Amaç: Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stillerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Yöntem: Araştırmaya Adana ili Yüreğir ilçesinde görev yapan 92 (41 Kadın; 51 Erkek) beden eğitimi öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada öğretmenlere kişisel bilgi formu, okul müdürlerinin liderlik stilleri ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçekleri uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Öğretmenlerin demografik özellikleri frekans ve yüzde olarak verilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve algıladıkları okul müdür liderlik stil ölçek boyutu ve alt boyutları ortalama ve standart sapma olarak verilmiştir. Bağımsız değişken olan okul müdürlerinin liderlik stillerinin Bağımlı değişken örgütsel bağımlılık üzerindeki etki Regresyon analizi kullanılarak belirlenmiştir. Bulgular: Okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik stilinin öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyini %31 oranında pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği bulunmuştur (β=0,31, r2= 0,20, p<0,000). Sürdürümcü liderlik stilinin öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyini %27 oranında negatif yönde anlamlı olarak etkilediği bulunmuştur (β=-1,37, r2= 0,27, p<0,000). Serbest Bırakıcı liderlik stilinin öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyini %28 oranında negatif yönde anlamlı olarak etkilediği bulunmuştur (β=-0,96, r2= 0,28, p<0,000). Sonuç: Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri arasında bir ilişki olup, liderlik tarzlarının örgütsel bağlılığı etkilediği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |