Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihi Tabanlı Ders Deneyimleri

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 40 - 51, 01.05.2018

Öz

Bu çalışma bilim tarihinin fen derslerinde uygulanmasına yönelik olarak biyoloji öğretmen adaylarının deneyimlerinin değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Çalışmaya biyoloji öğretmenliği son sınıfta okuyan 25 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler 10 hafta boyunca eğitimde bilim tarihi dersi almıştır. Dönem boyunca tarihsel bilgilerin yanı sıra bilgileri kullanabilecekleri teknikler hakkında bilgi verilmiştir. Dönem sonunda bilim tarihi ile hazırlayacakları bir ders anlatmaları istenmiştir. Öğrencilerin anlatacakları ders ile ilgili nasıl bir ders materyali hazırlayacakları, ders planlarını nasıl yapabilecekleri ile ilgili eğitim ve destek ders sorumlusu tarafından verilmiştir. Öğrencilerden uygulama öncesi ve sonrasını içeren yapılandırılmış bir yansıtıcı günlük yazmaları istenmiş ve öğrencilerin bilim tarihi ile hazırladıkları ders anlatımlarındaki deneyimleri analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının anlatım yaptıkları sınıflarda beklentilerinin üzerinde olumlu reaksiyon aldıkları görülmüştür. Bilim tarihi ile anlattıkları dersin öğrenciler tarafından ilgi gördüğü ifade edilmiştir. Öğrenciler, bilim tarihi bilgisi ile alan bilgilerini birleştirmek konusunda tedirgin oldukları, öğrenci soruları konusunda kendilerini geliştirmeleri gerektiği, öğretim programlarına uyumlu bir şekilde hazırlanan bilim tarihi materyallerine ihtiyaç duydukları şeklinde yorumlarda bulunmuşlardır. Elde edilen bulgular öğretim programı değerlendirme kriterleri ışığında değerlendirilmiş, öğretmen yetiştirme programları bağlamında yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Güney, B. G. & Bakanay, D. Ç. (2018). Öğretmen adaylarının bilim tarihi tabanlı ders deneyimleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 2(1), 41-51.

Preservice Teachers’ Experiences on History of Science Based Instruction

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 40 - 51, 01.05.2018

Öz

The purpose of this study is to evaluate preservice biology teachers’ experiences on the use of HOS in instruction. 25 preservice biology teachers participated to the study who have 10-week HOS lecture as a part of teacher education. The lecture covers history of biological concepts, techniques for using this information in instruction such as creative writing, story making, reading historical texts, and reproducing experiments. Preservice teachers were to prepare and enact an HOS based instruction at the end of the term. Required information and support was given by the teaching assistant. Data was collected through the reflective journals before and after the instruction. Data showed that preservice teacher met with positive reactions and students interested in the lesson when they use HOS in instruction. However, preservice teachers reported that they were anxious about linking their content knowledge and HOS information, and they need more resource materials based on HOS and curriculum. Entire findings were evaluated within the framework of curriculum literature and interpreted in the context of teacher training programs

Kaynakça

  • Güney, B. G. & Bakanay, D. Ç. (2018). Öğretmen adaylarının bilim tarihi tabanlı ders deneyimleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 2(1), 41-51.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Diğer ID JA65DJ89FT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burcu Gülay Güney Bu kişi benim

Çiçek Dilek Bakanay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güney, B. G., & Bakanay, Ç. D. (2018). Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihi Tabanlı Ders Deneyimleri. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 2(1), 40-51.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı