Millî Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı tüm kurumların kurumsallaşması amacıyla 2012 yılında Bilgi İşlem Grup Başkanlığı tarafından “Okul Web Sitesi Yönetim Paneli” isimli bir proje gerçekleştirilmiştir. Bu proje ile MEB’e bağlı tüm kurumlara ait web sitelerin ortak bir ara yüze sahip olması sağlanmıştır. Böylelikle web sitesinden sorumlu kişilerin ve kullanıcıların işlemlerini daha kolay ve güvenilir bir şekilde gerçekleştirmelerine olanak sunulmuştur. Oldukça büyük bir kitleye hitap eden “Okul Web Sitesi Yönetim Paneli” (MebWeb) projesinin hedef kitlesi tarafından kolay bir biçimde kullanılması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı “Okul Web Sitesi Yönetim Paneli” projesini rehber temelli kullanılabilirlik yaklaşımı ile değerlendirmektir. Değerlendirme işlemi için ise TÜBİTAK BİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (YTE) tarafından geliştirilen Kamu İnternet Siteleri Rehberi’nde (KAMİS) yer alan TS EN ISO 9241-151 kontrol listesi şablonundan yararlanılmıştır. Şablondan elde edilen verilerin analizi nitel araştırma tekniklerinden biri olan içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler projenin genel olarak kullanılabilir bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir.
In 2012, in order to institutionalize the entire organization connected to the Ministry of Education by Computer Group President a project "School Website Management Panel" project was carried out. With this project, all the institutions connected to the Ministry of Education website is provided having a common interface. Thus, the person responsible for the website and the users were offered the opportunity to process more easily and perform reliably. "School Website Management Panel" that appeals quite a large audience project should be used in a simple manner by the audience. The purpose of this research is to evaluate "School Website Management Panel" project with the design guide based usability. For evaluation process check list template TS EN ISO 9241-151 Public Websites Guide which is developed by TÜBİTAK BİLGEM Software Technology Research Institute was used. The data obtained from the template, is evaluated by a content analysis approach which is one of qualitative research techniques. The results of the evaluation revealed that project can be used as the overall a structure
Diğer ID | JA49JR64CP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |