Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinde Oyun Bağımlılığının Etkileri Üzerine Nitel Bir Çalışma

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 27 - 34, 01.01.2019

Öz


Teknolojinin gelişmesiyle birlikte hayatımızın her alanında
bulunan bilgisayarlar, günlük yaşantımızı kolaylaştırmakla birlikte bazı
olumsuz etkilere de neden olmaktadır. Bu olumsuzlukların başında her
yaş grubunda görülen internet bağımlılığı gelmektedir. İnternet
bağımlılığın temel nedenlerinden birisi de oyun bağımlılığıdır. Oyun
bağımlılığı olan kişilerde çeşitli olumsuz etkenler görülebilmektedir.
Bu çalışmada, bireyleri bir hastalık gibi saran ve bağımlı hale getiren
dijital oyunların üniversite öğrencileri üzerindeki etkilerini ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada ayrıca,  oyunlarının özellikle
öğrenciler üzerindeki olumlu-olumsuz yönleri de ele alınmıştır.
Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, bireylerin dijital oyunları gerçek
hayatla ilişkilendirdikleri, dijital oyun oynamayı başka etkinliklere
tercih ettikleri ve dijital oyunların gerçek yaşamda karşılaşılan bir
sorunun çözümünde yol gösterici olduğu görüşüne sahip oldukları elde
edilmiştir.

Kaynakça

  • Yalçın, S., & Bertiz, Y. (2019). Üniversite öğrencilerinde oyun bağımlılığının etkileri üzerine nitel bir çalışma. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 3(1), 27-34.

Qualitative Study on the Effects of Game Addiction on University Students

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 27 - 34, 01.01.2019

Öz

With the development
of technology, computers in all areas of our lives make daily life easier, but
also cause some negative effects. One of these negativities is the internet
addiction seen in every age group. One of the main reasons for internet addiction
is game addiction. There are various negative factors that can be seen in
people who are addicted to the game. In this study, the effects of digital
games on university students, which enveloped individuals as a disease and made
them dependent, were investigated. The study also discussed the positive and
negative aspects of their games, especially on students. In this study,
qualitative interviewing techniques were used. The study revealed that
individuals associate digital games with real life, prefer digital gaming to
other activities, and that digital games are a guide to solving a problem in
real life.

Kaynakça

  • Yalçın, S., & Bertiz, Y. (2019). Üniversite öğrencilerinde oyun bağımlılığının etkileri üzerine nitel bir çalışma. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 3(1), 27-34.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Yalçın Bu kişi benim 0000-0001-8855-7708

Yasemin Bertiz 0000-0003-3026-0818

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalçın, S., & Bertiz, Y. (2019). Üniversite Öğrencilerinde Oyun Bağımlılığının Etkileri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 3(1), 27-34.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı