Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ELEŞTİREL OKUMA

Yıl 2006, Cilt: 54 Sayı: 2006/1, 55 - 80, 01.01.2009

Öz

Bu çalışmada eleştirel okumanın kavram çerçevesi üzerinde durulacak; vazgeçilmez
gerekliliği, amacı ele alınacaktır. Eleştiri ve eleştirel okuma kavramları arasındaki
farklılıklar vurgulanacaktır. Eleştirel okuma için ihtiyaç duyulan dört temel kavram,
eleştirel okuyucunun taşıması gereken nitelikler ve eleştirel okumanın engelleri
incelenecektir.

Kaynakça

  • Adalı, Oya, Yazıda Bütünlüğü Sağlama: Kurgunun Önemi, ÇYDD, Cem Yayınevi, İstanbul1991.
  • Aksan, Doğan, Her Yönüyle Dil, III. Cilt, TDK Yay., Ankara 1995.
  • Akyüz, Yahya, Türkçe Okul Sözlüklerinin Değerlendirilmesi, Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı(Bildiriler), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fak. Yay., Ankara 1988.
  • Alan, Yusuf, Robotik Kültür, T. Ö. V. Yay., İzmir 1994.
  • Alain, Gerçek Olayla Roman, Söyleşiler III, Millî Eğitim Bakanlığı Yay., İstanbul 1991.
  • Ayman, Mehmet, Gazzali’de Bilgi Sistemi ve Şüphe, İnsan Yayınları, İstanbul 1997.
  • Aytür, Necla, Dil-Edebiyat ve Kültür İlişkisi, Türk Dili ve Edebiyat Öğretimi ve Sorunları, TürkEğitim Derneği Yay., Ankara 1986.
  • Bacon, Denemeler, Maarif Vekaleti Yay., Ankara 1943.
  • Burns, Paul C., Roe Betty D., Ross Elinor P., Teaching Reading In Elementary Schools, HoughtonMifflin Company, Boston 1982.
  • Buzan, Tony, Bellek Eğitimiyle Anımsama Yöntemleri, Çev. Gülsen Şensoy, Epsilon Yayıncılık,İstanbul 1996.
  • Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul 1998, 8. Basım.
  • Çifçi, Musa, Bir Grup Yüksek Öğrenim Öğrencilerin Üzerinde Kelime Serveti Çalışması,Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Prof. Dr. Sadık Tural, Gazi Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 1992.

ELEŞTİREL OKUMA

Yıl 2006, Cilt: 54 Sayı: 2006/1, 55 - 80, 01.01.2009

Öz

In this study, the theoritical framework of the critical reading and its importance

will be discussed. The differences between the terms criticism and critical reading will

be emphasized. The four basic terms that are required for critical reading, the qualities

of critical reader and the factors that prevent critical reading will be examined.

Kaynakça

  • Adalı, Oya, Yazıda Bütünlüğü Sağlama: Kurgunun Önemi, ÇYDD, Cem Yayınevi, İstanbul1991.
  • Aksan, Doğan, Her Yönüyle Dil, III. Cilt, TDK Yay., Ankara 1995.
  • Akyüz, Yahya, Türkçe Okul Sözlüklerinin Değerlendirilmesi, Türk Dilinin Öğretimi Toplantısı(Bildiriler), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fak. Yay., Ankara 1988.
  • Alan, Yusuf, Robotik Kültür, T. Ö. V. Yay., İzmir 1994.
  • Alain, Gerçek Olayla Roman, Söyleşiler III, Millî Eğitim Bakanlığı Yay., İstanbul 1991.
  • Ayman, Mehmet, Gazzali’de Bilgi Sistemi ve Şüphe, İnsan Yayınları, İstanbul 1997.
  • Aytür, Necla, Dil-Edebiyat ve Kültür İlişkisi, Türk Dili ve Edebiyat Öğretimi ve Sorunları, TürkEğitim Derneği Yay., Ankara 1986.
  • Bacon, Denemeler, Maarif Vekaleti Yay., Ankara 1943.
  • Burns, Paul C., Roe Betty D., Ross Elinor P., Teaching Reading In Elementary Schools, HoughtonMifflin Company, Boston 1982.
  • Buzan, Tony, Bellek Eğitimiyle Anımsama Yöntemleri, Çev. Gülsen Şensoy, Epsilon Yayıncılık,İstanbul 1996.
  • Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul 1998, 8. Basım.
  • Çifçi, Musa, Bir Grup Yüksek Öğrenim Öğrencilerin Üzerinde Kelime Serveti Çalışması,Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Prof. Dr. Sadık Tural, Gazi Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 1992.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Musa Çifçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 54 Sayı: 2006/1

Kaynak Göster

APA Çifçi, M. (2009). ELEŞTİREL OKUMA. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı - Belleten, 54(2006/1), 55-80.