Yıl 2020, Cilt 4 , Sayı 1, Sayfalar 8 - 12 2020-01-01

Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine
On Psychology and Art Interaction

Abdullah Ayaydin [1]


Sanatla ilgili tüm çalışmalar dört genel başlık altında toplanabilir. Bunlar; psikoloji, felsefe, eğitim ve estetik. Başka bir deyişle, sanatın etkileşime girdiği dört alandan biri psikolojidir. Sanat kavramı; Felsefe, eğitim ve estetik ile ne kadar alakalı olursa, psikoloji ile o kadar alakalı olur. Sanatın psikolojiye yansımaları da diğer alanlara da yansır. Çünkü tüm alanları sanata taşıyan kişi bir sanatçı, sanatçı ise psikolojisi olan bir birey. Eğitim, sanat ve psikolojinin birlikte etkileşim kurduğu önemli alanlardan biridir. Sanatın her bireyin psikolojisini etkileyebileceği gerçeğine dayanarak, sanatın öğrenci psikolojisi üzerindeki etkileri düşünülebilir. Yukarıda belirtilen psikoloji sanat etkileşimi ve sanatsal terapinin öğrenci için bir eğitim aracı olarak kullanılabileceğini söylemek kaçınılmazdır.

All studies on art can be grouped under four general headings. These; psychology, philosophy, education and aesthetics. In other words, one of the four areas in which art interacts is psychology. Concept of art; The more relevant it is to philosophy, education and aesthetics, the more relevant it is to psychology. The reflections of art on psychology are also reflected in other fields. Because the individual who carries all the fields to art is an artist and the artist is an individual with a psychology. Education is one of the important areas where art and psychology interact together. Based on the fact that art can affect each individual's psychology, the effects of art on student psychology can be considered. It is inevitable to say that the psychology art interaction and artistic therapy mentioned above can be used as an educational tool for the student.

  • Bu makaleye atıf için: Ayaydın, A. (2020). Psikoloji ve sanat etkileşimi üzerine. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 8-12.
  • To cite this article: Ayaydın, A. (2020). On psychology and art interaction. Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal), 4(1), 8-12.
Birincil Dil tr
Konular Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0003-3326-1664
Yazar: Abdullah Ayaydin (Sorumlu Yazar)
Kurum: Trabzon Üniversitesi
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Ocak 2020

Bibtex @derleme { bestdergi569569, journal = {Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi}, issn = {}, eissn = {2630-581X}, address = {Dr. Ömer Tayfur Öztürk. Necmettin Erbakan Üniversitesi. Güzel Sanatlar Fakültesi. Konya}, publisher = {Ömer Tayfur ÖZTÜRK}, year = {2020}, volume = {4}, pages = {8 - 12}, doi = {}, title = {Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine}, key = {cite}, author = {Ayaydin, Abdullah} }
APA Ayaydin, A . (2020). Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi , 4 (1) , 8-12 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bestdergi/issue/50074/569569
MLA Ayaydin, A . "Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine". Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi 4 (2020 ): 8-12 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/bestdergi/issue/50074/569569>
Chicago Ayaydin, A . "Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine". Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi 4 (2020 ): 8-12
RIS TY - JOUR T1 - Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine AU - Abdullah Ayaydin Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 8 EP - 12 VL - 4 IS - 1 SN - -2630-581X M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine %A Abdullah Ayaydin %T Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine %D 2020 %J Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi %P -2630-581X %V 4 %N 1 %R %U
ISNAD Ayaydin, Abdullah . "Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine". Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi 4 / 1 (Ocak 2020): 8-12 .
AMA Ayaydin A . Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine. BEST Dergi. 2020; 4(1): 8-12.
Vancouver Ayaydin A . Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi. 2020; 4(1): 12-8.