The aim of this study is to adapt “Abbreviated Science Anxiety Scale”(ASAS) developed by Megreya et al. (2021) to Turkish and to investigate the reliability and validity of Turkish-ASAS. In the adaptation study, some steps were determined and implemented. After the English-Turkish translation validity of ASAS was ensured, data were collected within the scope of the survey study for reliability and validity studies. The study group in the scale adaptation study are experts (teaching staff in science education, Science teacher, and English teacher) and 410 middle school students (Grade 5, 6, 7 and 8). After the descriptive statistics and item analysis were made, a exploratory and confirmatory factor analysis was performed to reveal the factor structure. The adaptation stage findings shows the two-factor structure of ASAS. These factors are “learning science anxiety” and “science evaluation anxiety”. Cronbach Alpha reliability coefficient for ASAS-Turkish was calculated as 0.703. As in the original scale, ASAS-Turkish is a 5-point Likert type scale and consisting of 9 items. The results show that ASAS-Turkish is a short, valid and reliable tool. Low scores on the ASAS indicate low anxiety and high scores indicate high anxiety. It can be used to guide and enhance scientific study.
Bu çalışmanın amacı Megreya vd. (2021) tarafından geliştirilen “Kısaltılmış Fen Kaygı Ölçeği” ni (KFKÖ) Türkçeye adapte etmek ve adapte edilen Türkçe- KFKÖ 'nin güvenirlik ve geçerliliğini araştırmaktır. Adaptasyon çalışmasında, bazı adımlar belirlenmiş ve çalışma bu basamaklarda yürütülmüştür. KFKA'ın İngilizce-Türkçe çeviri geçerliliği sağlandıktan sonra diğer güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları için tarama çalışması kapsamında veriler toplanmıştır. Ölçek adaptasyon çalışmasındaki çalışma grubunu uzmanlar (Fen eğitimi alanında öğretim elemanı, Fen bilgisi öğretmeni ve İngilizce öğretmeni) ve 410 ortaokul öğrencisi (5, 6, 7 ve 8. sınıf) oluşturmaktadır. Betimleyici istatistikler yapıldıktan sonra, ölçekteki madde yapısı ve faktör yapısını ortaya koymak için madde analizi, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Adaptasyon aşamalarındaki bulgular KFKÖ 'ın iki faktörlü yapısını göstermektedir. Ölçeğin faktör boyutu “fen öğrenme kaygısı” ve “fen değerlendirme kaygısı” şeklindedir. KFKÖ-Türkçe formu için güvenirlik katsayısı Cronbach Alpha 0.703 olarak hesaplanmıştır. KFKÖ-Türkçe formu orijinal ölçeğinde olduğu gibi 5'li Likert tipi bir ölçek olup 9 maddeden oluşmaktadır. Uyarlama çalışmasının sonuçları KFKÖ-Türkçe formunun kısa, geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir. KFKÖ 'tan alınan düşük puanlar düşük kaygıyı, yüksek puanlar ise yüksek kaygıyı göstermektedir. KFKÖ bilimsel çalışmaların yapılmasında ve geliştirilmesinde kullanılabilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 41 |