In order to adapt to a changing and developing world, people are expected to have the skills to keep up with the same change and development. In the field of education, it is of great importance that both learners and teachers have new skills. In this context, new methods and techniques are used in education to increase students' interest and motivation. One of these methods is mobile learning supported instruction using mobile technologies. In this context, mobile learning applications that support students' learning process come to the fore. In this study, an educational mobile application was developed for mathematics teaching in which lectures and various tests based on animations and educational games were designed to contribute to education. The development process of the application is explained in detail and it is designed to support learning in different learning styles.
Mobile app Mobile learning Digital competence 21st century skills Gamification in Education
Değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlayabilmek için insanların da aynı değişim ve gelişime ayak uydurabilecek becerilere sahip olması beklenmektedir. Eğitim alanında hem öğrenenlerin hem de öğretmenlerin yeni becerilere sahip olması büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda eğitimde öğrencilerin ilgi ve motivasyonu artıracak yeni yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Bu yöntemlerden biri mobil teknolojiler kullanılarak mobil öğrenme destekli öğretim gerçekleştirmektir. Bu bağlamda öğrencilerin öğrenme sürecini destekleyici mobil öğrenme uygulamaları ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada da eğitim öğretime katkı sağlamak için animasyonlar ve eğitsel oyunlarla konu anlatımlarının ve çeşitli testlerin tasarlandığı matematik öğretimine yönelik eğitsel mobil uygulama geliştirilmiştir. Uygulamanın geliştirilme süreci detaylı olarak anlatılmış ve farklı öğrenme biçimlerinde öğrenmeyi destekleyici şekilde kullanılabilmesi için tasarlanmıştır.
Mobil uygulama Mobil öğrenme Dijital yeterlilik 21.yy becerileri Eğitimde Oyunlaştırma
Çalışmada etik kurul onayı alınmasına gerek duyulan herhangi bir veri toplanmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 20 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |