Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Interpretation of Research Findings on The Adjournment Inclination and The Ways to Deal with It in Terms of Religious Adjournment

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 24, 747 - 780, 29.12.2017

Öz

The importance, scope, results of adjournment
behavior in the religious field and the ways to deal with the adjournment
behavior have been investigated in this study. What the adjournment is, what
the types of adjournment are, what the compounds of adjournment inclination
are, what the adjournment cycle is and what the adjournment inclination’s
reasons are have been emphasized considering theoretical background. Then, the
subject has been taken into the field of religious responsibility, the
importance of adjournment in the religious field, its scope and the ways to
deal with the fact of adjournment have been examined. The study has aimed at
contributing to the solution of adjournment problem which is an obstacle for
the faith-behavior integrity in the religious education. In the study, the
literature review method has been used, the studies which have been conducted
on the adjournment inclination, the ways to deal with it, and the research
findings have been interpreted considering other relevant studies in the
reference of main religious sources related to the topic. In the study, it has
been seen that the adjournment fact in the religious responsibility field has
the social, mental-intellectual, moral, economic, occupational and educational
aspects besides its individual aspects. The ways to deal with the adjournment
behavior in the religious field have been reviewed under the titles of
  “the determination of adjournment’s reason,
taking an immediate action, proper time management, the perception of ‘future
time’, the adjournment of desires, the temperate entertainment, positive
perfectionism, positive self-sense-honour-self-efficacy, motivation, choosing
the valuable one, the other strategies to deal with the rationality and logical
affectivity and adjournment. 

Kaynakça

  • Kaynakça Altun, F., & Yazıcı, H. (2010). Öğrencilerin Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik Özellikleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkiler. International Conference on New Trends in Education and Their Implications . Antalya. Avcı, S. (2008). Doktora Tezi. Öğretmen Adaylarının, Gelecek Zaman Algıları, Akademik Alandaki Arzularını Erteleme Konusundaki İsteklilikleri, Algılanan Araçsallıkları, Sosyoekonomik Düzeyleri Ve Akademik Başarıları Arasındaki Açıklayıcı Ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları Ve Öğretim Doktora Programı. Avcı, S. (2008). Doktora Tezi. Öğretmen Adaylarının, Gelecek Zaman Algıları, Akademik Alandaki Arzularını Erteleme Konusundaki İsteklilikleri, Algılanan Araçsallıkları, Sosyoekonomik Düzeyleri Ve Akademik Başarıları Arasındaki Açıklayıcı Ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları Ve Öğretim Doktora Programı. Aydoğan, D., & Özbay, Y. (2012). Akademik Erteleme Davranışının Benlik Saygısı, Durumluluk Kaygı, Öz-Yeterlilik Açısından Açıklanabilirliğinin İncelenmesi. Pegem Eğitim Öğretim Dergisi, II(3). Balkıs, M. (2006). Doktora Tezi. Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğiliminin, Düşünme ve Karar Verme Tarzları İle İlişkisi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Programı. Balkıs, M. (2015). Erteleme Eğilimi, Akademik Başarı ve Akademik Doyum İlişkisinde Akılcı İnançların Farklılaştırıcı Rolü. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 48(1), 87-107. Bozkurt, N. (2013). İslam Ansiklopedisi. Eğlence Maddesi, 10. İslam Araştırmaları Merkezi. Bulut, R. (2014). Yüksek Lisans Tezi. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Akademik Erteleme Davranişlarinin Çeşitli Değişkenler Açisindan Incelenmesi. AFYONKARAHİSAR: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ilköğretim Anabilim Dali. Bulut, R. (2014). Yüksek Lisans Tezi. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. AFYONKARAHİSAR: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Büyükbayraktar, Ç. (2011). Üniversite Öğrencilerinde Mükemmeliyetçilik ve Öfkeilişkisi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimlerienstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dali Psikolojik Danişma ve Rehberlik Bilim Dal. Canoya, S. (2010). Yüksek Lisans Tezi. Üniversite Ögrencilerinin Mükemmeliyetçilik Boyutları ile Sosyal Anksiyete Durumları Arasındaki İlişki. Lefkoşa: Yakın Dogu Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı. Canoya, S. (2010). Yüksek Lisans Tezi. Üniversite Ögrencilerinin Mükemmeliyetçilik Boyutları İle Sosyal Anksiyete Durumları Arasındaki İlişki. Lefkoşa: Yakın Dogu Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı. Çakıcı, D. Ç. (2003). Yüksek Lisans Tezi. Lise Ve Üniversite Öğrencilerinde Genel Erteleme ve Akademik Erteleme Davranişinin Incelenmesi. Ankara: Eğitimde Psikolojik Hizmetler (Eğitimin Psikolojik Temelleri Programı) Anabilim Dalı. Çakıcı, D. Ç. (2003). Yüksek Lisans Tezi. Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Genel Erteleme ve Akademik Erteleme Davranışının İncelenmesi. Ankara: Eğitimde Psikolojik Hizmetler (Eğitimin Psikolojik Temelleri Programı) Anabilim Dalı. Çam, Z. (2013). Ergenlerde Genel ve Akademik Erteleme Davranişinin Yordayicisi Olarak Beş Büyük Kişilik Özelliği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2). Çelik, Ç. B., & Odacı, H. (2015). Akademik Erteleme Davranışının Bazı Kişisel ve Psikolojik Değişkenlere Göre Açıklanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 31-47. Çeri, B. K., Çavuşoğlu, C., & Gürol, M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Social Science, 385-394. ÇETİN, N., & CEYHAN, E. (2017). Lise Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışlarının Sürekli Kaygı, Akılcı Olmayan İnanç, Öz Düzenleme ve Akademik Başarı ile İlişkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi . Demir, F., & Kösterelioğlu, İ. (2015). Öğretmen Adaylarinin Akademik Erteleme Eğilimlerinin Incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. DİB. (2014). Türkiyede Dini Hayat Araştırması. Diyanet İşleri Başkanlığı. Doğan, T., Kürüm, A., & Kazak, M. (2014). Kişilik Özelliklerinin Erteleme Davranışını Yordayıcılığı . Başkent University Journal Of Education, 1-8 . Duru, E., & Balkıs, M. (2014). Kendinden Şüphe Duyma, Benlik Saygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkilerde Akademik Erteleme Eğiliminin Rolü. Eğitim ve Bilim, 39(173). Duyan, V., Gülden, Ç., & Gelbal, S. ( 2012). Özdenetim Ölçeği - ÖDÖ: Güvenilirlik ve Geçerlik Çalışması . Toplum ve Sosyal Hizmet. Edberg, H. (2016). How to Stop Being So Lazy: 10 Simple Habits. 10 5, 2017 tarihinde https://www.positivityblog.com: https://www.positivityblog.com/how-to-stop-being-so-lazy/ adresinden alındı Ekşi, H., & Dilmaç , B. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Genel Erteleme, Karar Vermeyi Erteleme ve Akademik Erteleme Düzeylerinin Sürekli Kaygı Açısından İncelenmesi . Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 433-450. Görmüş, H. (tarih yok). Tembellik Üzerine. İktibas Dergisi: http://www.iktibasdergisi.com/tembellik-uzerine/ adresinden alındı Güdül, M. D. (2015). Doktora Tezi. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Profillerinin Psikolojik İhtiyaç Doyumu, Akademik Erteleme Ve Yaşam Doyumu İle İlişkisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Güdül, M. D. (2015). Doktora Tezi. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Profillerinin Psikolojik İhtiyaç Doyumu, Akademik Erteleme Ve Yaşam Doyumu İle İlişkisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Gül, A. Y. (2015). Yüksek Lisans Tezi. İş Yaşamında İşi Erteleme Davranışı ve Nedenleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı İnsan Kaynakları Programı. Hamarta, E. (2009). Examining the Social Anxiety of Adolescents with Regards to Interpersonal Problem Solving and Perfectionism. İlköğretim Online, 8(3), 729-740. Harman, Ö. F. (2013). Günah. İslam Ansiklopedisi, 14. TDV İslam Araştırmaları. Kağan, M. (2009). Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışını Açıklayan Değişkenlerin Belirlenmesi. Öğrencilerinde Akademik Erteleme, 42(2), 113-128. Karagöz, İ. (2010). Ülkemizde ve İslam Dünyasında Üç Sorun: Dürüstlük, Temizlik ve Tembellik. Diyanet Avrupa Aylık Dergi . Morkoç, D. K., & Erdönmez, C. (2011). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Erteleme Algılamaları. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Mueller, S. (2017). Ways to Fight and Overcome Laziness. 10 10, 2017 tarihinde http://www.planetofsuccess.com: http://www.planetofsuccess.com/blog/2010/ways-to-fight-and-overcome-laziness/ adresinden alındı Musaguliyeva, M. (2017, 9 24). Konularla İslamiyet. 10 6, 2017 tarihinde https://konularlaislamiyet.com/post/tembellik/15 adresinden alındı Özer, A., & Altun, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(21), 45 - 72. Parıltı, C. (2003). Belli Bir Sürede Bitirilmesi Greken Gereken İşlerİ Son Ana Erteleme ve Bu Durumun Kişi Üzerindeki Etkileri. Kamu-İş, 7(2). Ünal, M. (2013). Yüksek Lisans Tezi. Lise Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Programı. Ünal, M. (2013). Yüksek Lisans Tezi. Lise Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Programı. Yavuz, Y. Ş. (2013) İslam Ansiklopedisi. Fasık Maddesi, 12. İslam Araştırmaları Merkezi Yürür, S., & Keser , A. (2010). Öğrenilmiş Güçlülük: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama. Çalışma İlişkileri Dergisi, 59-70.

Erteleme Eğilimi ve Baş Etme Yolları Araştırmaları Bulgularının Dini Erteleme Açısından Yorumlanması

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 24, 747 - 780, 29.12.2017

Öz

Araştırmada din alandaki erteleme davranışının mahiyeti, kapsamı, sonuçları ve erteleme davranışı ile baş etme yolları araştırılmıştır. Teorik arka plan bağlamında; genel olarak, ertelemenin ne olduğu,  erteleme türleri, erteleme eğiliminin bileşenleri, erteleme döngüsü ve erteleme eğiliminin nedenleri üzerinde durulmuştur. Daha sonra konu dini sorumluluk alanına taşınmış, dini alanda ertelemenin mahiyeti, kapsamı ve erteleme olgusu ile baş etme yolları araştırılmıştır. Araştırma din eğitiminde inanç-davranış bütünlüğüne engel olan erteleme sorununun çözümüne katkı sunmayı amaçlamıştır. Araştırmada literatür taraması yöntemi kullanılmış olup erteleme eğilimi ve baş etme yolları ile ilgili yapılmış çalışmalar ve araştırma bulguları, konu ile ilgili temel dini kaynaklar referans alınarak ilgili diğer çalışmalarla birlikte yorumlanmıştır. Araştırmada, dini sorumluluk alanındaki erteleme olgusunun bireysel yönleri olduğu kadar toplumsal, zihinsel-entelektüel, ahlaki, ekonomik, mesleki ve eğitimle ilgili boyutlarının da olduğu görülmüştür. Dini alandaki erteleme davranışı ile baş etme yolları olarak; ertelemenin nedenini belirleme, hemen harekete geçme, doğru zaman yönetimi, gelecek zaman algısı, arzuların ertelenmesi, aşırıya kaçmayan eğlence, olumlu mükemmeliyetçilik, olumlu benlik algısı-özsaygı-özyeterlik, motivasyon, değerli olanı seçme, akla uygunluk ve mantıklı duygusallık gibi temel başlıklar öne çıkmıştır.  

Kaynakça

  • Kaynakça Altun, F., & Yazıcı, H. (2010). Öğrencilerin Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik Özellikleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkiler. International Conference on New Trends in Education and Their Implications . Antalya. Avcı, S. (2008). Doktora Tezi. Öğretmen Adaylarının, Gelecek Zaman Algıları, Akademik Alandaki Arzularını Erteleme Konusundaki İsteklilikleri, Algılanan Araçsallıkları, Sosyoekonomik Düzeyleri Ve Akademik Başarıları Arasındaki Açıklayıcı Ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları Ve Öğretim Doktora Programı. Avcı, S. (2008). Doktora Tezi. Öğretmen Adaylarının, Gelecek Zaman Algıları, Akademik Alandaki Arzularını Erteleme Konusundaki İsteklilikleri, Algılanan Araçsallıkları, Sosyoekonomik Düzeyleri Ve Akademik Başarıları Arasındaki Açıklayıcı Ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları Ve Öğretim Doktora Programı. Aydoğan, D., & Özbay, Y. (2012). Akademik Erteleme Davranışının Benlik Saygısı, Durumluluk Kaygı, Öz-Yeterlilik Açısından Açıklanabilirliğinin İncelenmesi. Pegem Eğitim Öğretim Dergisi, II(3). Balkıs, M. (2006). Doktora Tezi. Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğiliminin, Düşünme ve Karar Verme Tarzları İle İlişkisi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Programı. Balkıs, M. (2015). Erteleme Eğilimi, Akademik Başarı ve Akademik Doyum İlişkisinde Akılcı İnançların Farklılaştırıcı Rolü. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 48(1), 87-107. Bozkurt, N. (2013). İslam Ansiklopedisi. Eğlence Maddesi, 10. İslam Araştırmaları Merkezi. Bulut, R. (2014). Yüksek Lisans Tezi. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Akademik Erteleme Davranişlarinin Çeşitli Değişkenler Açisindan Incelenmesi. AFYONKARAHİSAR: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ilköğretim Anabilim Dali. Bulut, R. (2014). Yüksek Lisans Tezi. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. AFYONKARAHİSAR: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı. Büyükbayraktar, Ç. (2011). Üniversite Öğrencilerinde Mükemmeliyetçilik ve Öfkeilişkisi. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimlerienstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dali Psikolojik Danişma ve Rehberlik Bilim Dal. Canoya, S. (2010). Yüksek Lisans Tezi. Üniversite Ögrencilerinin Mükemmeliyetçilik Boyutları ile Sosyal Anksiyete Durumları Arasındaki İlişki. Lefkoşa: Yakın Dogu Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı. Canoya, S. (2010). Yüksek Lisans Tezi. Üniversite Ögrencilerinin Mükemmeliyetçilik Boyutları İle Sosyal Anksiyete Durumları Arasındaki İlişki. Lefkoşa: Yakın Dogu Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı. Çakıcı, D. Ç. (2003). Yüksek Lisans Tezi. Lise Ve Üniversite Öğrencilerinde Genel Erteleme ve Akademik Erteleme Davranişinin Incelenmesi. Ankara: Eğitimde Psikolojik Hizmetler (Eğitimin Psikolojik Temelleri Programı) Anabilim Dalı. Çakıcı, D. Ç. (2003). Yüksek Lisans Tezi. Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Genel Erteleme ve Akademik Erteleme Davranışının İncelenmesi. Ankara: Eğitimde Psikolojik Hizmetler (Eğitimin Psikolojik Temelleri Programı) Anabilim Dalı. Çam, Z. (2013). Ergenlerde Genel ve Akademik Erteleme Davranişinin Yordayicisi Olarak Beş Büyük Kişilik Özelliği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2). Çelik, Ç. B., & Odacı, H. (2015). Akademik Erteleme Davranışının Bazı Kişisel ve Psikolojik Değişkenlere Göre Açıklanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 31-47. Çeri, B. K., Çavuşoğlu, C., & Gürol, M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Social Science, 385-394. ÇETİN, N., & CEYHAN, E. (2017). Lise Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışlarının Sürekli Kaygı, Akılcı Olmayan İnanç, Öz Düzenleme ve Akademik Başarı ile İlişkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi . Demir, F., & Kösterelioğlu, İ. (2015). Öğretmen Adaylarinin Akademik Erteleme Eğilimlerinin Incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. DİB. (2014). Türkiyede Dini Hayat Araştırması. Diyanet İşleri Başkanlığı. Doğan, T., Kürüm, A., & Kazak, M. (2014). Kişilik Özelliklerinin Erteleme Davranışını Yordayıcılığı . Başkent University Journal Of Education, 1-8 . Duru, E., & Balkıs, M. (2014). Kendinden Şüphe Duyma, Benlik Saygısı ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkilerde Akademik Erteleme Eğiliminin Rolü. Eğitim ve Bilim, 39(173). Duyan, V., Gülden, Ç., & Gelbal, S. ( 2012). Özdenetim Ölçeği - ÖDÖ: Güvenilirlik ve Geçerlik Çalışması . Toplum ve Sosyal Hizmet. Edberg, H. (2016). How to Stop Being So Lazy: 10 Simple Habits. 10 5, 2017 tarihinde https://www.positivityblog.com: https://www.positivityblog.com/how-to-stop-being-so-lazy/ adresinden alındı Ekşi, H., & Dilmaç , B. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Genel Erteleme, Karar Vermeyi Erteleme ve Akademik Erteleme Düzeylerinin Sürekli Kaygı Açısından İncelenmesi . Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 433-450. Görmüş, H. (tarih yok). Tembellik Üzerine. İktibas Dergisi: http://www.iktibasdergisi.com/tembellik-uzerine/ adresinden alındı Güdül, M. D. (2015). Doktora Tezi. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Profillerinin Psikolojik İhtiyaç Doyumu, Akademik Erteleme Ve Yaşam Doyumu İle İlişkisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Güdül, M. D. (2015). Doktora Tezi. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Profillerinin Psikolojik İhtiyaç Doyumu, Akademik Erteleme Ve Yaşam Doyumu İle İlişkisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Gül, A. Y. (2015). Yüksek Lisans Tezi. İş Yaşamında İşi Erteleme Davranışı ve Nedenleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı İnsan Kaynakları Programı. Hamarta, E. (2009). Examining the Social Anxiety of Adolescents with Regards to Interpersonal Problem Solving and Perfectionism. İlköğretim Online, 8(3), 729-740. Harman, Ö. F. (2013). Günah. İslam Ansiklopedisi, 14. TDV İslam Araştırmaları. Kağan, M. (2009). Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışını Açıklayan Değişkenlerin Belirlenmesi. Öğrencilerinde Akademik Erteleme, 42(2), 113-128. Karagöz, İ. (2010). Ülkemizde ve İslam Dünyasında Üç Sorun: Dürüstlük, Temizlik ve Tembellik. Diyanet Avrupa Aylık Dergi . Morkoç, D. K., & Erdönmez, C. (2011). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Erteleme Algılamaları. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Mueller, S. (2017). Ways to Fight and Overcome Laziness. 10 10, 2017 tarihinde http://www.planetofsuccess.com: http://www.planetofsuccess.com/blog/2010/ways-to-fight-and-overcome-laziness/ adresinden alındı Musaguliyeva, M. (2017, 9 24). Konularla İslamiyet. 10 6, 2017 tarihinde https://konularlaislamiyet.com/post/tembellik/15 adresinden alındı Özer, A., & Altun, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(21), 45 - 72. Parıltı, C. (2003). Belli Bir Sürede Bitirilmesi Greken Gereken İşlerİ Son Ana Erteleme ve Bu Durumun Kişi Üzerindeki Etkileri. Kamu-İş, 7(2). Ünal, M. (2013). Yüksek Lisans Tezi. Lise Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Programı. Ünal, M. (2013). Yüksek Lisans Tezi. Lise Öğrencilerinin Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Programı. Yavuz, Y. Ş. (2013) İslam Ansiklopedisi. Fasık Maddesi, 12. İslam Araştırmaları Merkezi Yürür, S., & Keser , A. (2010). Öğrenilmiş Güçlülük: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama. Çalışma İlişkileri Dergisi, 59-70.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Demir

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2017
Kabul Tarihi 21 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Demir, Ö. (2017). Erteleme Eğilimi ve Baş Etme Yolları Araştırmaları Bulgularının Dini Erteleme Açısından Yorumlanması. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 747-780.