Due to the nature of being human, the need to communicate and socialize with each other is also reflected in the learning environment. In this direction, it requires extra effort to create social environments that naturally occur in face-to-face classroom environments, especially in asynchronous online environments. In this study, the effect of increasing social presence and contribution and participation in an online discussion forum on social presence was investigated in an asynchronous mass lesson that all students take at a private university, regardless of department. In this direction, mixed research method was used. The data collection tools of the study are social presence scale and contribution and participation scale in online environments. In line with the findings obtained from the data analysis, it was concluded that there was no difference in the social presence of the students according to their gender and faculties, there was no relationship between social presence and end-of-term grade point averages, and there was no relationship between the contribution and participation in the discussion forum and their social presence. However, it was concluded that social presence increases satisfaction in the learning environment.
Social presence Online discussion form Contribution and participation Asynchronous course
İnsan olmanın doğası gereği birbirleri ile iletişim kurma ve sosyalleşme ihtiyacı, öğrenme ortamına da yansımaktadır. Bu doğrultuda yüz yüze sınıf ortamlarında doğal bir şekilde meydana gelen sosyal ortamların, özellikle asenkron çevrimiçi ortamlarda oluşturulması için fazladan çaba harcanması gerektirmektedir. Bu çalışmada özel bir üniversitede bölüm ayrımı olmaksızın tüm öğrencilerin alabildiği asenkron olarak yürütülen bir kitle dersinde, sosyal buradalığın artırılması ve çevrimiçi tartışma forumuna yapılan katkı ve katılımların sosyal buradalığa etkisi araştırılmıştır. Bu doğrultuda, karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri toplama araçlarını sosyal buradalık ölçeği ve çevrimiçi ortamlarda katkı ve katılım ölçeği oluşturmaktadır. Veri analizinden elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin cinsiyet ve fakültelerine göre sosyal buradalıklarında bir farklılık olmadığı, sosyal buradalık ile dönem sonu not ortalamaları arasında istatistiksel olarak bir ilişki olmadığı, tartışma forumuna yapılan katkı ve katılım ile sosyal buradalıkları arasında bir istatistiksel olarak ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte sosyal buradalığın öğrenme ortamındaki memnuniyeti artırdığı bulgusu sonucu elde edilmiştir.
sosyal buradalık çevrimiçi tartışma forumu çevrimiçi katkı ve katılım asenkron ders
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |