Bu çalışma, 6.sınıf Fen Bilimleri dersi ‘Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme’ ünitesi kazanımları dahilinde hazırlanan akademik başarı testinin geçerliliği ve güvenirliğinin ispatlanması amacıyla yapılmıştır. Test, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda tanımlanan kazanımlara uygun bir şekilde hazırlanmıştır. Aynı zamanda testteki soruların kazanımlara göre dağılımının homojen olmasına dikkat edilmiştir. İçerik geçerliliği 2’si doktora, 1’i yüksek lisans öğrencisi ve 1’i lisans mezunu olan 4 fen bilgisi öğretmeni ile 1 ölçme değerlendirme uzmanı ve 1 alan uzmanı tarafından incelenmiştir. 40 maddeden oluşan testin yazım ve imla kuralları bakımından incelemesini 1 Türkçe öğretmeni yapmıştır. Gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra son şeklini alan başarı testi 170 ortaokul öğrencisine uygulanarak gereken analizler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda testten her hangi bir madde atılmasına gerek kalmamıştır. Tüm yapılan analizler sonucunda geliştirilen başarı testinin kabul edilebilir psikometrik özelliklere sahip olduğu ve geçerliliğinin yüksek olduğu görülmüştür.
Başarı testi Geçerlilik ve güvenirlik Fen bilimleri Öğretim programı İlköğretim
This study has been conducted to prove the validity and reliability of the academic achievement test prepared within the achievements of the 6th grade Science lesson 'Reproduction, Growth and Development In Plants and Animals' unit. The test has been prepared in accordance with the outcomes defined in the Science Education Curriculum of the Ministry of National Education, Education and Training Board. At the same time, it has been attached importance to the homogeneity of the distribution of the questions in the test according to the outcomes. Content validity has been examined by four science teachers, two of them are doctoral students, one is graduate student and the other is undergraduate student, and one assessment and evaluation expert and one subject matter expert. One Turkish teacher has made the examination of the test consisting of 40 items in terms of writing and marking rules. Achievement test has taken its shape after the final corrections and necessary analyses have been made by applying it to 170 elementary students. As a result of the received results, there has been no need to distract any item from the test. As a result of all analyses, it has been
Achievement test Validity and reliability Science Curriculum Elementary school
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA44TT32YG |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |