Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YURT DIŞINDAKİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİKTE VE YAZILI ANLATIMIN ÖNEMİ

Yıl 2006, Cilt: 54 Sayı: 2006/1, 20 - 32, 01.01.2009

Öz

Ana dili öğretimi, insan hayatında çok önemlidir. Dikte ve yazılı anlatım çalışmaları,sağlıklı bir cümle yapısı ve dolayısıyla sağlıklı bir düşünce yapısını oluşturmada ve yurt dışındaki Türk çocuklarının eksikliğini hissettikleri kavramları merak yoluyla kazandırmada önemli birer araçtır. Bu sebeple, Türkçe öğretilirken dikte ve yazılı anlatım çalışmalarına diğer dil becerileriyle birlikte yer verilmelidir.

Kaynakça

  • Abalı, Ü., Almanya’daki Türk Eğitimcileri İçin Öğretmen El Kitabı, MEB Yay., İstanbul,2000.
  • Aksan, Doğan, “Ortaöğretimde Türk Dili Öğretimini Geliştirme Yolları”, Türk DilininÖğretimi Toplantısı (1-3 Ekim 1986), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay.: 160, Ankara, 1988, s.133-137.
  • Benhür, M. H., “Türk İşçi Çocuklarının Anadili Sorunları ve Çözüm Yolları”, Türk DilininÖğretimi Toplantısı (1-3 Ekim 1986), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay.: 160, Ankara, (1988), s.177-185.
  • Çelik İ., Extertal, Hürriyet, 23 Haziran 2003.
  • Duman, A., Üniversitelerin Türk Dili ve Edebiyatı Bölümleri Dışındaki BölümlerindeTürkçenin Eğitimi ve Öğretimi, (yayımlanmamış doktora tezi), Gazi Üniv. Sos.Bil. Ens., Ankara, 1997.
  • Güzel, A., “Orta Avrupa’ya Göçen Türk İş Gücü ve Çocuklarının Eğitim Meselesi”,Türkoloji Çalışmaları ve F.Almanya’daki Türk Çocuklarının Eğitim-Kültür Problemleri Sempozyumu (20-21 Eylül 1985), Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay., Ankara, (1987), s.95-105.
  • Hakan, A., “Almanya’da İlkokulun İlk Kademesinde Öğrenim Gören Türk İşçi Çocuklarının Türkçe Programı”, Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı (1-3 Ekim 1986), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay.: 160, Ankara, (1988), s.199-227.

YURT DIŞINDAKİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİKTE VE YAZILI ANLATIMIN ÖNEMİ

Yıl 2006, Cilt: 54 Sayı: 2006/1, 20 - 32, 01.01.2009

Öz

The mother tongue teaching is a most important factor in human life. The dictation

and written narration exercises are important tools to teach how to construct grammatically

correct sentences and to teach concepts that Turkish students living abroad

felt the deficiency using the principles of discovery learning. For this reason, when

teaching Turkish, dictation and written narration exercises should be covered while

teaching rules of other foreign languages.

Kaynakça

  • Abalı, Ü., Almanya’daki Türk Eğitimcileri İçin Öğretmen El Kitabı, MEB Yay., İstanbul,2000.
  • Aksan, Doğan, “Ortaöğretimde Türk Dili Öğretimini Geliştirme Yolları”, Türk DilininÖğretimi Toplantısı (1-3 Ekim 1986), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay.: 160, Ankara, 1988, s.133-137.
  • Benhür, M. H., “Türk İşçi Çocuklarının Anadili Sorunları ve Çözüm Yolları”, Türk DilininÖğretimi Toplantısı (1-3 Ekim 1986), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay.: 160, Ankara, (1988), s.177-185.
  • Çelik İ., Extertal, Hürriyet, 23 Haziran 2003.
  • Duman, A., Üniversitelerin Türk Dili ve Edebiyatı Bölümleri Dışındaki BölümlerindeTürkçenin Eğitimi ve Öğretimi, (yayımlanmamış doktora tezi), Gazi Üniv. Sos.Bil. Ens., Ankara, 1997.
  • Güzel, A., “Orta Avrupa’ya Göçen Türk İş Gücü ve Çocuklarının Eğitim Meselesi”,Türkoloji Çalışmaları ve F.Almanya’daki Türk Çocuklarının Eğitim-Kültür Problemleri Sempozyumu (20-21 Eylül 1985), Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay., Ankara, (1987), s.95-105.
  • Hakan, A., “Almanya’da İlkokulun İlk Kademesinde Öğrenim Gören Türk İşçi Çocuklarının Türkçe Programı”, Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı (1-3 Ekim 1986), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yay.: 160, Ankara, (1988), s.199-227.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erol Barın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 54 Sayı: 2006/1

Kaynak Göster

APA Barın, E. (2009). YURT DIŞINDAKİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİKTE VE YAZILI ANLATIMIN ÖNEMİ. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı - Belleten, 54(2006/1), 20-32.