Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Augmented Reality Supported New Generation Approaches to Materials Information Education in Space Design Title

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 20 - 36

Öz

Architecture and interior architecture professions are professions that produce concrete products and promise safety, aesthetics and durability guarantee to the user with the products they put. Therefore, although students who are architects and interior designer candidates can acquire a lot of information during their education, there are deficiencies in their concretization. These missing points can be completed after starting their professional life. In various fields of study, it is now one of the requirements of our age to make use of technology at a high level in architecture and interior architecture education, as well as to complete the missing points by making use of technology with innovative approaches. The material course, which is mostly stuck in a theoretical or two-dimensional expression in space design education, is one of the compulsory courses that should be considered on the possibility of becoming more realistic. It is thought that maximum contribution can be made to the student by making use of augmented reality (ar) for the points that cannot be embodied during space design education. However, it is foreseen that a model can be developed for the inclusion of advanced technological methods and the possibilities of augmented reality, which are not yet used in space design education in Turkey, in architecture and interior architecture education. It has been seen with the general survey model and documentary survey model, which are among the qualitative research methods chosen as methods, that although augmented reality researches and initiatives have been made in architectural education, the initiatives made within the scope of the materials course are limited. Based on this problem, the aim of the research is to prove that more advanced results can be obtained by using augmented reality technology in the material course with technical research and qualitative research.

Kaynakça

  • Ural, A.G., (2025). Mekân tasarımında malzeme bilgisi eğitimi için artırılmış gerçeklik destekli yeni nesil yaklaşımlar [Augmented reality supported new generation approaches to materials information education in space design title]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 9(1), 20-36.

Mekân Tasarımında Malzeme Bilgisi Eğitimi İçin Artırılmış Gerçeklik Destekli Yeni Nesil Yaklaşımlar

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 20 - 36

Öz

Mimarlık ve iç mimarlık meslekleri somut ürünler ortaya koyan, koyduğu ürünler ile kullanıcıya güvenlik, estetik, dayanıklılık garantisi vadeden mesleklerdir. Dolayısıyla mimar ve iç mimar adayı olan öğrenciler, eğitimleri esnasında pek çok bilgi edinebilmelerine rağmen, bunların somutlaşmasında eksik noktalar kalmaktadır. Bu eksik noktalar ise meslek hayatına atıldıktan sonra tamamlanabilmektedir. Çeşitli çalışma alanlarında, yenilikçi yaklaşımlar ile teknolojiden faydalanılarak eksik noktaların tamamlanabildiği gibi, mimarlık ve iç mimarlık eğitiminde de teknolojiden üst düzeyde faydalanılması artık çağımızın gerekliliklerindendir. Mekân tasarımı eğitiminde çoğunlukla teorik ya da iki boyutlu bir anlatımda sıkışan malzeme dersi, daha gerçekçi bir hale gelme ihtimali üzerine düşünülmesi gereken zorunlu derslerden biridir. Mekân tasarımı eğitimi esnasında somutlaşamayan noktalara dair artırılmış gerçeklikten(ar) yararlanarak, öğrenciye maksimum düzeyde katkı sağlanabileceği düşünülmektedir. Bununla birlikte henüz Türkiye özelinde, mekân tasarımı eğitiminde kullanılmadığı düşünülen gelişkin teknolojik yöntemlerin ve artırılmış gerçekliğin olanaklarının, mimarlık ve iç mimarlık eğitimine dahil edilmesine dair bir model geliştirilebileceği ön görülmektedir. Yöntem olarak seçilen nitel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli ve belgesel tarama modeli ile görülmüştür ki; mimarlık eğitiminde artırılmış gerçeklik araştırmaları ve girişimleri yapılmış olsa da malzeme dersi kapsamında yapılmış girişimler kısıtlıdır. Bu problemden yola çıkarak araştırmanın amacı, malzeme dersinde artırılmış gerçeklik teknolojisinden faydalanarak daha gelişkin sonuçlar alınabileceğini, teknik araştırmalar ve nitel araştırmalar ile kanıtlamaktır.

Kaynakça

  • Ural, A.G., (2025). Mekân tasarımında malzeme bilgisi eğitimi için artırılmış gerçeklik destekli yeni nesil yaklaşımlar [Augmented reality supported new generation approaches to materials information education in space design title]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 9(1), 20-36.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi, Yükseköğretimde Program Geliştirme ve Yeterlilikler, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Gülçin Ural 0000-0002-9763-8128

Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2024
Kabul Tarihi 21 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ural, A. G. (t.y.). Mekân Tasarımında Malzeme Bilgisi Eğitimi İçin Artırılmış Gerçeklik Destekli Yeni Nesil Yaklaşımlar. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 9(1), 20-36.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı