Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’de 2007 yılından 2017 yılına kadar matematik ve fen
eğitimi alanında yapılan kavram yanılgılarıyla ilgili yapılan tezleri tematik
olarak incelemektir. Çalışma kapsamında incelenen tezler, Türkçe anadilinde
yazılmış Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi resmi sitesinde 2007-2017
yıllarında ulaşılan yüksek lisans ve doktora tezlerinden oluşmaktadır. Bu
nedenle, bu araştırma, alan taraması niteliğinde olup, verilerin analizinde
sınıflandırma tekniği kullanılmıştır. Ulaşılan tezler; tez türü, yıl, konu/öğrenme
alanı, yaklaşım ve örneklem kapsamında sınıflandırılmıştır. Araştırma
sonuçları, tez türlerine göre yüksek lisans tezlerinin doktora tezlerine göre
daha fazla olduğunu, yaklaşım olarak tezlerde nicel yaklaşıma dayalı tezlerin
ağırlıkta olduğunu göstermektedir. Ayrıca yıl bakımından kavram yanılgılarıyla
ilgili tezlere her yılda rastlanıldığı fakat son yıllarda bu alandaki tezlerin
sayısında azalma olduğu görülmektedir. Örneklem bakımından ise ortaokul ve
ortaöğretimdeki öğrencilerle yapılan tezlerin sayısının oldukça fazla olduğu,
aksine özel eğitim okullarındaki öğrencilerle yapılan tezlerin sayısının çok az
olduğu tespit edilmiştir.
Doktora tezi fen eğitimi kavram yanılgısı matematik eğitimi yüksek lisans tezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 25 |