Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞİTME ENGELLİLER VE DİL

Yıl 2006, Cilt: 54 Sayı: 2006/1, 165 - 176, 01.01.2009

Öz

Bütün dünyada, engellilerin eğitiminde en büyük sorun iletişim olmuştur. Bu da
çeşitli iletişim ve eğitim yöntemlerinin tartışılmasına yol açmıştır. Bilim dünyasında,
yöntemler arası alışveriş gerçekleştiği ve esneklik gözetildiği zaman ılımlı bir noktaya
varılacaktır. Diğer yandan, işitme engellilere iş alanları sağlayan sanat ve meslek
atölyelerinin açılmasına mutlaka ihtiyaç vardır.

Kaynakça

  • Beytaş, Çiğdem Kader: Bilgi Çağında Eğitim Dergisi, Sayı 11, s.30, Ankara, 1996
  • Gök, Süleyman: Dünyada ve Türkiye’de Sağır Dilsiz Okulları Tarihçesi ve Eğitim Sistemi,
  • Hüsnü Tabiat Matbaası, İstanbul, 1958. Türkiye Sağır, dilsiz ve Tesanüt cemiyeti neşriyatı,Sayı: 1
  • Pehlivan, Asım: Sağırlar Okulları ve Yetiştirme Yurtları Rehberi, Sema Yayınları, İzmir,1969
  • Özsoy, Yahya- Özyürek, Mehmet- Eripek, Süleyman: Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar,Karatepe Yayınları, Ankara, 1988
  • Özsoy, Yahya: İşitme Engellilerin Eğitimi, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı, ÖzelEğitim ve Rehberlik Dairesi Başkanlığı, MEB Basımevi, Ankara, 1985 Yetişkinler İçin İşaret Dili Kılavuzu, MEB Yayınları, Ankara, 1995

İŞİTME ENGELLİLER VE DİL

Yıl 2006, Cilt: 54 Sayı: 2006/1, 165 - 176, 01.01.2009

Öz

The most important problem for the training of the deaf people has been the communication

throughout the history all over the world. This led to the discussion of the

various communication and training methods. In the scientific world, it will be reached

to a agreeable point when the exchange between methods will be carried out and

the flexibility will be observed. On the other hand, it is required that the art and craft

workshops that will provide job oppurtunities to the deaf people have to be opened.

Kaynakça

  • Beytaş, Çiğdem Kader: Bilgi Çağında Eğitim Dergisi, Sayı 11, s.30, Ankara, 1996
  • Gök, Süleyman: Dünyada ve Türkiye’de Sağır Dilsiz Okulları Tarihçesi ve Eğitim Sistemi,
  • Hüsnü Tabiat Matbaası, İstanbul, 1958. Türkiye Sağır, dilsiz ve Tesanüt cemiyeti neşriyatı,Sayı: 1
  • Pehlivan, Asım: Sağırlar Okulları ve Yetiştirme Yurtları Rehberi, Sema Yayınları, İzmir,1969
  • Özsoy, Yahya- Özyürek, Mehmet- Eripek, Süleyman: Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar,Karatepe Yayınları, Ankara, 1988
  • Özsoy, Yahya: İşitme Engellilerin Eğitimi, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı, ÖzelEğitim ve Rehberlik Dairesi Başkanlığı, MEB Basımevi, Ankara, 1985 Yetişkinler İçin İşaret Dili Kılavuzu, MEB Yayınları, Ankara, 1995
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çiğdem Kader Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 54 Sayı: 2006/1

Kaynak Göster

APA Kaya, Ç. K. (2009). İŞİTME ENGELLİLER VE DİL. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı - Belleten, 54(2006/1), 165-176.