Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Depresyon Ve Motivasyon Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 36 - 45, 30.01.2018

Öz

Araştırma, öğrencilerin depresyon ve motivasyon bilgi
düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmayı, 2016-2017
eğitim öğretim yılında Uşak Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi ve Eğitim
Fakültesi öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada örneklem grubunu oluşturan
Beden Eğitimim ve Spor Öğretmenliği bölümünden 107, Spor Yöneticiliği
bölümünden 41, Eğitim Fakültesinden 111 toplamda 128 kadın, 131 erkek olmak
üzere toplamda 259 öğrenci tesadüfî (random) metodu ile belirlenmiştir. Öğrencilerin
depresyon algıları için beden eğitimi spor öğretmenliği bölümü öğrencileri ile
spor yöneticiliği ve eğitim fakültesi öğrencileri arasında anlamlı fark olduğu
görülmektedir. Ortalamalar arası farklara bakıldığında beden eğitimi spor
öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin depresyon algıları spor
yöneticiliği ve sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilere göre
anlamlı bir şekilde daha düşük bulunmuştur. Öğrencilerin depresyon algıları ile
motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek
için yapılan korelasyon analizleri sonucunda, öğrencilerin depresyon algıları
ile genel motivasyon algıları, motivasyonun içgüdüsel süreç boyutu, araçsal
boyutu, dış benlik kavramı boyutu, içsel benlik kavramı boyutu arasında anlamlı
bir ilişki görülmemiştir. Sadece öğrencilerin depresyon algıları ile hedef
içselleştirme boyutu arasında çok düşük düzeyde bir negatif korelasyon
bulunmuştur.



Sonuç olarak, öğrencilerin
depresyon algıları düştükçe hedef içselleştirme boyutunda motivasyonları çok
düşük düzeyde bir artış göstermektedir.

Kaynakça

  • [1] Alper, Y., Bayraktar, E. ve Karaçam, Ö. (1997). Herkes İçin Psikiyatri, İstanbul: Era Yayıncılık.[2] Köknel, Ö. (1989). Depresyon Ruhsal Çöküntü, İstanbul: Altın kitaplar basımevi.[3] Aktaş, H. (2004). İnsanda Duygusal Yaşantı, Ankara: Palme Yayıncılık.[4] Geçtan, E.(2000). Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar, İstanbul: Remzi Kitapevi.[5] Beck, A. T., Rush, A. J., Shaw, B. F., ve Emery, G. (1979). Cognitive Therapy of Depression, New York: Guilford.[6] Conner, M.(2001). Understanding an Dealing With Depression, Clinical & Medical Psychologist.[7] Şimşek, Ş. Akgemci, T. Çelik, A.(2008). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Ankara: Gazi Kitabevi.[8] Eroğlu, F.(2009). Davranış Bilimleri, İstanbul: Beta Basım Yayım.[9] Gözüm, P. (2017). Mobbing Algısı İle Motivasyon İlişkisi: Erzurum ve Ankara İllerinde Bazı Kamu ve Özel Kurum Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya.[10] Roberts G.C. (1992). Motivation in Sport and Exercise. Conceptual Constrains and Converce. Human Kineticks Books. Boston: Allyn and Bacon.[11] Eren, E. (2001). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul.[12] Meral, K. (2007). Avcılar İlçesı̇ Ortaöğretı̇m Kurumları Yönetı̇cilerinin Motı̇vasyonlarının Çalışan (Öğretmen) Motı̇vasyonu Üzerı̇ne Etkı̇sı̇. Beykent Ünı̇versı̇tesı̇,
Sosyal Bı̇lı̇mler Enstı̇tüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.[13] Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1998). Örgütsel Psikoloji, Bursa, Alfa Basım Yayım Dağıtım A.Ş.[14] Gözüm, P., ve Karaçor, S. (2017). Mobbing Algısı İle Motivasyon İlişkisi: Kamu ve Özel Kurum Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 497- 515. Doi: 10.20875/makusobed.315828.[15] Arseven, A.D. (2001). Alan Araştırma Yöntemleri İlkeler, Teknikler, Örnekler (2.Baskı). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, s.101.[16] Beck, A. T. (1967). Depression, Philadelphia: University of Pennsylvania Press.[17] Hisli, N 1988. A Study on the Validity of the Beck Depression Inventory. Turkish Journal of Psychology, (2), 118-126.[18] Barbuto, J. E. vee R.W.Scholl, R.W. (1998). Motivation sources inventory: Development and validation of new scales to measure an integrative taxonomy of motivation. Psychological Reports, (3),1011-1022.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 36 - 45, 30.01.2018

Öz

Kaynakça

  • [1] Alper, Y., Bayraktar, E. ve Karaçam, Ö. (1997). Herkes İçin Psikiyatri, İstanbul: Era Yayıncılık.[2] Köknel, Ö. (1989). Depresyon Ruhsal Çöküntü, İstanbul: Altın kitaplar basımevi.[3] Aktaş, H. (2004). İnsanda Duygusal Yaşantı, Ankara: Palme Yayıncılık.[4] Geçtan, E.(2000). Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar, İstanbul: Remzi Kitapevi.[5] Beck, A. T., Rush, A. J., Shaw, B. F., ve Emery, G. (1979). Cognitive Therapy of Depression, New York: Guilford.[6] Conner, M.(2001). Understanding an Dealing With Depression, Clinical & Medical Psychologist.[7] Şimşek, Ş. Akgemci, T. Çelik, A.(2008). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Ankara: Gazi Kitabevi.[8] Eroğlu, F.(2009). Davranış Bilimleri, İstanbul: Beta Basım Yayım.[9] Gözüm, P. (2017). Mobbing Algısı İle Motivasyon İlişkisi: Erzurum ve Ankara İllerinde Bazı Kamu ve Özel Kurum Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Konya.[10] Roberts G.C. (1992). Motivation in Sport and Exercise. Conceptual Constrains and Converce. Human Kineticks Books. Boston: Allyn and Bacon.[11] Eren, E. (2001). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul.[12] Meral, K. (2007). Avcılar İlçesı̇ Ortaöğretı̇m Kurumları Yönetı̇cilerinin Motı̇vasyonlarının Çalışan (Öğretmen) Motı̇vasyonu Üzerı̇ne Etkı̇sı̇. Beykent Ünı̇versı̇tesı̇,
Sosyal Bı̇lı̇mler Enstı̇tüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.[13] Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1998). Örgütsel Psikoloji, Bursa, Alfa Basım Yayım Dağıtım A.Ş.[14] Gözüm, P., ve Karaçor, S. (2017). Mobbing Algısı İle Motivasyon İlişkisi: Kamu ve Özel Kurum Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 497- 515. Doi: 10.20875/makusobed.315828.[15] Arseven, A.D. (2001). Alan Araştırma Yöntemleri İlkeler, Teknikler, Örnekler (2.Baskı). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, s.101.[16] Beck, A. T. (1967). Depression, Philadelphia: University of Pennsylvania Press.[17] Hisli, N 1988. A Study on the Validity of the Beck Depression Inventory. Turkish Journal of Psychology, (2), 118-126.[18] Barbuto, J. E. vee R.W.Scholl, R.W. (1998). Motivation sources inventory: Development and validation of new scales to measure an integrative taxonomy of motivation. Psychological Reports, (3),1011-1022.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Cilt 2 Sayı 1
Yazarlar

Rezzan Demirci Bu kişi benim

Gökhan Acar 0000-0002-3617-1958

Barbaros Serdar Erdoğan 0000-0001-6039-1494

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 21 Mart 2018
Kabul Tarihi 27 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirci, R., Acar, G., & Erdoğan, B. S. (2018). Öğrencilerin Depresyon Ve Motivasyon Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 36-45.