ÖZET
Bilgi ürünün tasarımından, üretimine, lojistikten, pazarlamaya, finanstan, müşteri ilişkilerine kadar her aşamada işletmeler için büyük bir güç ve avantajdır. Bilgi, bilgi yönetimi, bilgi teknolojisi işletmelerin sahip olduklarıyla yetinemedikleri en kritik öneme sahip kaynaklardandır. Öyle ki yenilikçi, rekabetçi, gelişen, büyüyen ve gelecekte yerini korumak ve hedeflerine ulaşmak isteyen işletmelerde sahip olunan bilgi ve teknoloji her zaman daha fazlasına ihtiyaç duyulan ve işletmelerin her gün daha yenisine ve daha fazlasına ihtiyaç duydukları kaynaklardır. Dijitalleşme de bu sürecin sonucunda ulaşılan iş, üretim, hizmet yapma biçimindeki değişimleri ve dönüşümü ifade eder.
Bilgi yönetimi açısından, bilgiye ulaşmak, muhafaza etmek, kullanmak ve bundan menfaat sağlamak ancak gerekli teknolojik alt yapı ve bunun sağlayacağı hız ile işletmelerde çalışanların gereksinim duydukları bilginin paylaşımı, dağıtımı, bilginin etkin kullanımıyla sağlanacaktır. Bu da işletmelerde teknolojik araç, malzeme, alt yapıyı kapsadığı gibi bu teknolojiyi kullanacak nitelikte çalışanı da kapsamaktadır. Bilgi yönetimi ile işletmelerin devamlılığını sağlamak ve rekabete dayalı, hatayı, gecikmeyi mazur görmeyen koşullar altında üretim yaparken, ihtiyaç duyulan teknolojik değişim ve dijitalleşme vazgeçilmez hal almıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 2 |