The aim of this study is to determine the contributions of the Education Program in Primary Schools (İYEP) to education and the problems encountered in the implementation process in line with the opinions of the teachers involved in the program. The study group of the research, in which case study design, one of the qualitative research methods, was used, consists of 20 teachers working in primary schools in Eskişehir Odunpazarı district in the 2018-2019 academic year. Content analysis technique was used to analyze the data in the study, in which a semi-structured interview form was used. According to the results of the research, the teachers stated that the education program in primary schools has positive but deficiencies. About the contribution of the program to education, almost all of the teachers think that it increases academic success and provides individual support to students. In addition, it is understood from the statements of the teachers that the participation of the students included in the program increases, the program has positive contributions to increase the course performance, motivation level and self-confidence, causes the anxiety of the students to decrease, and contributes to providing equality of opportunity and opportunity. The main problems seen in the program; Insufficient time allocated to modules, leaving the student's participation in the program to the parents' discretion, high absenteeism, low wages paid to those working in the program, and the late start of the program from the 3rd grade were expressed.
Remedial Education Program in Primary Schools Primary School Teacher Primary school REPPS
Bu araştırmanın amacı; İlkokullarda Yetiştirme Programı’nın (İYEP) eğitime katkılarını ve uygulama sürecinde karşılaşılan sorunları, programda görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Eskişehir Odunpazarı ilçesinde ilkokullarda görev yapan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Yarı-yapılandırılmış görüşme formunun kullanıldığı araştırmada verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğretmenler ilkokullarda yetiştirme programının olumlu fakat eksik tarafları olduğu yönünde görüş belirtmiştir. Programın eğitim-öğretime katkısına ilişkin öğretmenlerin tamamına yakını akademik başarıyı arttırdığı ve öğrencilere bireysel destek sağladığı düşüncesindedir. Bununla birlikte programa dahil olan öğrencilerin derse katılımının arttığı, programın ders performansını, motivasyon düzeyini ve özgüveni arttırmada olumlu katkılarının olduğu, öğrencilerde kaygının azalmasına neden olduğu, fırsat ve imkân eşitliği sağlamada katkısının olduğu öğretmenlerin ifadelerinden anlaşılmaktadır. Programda görülen başlıca sorunlar; modüllere ayrılan sürelerin yetersiz olması, öğrencinin programa katılımının veli isteğine bırakılması, devamsızlığın fazla olması, programda görev alanlara ödenen ücretin düşüklüğü ve programın 3. sınıflardan itibaren başlamasının geç olması olarak ifade edilmiştir.
İlkokullarda Yetiştirme Programı sınıf öğretmeni ilkokul İYEP
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |