In this study first, we aimed to emphasize the roles of lifelong learning (LLL) and information and communication technologies (ICT) in the path of creating a knowledge society and building a knowledge economy. Then by mentioning the common efforts of European Community Members in this path, we tried to analyse the achievements of Turkey and 25 EU Members in the years of 2006, 2007 and 2008 with k-means cluster analysis which is one of the multivariate statistical methods and the results were supported with discriminant analysis. At the end of our study we saw that, Sweeden, Finland and Denmark were more successful, but Turkey was positioned in the lowest cluster with some EU Members such as Bulgaria and Rumania without creating any difference.
Bu çalışmada öncelikle, bilgi toplumu olma ve bilgi ekonomisi oluşturma yolunda yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojilerinin önemi ele alınmıştır. Daha sonra Avrupa Birliği'nin (AB) bu yoldaki ortak çabaları da göz önüne alınarak, 25 AB üyesi ile Türkiye'nin 2006, 2007 ve 2008 yıllarında bu amaca ulaşmadaki başarı düzeyleri çok değişkenli istatistiksel yöntemlerden biri olan k-ortalamalar kümeleme analizi ile incelenmiş ve elde edilen sonuçlar diskriminant analizi ile desteklenmiştir. Bu analizler sonucunda, bilgi ekonomisi oluşturma ve bilgi toplumu olma yolunda İsveç, Finlandiya ve Danimarka'nın daha başarılı olduğu, buna karşılık Türkiye'nin Bulgaristan Romanya gibi bazı AB üyesi ülkelerle en alt kümede yer aldığı ve bir farklılık yaratamadığı gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2 |