Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Eğitiminde Öğretmenlerin Problem Kurma Süreçleri

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 66 - 81

Öz

Matematik öğretmenleri için önemli bir görev problem kurmaktır. Matematiksel yeterliliği geliştiren ve öğrencileri istenen matematiksel uygulamalarla meşgul eden matematik problemlerini kurmak, kritik bir karar verme sürecidir. Ayrıca problem kurmanın önemli bir amacı da öğretmenlerin gerçek yaşam olayları ile matematik arasındaki bağlantıyı anlamalarını ve geliştirmelerini sağlamaktadır. Matematik eğitimi ve öğretiminde gerçek dünya bağlantılarının önemi vurgulanmaktadır. Literatür incelendiğinde, öğretmenlerin matematiği gerçek dünyayla nasıl ve neden ilişkilendirdiğini özel olarak inceleyen çeşitli çalışmalar bulunmaktadır. Bu araştırma matematik öğretmenlerin problem kurma süreçlerindeki mevcut bilgi durumunu sentezlemekte ve gelecekteki araştırmalar için yol göstermektedir.

Kaynakça

  • Okuyucu, M. A. & Uyar, A. (2025). Matematik eğitiminde öğretmenlerin problem kurma süreçleri [Teachers' Problem Posing Processes in Mathematics Education]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 9(1), 66-81.

Teachers' Problem Posing Processes in Mathematics Education

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 66 - 81

Öz

An important task for mathematics teachers is problem posing. Setting mathematical problems that develop mathematical competence and engage students in desired mathematical practices is a critical decision-making process. Moreover, an important purpose of problem posing is to enable teachers to understand and develop connections between mathematics and real-life phenomena. The importance of real-world connections has been emphasized in mathematics education and training. In the literature, there are several studies that specifically examine how and why teachers relate mathematics to the real world. This study synthesizes the current state of knowledge in mathematics teachers' problem posing processes and provides directions for future research.

Kaynakça

  • Okuyucu, M. A. & Uyar, A. (2025). Matematik eğitiminde öğretmenlerin problem kurma süreçleri [Teachers' Problem Posing Processes in Mathematics Education]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 9(1), 66-81.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ata Okuyucu 0000-0002-7291-9513

Ayşe Uyar 0000-0002-3051-1771

Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 6 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 2 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Okuyucu, M. A., & Uyar, A. (t.y.). Matematik Eğitiminde Öğretmenlerin Problem Kurma Süreçleri. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 9(1), 66-81.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı