Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİM YÖNTEMİYLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2006, Cilt: 54 Sayı: 2006/1, 195 - 222, 01.01.2009

Öz

Dil, milletlerin geleceğini şekillendiren en önemli kültürel değerdir. Bu nedenle
devletler tarafından bir planlama ve çalışma alanı olarak görülür. Bireyin sosyalleşmesi
ve devlet-vatandaş ilgisinin kurulması, verilecek dil eğitimi ile sağlanır.
Devletin dil eğitimi ve öğretimi konusundaki politikalarının başında okuma ve yazma
öğretimi gelmektedir. Okuma ve yazma öğretimi politikalarının iki yönü vardır: niceliği
artırmak, niteliği belirlemek. Okuma ve yazmanın niteliğini belirleyen faktörlerin
en önemlisi yöntemdir. İlk okuma ve yazma öğretiminde yeni uygulanmaya başlanan
“ses temelli cümle yöntemi”, cumhuriyetten günümüze hiç denenmemiştir. Öğretmen
görüşlerine göre bu yöntemle Türkçe ilk okuma ve yazma öğretilebilir; ancak yöntemin
dil öğretimini aksatan yönleri bulunmaktadır.

Kaynakça

  • İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (2005), MEB Devlet KitaplarıMüdürlüğü Basım Evi, Ankara.
  • Alperen, Nusret (2001), Türkçe Okuma ve Yazma Eğitimi Rehberi, Alperen Yay., Ankara.
  • Aytekin, Ebubekir (1996), “İlkokuma - Yazma Öğretiminde Cümle Çözümleme MetodunaEleştirel Bir Yaklaşım”, Çağdaş Eğitim Dergisi, Ankara.
  • Binbaşıoğlu, Cavit (1995), “İlkokuma Yazma Öğretiminin Cumhuriyet Döneminde Evrimi”,Abece Dergisi, Eylül 157, Ankara.
  • Güleryüz, Hasan (1996), “Cümle Yönteminde Bazı Sorunlar”, Öğretmen Dünyası Dergisi,Sayı 197, Ankara.
  • Saydur, Mehmet (1989), “Yeni Alfabe Kitabı: Cümle mi Harf mi? (İlkokuma YazmadaYöntem Tartışması)”, Öğretmen Dünyası Dergisi, Sayı:118, Ankara.

İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİM YÖNTEMİYLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2006, Cilt: 54 Sayı: 2006/1, 195 - 222, 01.01.2009

Öz

Language is a cultural value that it is to form future of countries. For reason,

countrys is to notice language as if plan and work area. Languages education to supply

individual socialization and relations of goverment between citizen. Much more

than important policy is reading and writing education between goverment languages

education policies. Reading and writing education policies have two diretions: to increase

quantity and to determinate quality. Method that is determinate to educational

quality most of the important factor between others.

Recently “the sound based sentence method” that is new educational method is

testing about basic educate reading and writing for the first time. This method is try

for the first time from decleration of Turkey republic to today. According to teachers

opinion, beginner level Turkish can teach by this method but This method has negative

side that is to run wrong education of languages.

Kaynakça

  • İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (2005), MEB Devlet KitaplarıMüdürlüğü Basım Evi, Ankara.
  • Alperen, Nusret (2001), Türkçe Okuma ve Yazma Eğitimi Rehberi, Alperen Yay., Ankara.
  • Aytekin, Ebubekir (1996), “İlkokuma - Yazma Öğretiminde Cümle Çözümleme MetodunaEleştirel Bir Yaklaşım”, Çağdaş Eğitim Dergisi, Ankara.
  • Binbaşıoğlu, Cavit (1995), “İlkokuma Yazma Öğretiminin Cumhuriyet Döneminde Evrimi”,Abece Dergisi, Eylül 157, Ankara.
  • Güleryüz, Hasan (1996), “Cümle Yönteminde Bazı Sorunlar”, Öğretmen Dünyası Dergisi,Sayı 197, Ankara.
  • Saydur, Mehmet (1989), “Yeni Alfabe Kitabı: Cümle mi Harf mi? (İlkokuma YazmadaYöntem Tartışması)”, Öğretmen Dünyası Dergisi, Sayı:118, Ankara.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mesiha Tosunoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 54 Sayı: 2006/1

Kaynak Göster

APA Tosunoğlu, M. (2009). İLK OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİM YÖNTEMİYLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı - Belleten, 54(2006/1), 195-222.