Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve oyun dersinde fiziksel etkinlik kartları ile uygulanan temel hareket becerilerinin, ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin çeviklik performansı üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma grubunu, İstanbul Beykoz İlçesinde bir İlkokul ’da öğrenim gören, 9 yaş grubundaki 10 erkek ve 6 kız öğrenci olmak üzere toplam 16 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma kapsamında, beden eğitimi ve oyun dersinde 13 hafta boyunca, haftada 2 saat olmak üzere toplam 26 ders saati süresince Sarı Kartlar grubundaki Temel Hareket Becerileri programı uygulanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin çeviklik performansını değerlendirmek için ön test ve son test olarak zigzag çeviklik testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiklerle analiz edilmiş, ön ve son test sonuçlarının karşılaştırılmasında Wilcoxon Sıra İşaretleri testi kullanılmıştır. Analizler sonucunda, ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Öğrencilerin son test puanlarının, ön test sonuçlarına kıyasla daha düşük olması, istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Bu sonuçlar, fiziksel etkinlik kartlarıyla uygulanan beden eğitimi ve oyun derslerinin, 3. sınıf öğrencilerinin çeviklik performanslarını geliştirmede etkili olduğunu göstermektedir. Çocukların bu beceriyi geliştirmesi oldukça önemlidir. Sonuç olarak, fiziksel etkinlik kartları ile yapılan uygulamaların, ilkokul öğrencilerinin çeviklik performansının gelişimine katkı sağladığı değerlendirilmektedir. Bu doğrultuda, beden eğitimi ve sınıf öğretmenlerine, çocukların motor becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalara yer vermeleri önerilmektedir.
Çeviklik Fiziksel Aktivite Fiziksel Etkinlik Kartları Motor Gelişim Temel Hareket Becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |