Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of ExamQuestionsof Science and Technology Lesson of 5, 6, 7 and 8th Grades According to Question Formats (Sample of Muş Province)

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 24, 667 - 682, 29.12.2017

Öz

The purpose of the study is to analyzese condary school 5, 6,7 and 8th grade science and technology course exam questions according to question forms and to try to find out what kind ofa distribution the questions have. In this research study, document analysis method was used in the framework of the qualitative research approach. For this purpose,4868science and technology questions, formed in first and second semesters of the course, have been taken from 29teachersworking in the center of Muş in 2013 – 2014 School Year. Analysis of these questions was conducted in accordance with expert opinion. According to the results of analysis of question format, it is seen that 21% of the questions were true-false, %6 of the questions were matching, 27,5% of the questions were filling in the gap, 43,4% of the questions were multiple-choice and 2,1% of the questions were open-ended.

Kaynakça

  • Kaynakça Anıl, D. ve Acar. M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2008. 5 (2), 44-61 Atılgan, H., Kan, A., Doğan, N. (2007). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara. Başaran, İ. E. (1991). Eğitim Psikolojisi. Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Baysen, E. (2006). Öğretmenlerin Sınıfta Sorduklsrı Sorular ile Öğrencilerin Bu Sorulara Verdikleri Cevapların Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 14(1), 21-28. Güleryüz, H. (2016). 5., 6., 7., 8. Sınıfların Fen ve Teknoloji Dersine Ait Sınav Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Muş Alparslan Universitesi, Muş Gündüz, Y. (2009). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Sorularının Ölçme Araçlarına ve Bloom’un Bilişsel Alan Taksonomisine göre Analizi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2009. 6 (2), 150-165 Haladyna, T. M. (1997). Writing Test Items to Evaluate Higher Order Thinking. USA: Viacom Company. Koray, Ö. Altunçekiç, A., Yaman, S., (2002). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Soru Sorma Becerilerinin Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 10(2), 317-324 Özgüven, İ.E. (1998). Psikolojik Testler, PDREM, Ankara. Tekin, H. (1994). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Yargı Yayınları, Ankara. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık.

5., 6., 7., 8. Sınıfların Fen Bilimleri Dersine Ait Sınav Sorularının Soru Biçimlerine Göre Değerlendirilmesi (Muş İli Örneği)

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 24, 667 - 682, 29.12.2017

Öz

Araştırmanın amacı, ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Fen Bilimleri dersi sınav sorularının soru biçimlerine göre analizini yaparak soruların nasıl bir dağılım gösterdiğini bulmaya çalışmaktır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla Muş merkezde bulunan toplam 29 Fen Bilimleri öğretmeninden, 2013–2014 eğitim-öğretim yılında Fen Bilimleri dersi 1. ve 2. dönemine ait toplam 4868 adet yazılı sınav sorusu elde edilmiştir. Bu soruların analizleri uzman görüşleri doğrultusunda yapılmıştır. 29 Fen Bilimleri öğretmeni arasından 21 öğretmenle mülakat yapılarak, ortaya çıkan sonuçların nedenleri araştırılmıştır. Soru biçimlerinin analiz sonucuna göre, soruların %21’i doğru-yanlış, %6 eşleşmeli, %27,5’i boşluk doldurma, %43,4’ü çoktan seçmeli ve %2,1’i de açık uçlu (klasik) soru türünde hazırlandığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Kaynakça Anıl, D. ve Acar. M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2008. 5 (2), 44-61 Atılgan, H., Kan, A., Doğan, N. (2007). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara. Başaran, İ. E. (1991). Eğitim Psikolojisi. Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Baysen, E. (2006). Öğretmenlerin Sınıfta Sorduklsrı Sorular ile Öğrencilerin Bu Sorulara Verdikleri Cevapların Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 14(1), 21-28. Güleryüz, H. (2016). 5., 6., 7., 8. Sınıfların Fen ve Teknoloji Dersine Ait Sınav Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Muş Alparslan Universitesi, Muş Gündüz, Y. (2009). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Sorularının Ölçme Araçlarına ve Bloom’un Bilişsel Alan Taksonomisine göre Analizi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2009. 6 (2), 150-165 Haladyna, T. M. (1997). Writing Test Items to Evaluate Higher Order Thinking. USA: Viacom Company. Koray, Ö. Altunçekiç, A., Yaman, S., (2002). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Soru Sorma Becerilerinin Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 10(2), 317-324 Özgüven, İ.E. (1998). Psikolojik Testler, PDREM, Ankara. Tekin, H. (1994). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Yargı Yayınları, Ankara. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Güleryüz

İbrahim Erdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2017
Kabul Tarihi 14 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Güleryüz, H., & Erdoğan, İ. (2017). 5., 6., 7., 8. Sınıfların Fen Bilimleri Dersine Ait Sınav Sorularının Soru Biçimlerine Göre Değerlendirilmesi (Muş İli Örneği). Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 667-682.