Yaşam boyu devam eden bir süreç olan öğrenme, özellikle de örgün öğretimdeki öğrenciler için çok önemlidir. Öğrenciler bilgiyi kolay, hızlı, etkili ve kalıcı öğrenmek isterler. Bunu sağlamak için farklı öğrenme yöntem ve teknikleri vardır. Bunlardan birisi de zihin haritalama tekniğidir. Öğrenilecek ana öğenin merkezde yer aldığı ve diğer öğelerin de merkezden çıkarak etrafa yayıldığı görsel bir teknik olan zihin haritalama tekniği, en karmaşık yapıların bile kolayca anlaşılmasını sağlayan etkili bir tekniktir. Tekniğin farklı derslerde kullanılması ve etkilerinin belirlenmesine yönelik literatürde çalışmalar mevcuttur. Önerilen çalışmanın amacı, lisede matematik dersinde zihin haritalama tekniğini kullanarak öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, öncelikle lise 10. Sınıf öğrencilerine zihin haritalama tekniği ile ilgili bilgi verilmiştir. Daha sonra, dörtgenler konusu ile ilgili kendi zihin haritalarını oluşturmaları istenmiştir. Öğrencilere tanınan sürenin sonunda oluşturdukları zihin haritaları incelenmiş ve uygulamaya katılan öğrencilerin uygulama ile ilgili görüşleri alınmıştır.
Learning, which is a lifelong process, is very important, especially for students in formal education. It is important for students to learn easily, quickly, effectively and permanently. There are many different learning methods and techniques to achieve this. One of these is the mind mapping technique. The mind mapping technique, which is a visual technique in which the main element to learn is located in the center and other items spread out from the center, is an effective technique that allows even the most complex structures to be understood easily. There are studies in the literature about the use of the technique in different lessons and the determination of its effects. The purpose of the proposed study is to determine the students' views on the practice using the mind mapping technique in high school mathematics. In the study, firstly, high school 10th grade students were given information about mind mapping technique. Following this, they are asked to create their own mind maps about the quadrangle subject. At the end of the course, the mind maps they have created are examined and the opinions of the students who participated in the application are evaluated
Diğer ID | JA96HF94AY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |