tarihi: 18 Nisan 2016.
  • Uzuner Yurt, S. ve Eyüp, B. (2012). Sınıf öğretmenlerinin öğrenme öğretme sürecinde drama etkinliklerine yer verme durumlarının incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34.
  • Ünal, E. (2004). Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin ilköğretimde drama dersine ilişkin tutumları. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:5 Sayı:2
  • Üstündağ, T. (1997). Vatandaşlık ve insan hakları öğretiminde yaratıcı dramanın erişiye ve derse yönelik öğrenci tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, İ. N. (2008). İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine ilişkin yeterlilik ve uygulama düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayfer Şahin

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 16 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Şahin, A. (2017). Comparing the Perceptions and Self-Efficacy Skills of Primary School Teachers Who Have Taken Drama Courses to Those Who Have Not in terms of Use of Drama as a Teaching Technique. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 353-365.