Bu çalışmanın amacı, sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin sürtünme kuvveti konusunda başarılarına ve öğretim hakkında görüşlerine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden açıklayıcı sıralı desen modeli kullanılmıştır. Çalışma Marmara Bölgesinde bulunan bir devlet ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya beşinci sınıfta öğrenim gören toplam 55 (28 kontrol grubu, 27 deney grubu) öğrenci katılmıştır. Deney grubunda araştırmacılar tarafından hazırlanan 5E öğrenme modelinin kullanıldığı sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ile öğretim gerçekleştirilirken kontrol grubunda fen bilimleri dersi öğretim programına uygun ders işlenmiştir. Araştırma kapsamında uzman görüşü alınarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kelime ilişkilendirme testi her iki gruba da ön test-son test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin sorgulamaya dayalı öğretim hakkındaki görüşlerini inceleyebilmek için öğretim sonrası deney grubundaki altı öğrenci ile yarı-yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Kelime ilişkilendirme testi sonuçlarına göre, deney grubu öğrencilerinin ön test-son testleri incelendiğinde kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda öğrencilerin sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ile gerçekleştirilen dersi öğretmenin aktif olduğu diğer derslere göre tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. İleriki araştırmalarda sorgulama temelli öğretimin öğrencilerin öğrenmeleri üzerindeki etkinliğini belirlemede farklı alternatif değerlendirme yöntemlerinin kullanıldığı çalışmalar yürütülebilir.
kelime ilişkilendirme testi ortaokul öğrencileri sorgulamaya dayalı öğrenme sürtünme kuvveti
The aim of this study is to investigate the effect of inquiry-based learning approach on fifth grade students' success in friction force and their views about teaching. In the research, the explanatory sequential pattern model, one of the mixed research methods, was used. The study was carried out in a public secondary school in the Marmara region. A total of 55 (28 control group, 27 experimental group) students studying in fifth grade participated in the study. While teaching was carried out with the inquiry-based learning approach using the 5E learning model prepared by the researchers in the experimental group, the course was taught in accordance with the science course curriculum in the control group. Within the scope of the research, the word association test prepared by the researchers taking expert opinion was applied to both groups as pre-test and post-test. A semi-structured interview was conducted with six students in the experimental group after the instruction to examine the students' views on inquiry-based learning. According to the word association test results, when the pre-test and post-tests of the experimental group students were examined, it was concluded that they were more successful than the control group students. As a result of the semi-structured interviews, it was concluded that the students preferred the lesson conducted with the inquiry-based learning approach over the lessons where the teacher is active. In future studies, studies using different alternative assessment methods can be conducted to determine the effectiveness of inquiry-based learning on students' learning.
Word association test Secondary school students Inquiry based learning Frictional force
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |