Amaç: Araştırmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor öğretmenlerinin eğitsel oyunlara yönelik tutumlarının incelenmesidir. Materyal & Metot: Beden Eğitimi ve Spor öğretmenlerinin eğitsel oyunlara yönelik tutumlarını incelemek amaçlı yapılan bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan Beden Eğitimi ve Spor öğretmenlerinden, örneklemi ise e-posta yöntemiyle gönüllülere ulaştırılan online ankete katılım gösteren 252 Beden Eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “eğitsel oyuna yönelik tutum ölçeği (EOYTÖ)” ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Mevcut çalışma kapsamında öğretmenlerden elde edilen verileri test etmek amacıyla SPSS 26.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde normallik testleri gerçekleştirilerek, öğrenim türü, okul türü, cinsiyet, spor geçmişi değişkenlerini incelenmek için Mann Whitney U Testi, kıdem yaş durumu, çalışma durumu ve yaş değişkenlerini incelemek için Kruskal Wallis-h Testi uygulanmıştır. Testlerde anlamlılık derecesi 0,05 olarak dikkate alınmıştır. Sonuç: Bulgular ışığında yaptığımız çalışmanın sonucu olarak Beden Eğitimi ve Spor öğretmenlerinin öğrenim türü değişkeni ile olumlu tutum alt boyutunda, ortaokul öğretmenleri lehine etkili olduğu bulunmuştur. Yaş değişkeninin eğitsel oyunlara yönelik tutumlarda, olumlu tutum etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul türü, cinsiyet, spor geçmişi, kıdem yaş durumu, çalışma durumu değişkenleri ile olumlu tutum, olumsuz tutum ve genel tutum alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunamamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |