Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTALLEŞME SÜRECİNDE BİLGİ YÖNETİMİNİN İŞLETMELERİN TEKNOLOJİ UYUMUNA ETKİLERİ

Yıl 2021, Cilt: 16 Sayı: 2, 117 - 127, 31.12.2021
https://doi.org/10.54860/beyder.1028117

Öz

ÖZET
Bilgi ürünün tasarımından, üretimine, lojistikten, pazarlamaya, finanstan, müşteri ilişkilerine kadar her aşamada işletmeler için büyük bir güç ve avantajdır. Bilgi, bilgi yönetimi, bilgi teknolojisi işletmelerin sahip olduklarıyla yetinemedikleri en kritik öneme sahip kaynaklardandır. Öyle ki yenilikçi, rekabetçi, gelişen, büyüyen ve gelecekte yerini korumak ve hedeflerine ulaşmak isteyen işletmelerde sahip olunan bilgi ve teknoloji her zaman daha fazlasına ihtiyaç duyulan ve işletmelerin her gün daha yenisine ve daha fazlasına ihtiyaç duydukları kaynaklardır. Dijitalleşme de bu sürecin sonucunda ulaşılan iş, üretim, hizmet yapma biçimindeki değişimleri ve dönüşümü ifade eder.
Bilgi yönetimi açısından, bilgiye ulaşmak, muhafaza etmek, kullanmak ve bundan menfaat sağlamak ancak gerekli teknolojik alt yapı ve bunun sağlayacağı hız ile işletmelerde çalışanların gereksinim duydukları bilginin paylaşımı, dağıtımı, bilginin etkin kullanımıyla sağlanacaktır. Bu da işletmelerde teknolojik araç, malzeme, alt yapıyı kapsadığı gibi bu teknolojiyi kullanacak nitelikte çalışanı da kapsamaktadır. Bilgi yönetimi ile işletmelerin devamlılığını sağlamak ve rekabete dayalı, hatayı, gecikmeyi mazur görmeyen koşullar altında üretim yaparken, ihtiyaç duyulan teknolojik değişim ve dijitalleşme vazgeçilmez hal almıştır.

Kaynakça

  • Kaynakça Akın, H. B. (2001). Yeni ekonomi: strateji, rekabet, teknoloji yönetimi. Çizgi Kitabevi.
  • Alavi, M. (1997). “Knowledge Management and Knowledge Management Systems”, Sayı/Number:3, Mart/March 2012
  • Balay, Refik, (2004). ‘Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim’, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt: 37, sayı: 2, 61–82
  • Bell, Daniel, (1973). The Coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting, Basic Books, New York.
  • Buckman, R. H. (2004). Building a knowledge-driven organization. McGraw-Hill.
  • Certo, S. C. (1989). Principles of modern management: functions and systems. Allyn and Bacon. Davenport, T. H., & Prusak, L. (2001).
  • Çalışkan, G. (2020), Dijitalleşme / Dijital Dönüşüm Nedir? https://binbiriz.com/blog/dijitallesme-dijital-donusum-nedir
  • Demirel, Yavuz ve SEÇKİN, Zeliha, (2008). ‘Bilgi Yönetimi Uygulamalarında Etkili Olan Faktörler Üzerine Mobilyacılık Sektöründe Bir Araştırma’, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 8, 107-122.
  • Earl, M. J. (1991). Information management: the strategic dimension (Oxford Ins). Clarendon Press.
  • Harrison, R., & Kessels, J. (2003). Human resource development in a knowledge economy : an organisational view. Palgrave Macmillan.
  • Kalkan. (2006). Örgütsel Öğrenme ve Bilgi Yönetim. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(16), 22–36.
  • Katz, R. (2017). Social and Economic Impact of Digital Transformation on the Economy.
  • Malhotra, Y. (2003). Is Knowledge the Ultimate Competitive Advantage? Business Management Asia. September, 66-69.
  • Negroponte, N. 1995. Being Digital, New York: Alfred A. Knopf.
  • Nonaka, I. (1999). The Knowledge Creating Compnay. Harvard Business Review On Knowledge Management, Harvard Business School Press, U.S.A.
  • Odabaş, Hüseyin, (2003). ‘Kurumsal Bilgi Yöntemi’, Aylık Strateji Bilim Dergisi, Sayı:10
  • Öğüt, A. (2001). Bilgi Çağında Yönetim. Nobel Yayınları.
  • Özgener, Ş. (2002). Global Ölçekte Değer Yaratan Bilgi Yönetimi Stratejileri. 1. Ulusal Bilgi Ekonomisi ve Yönetim Kongresi Bildirileri, 483–496.
  • Sümer, Beyza, (2007). “Bilgi Toplumuna Dönüşüm Sürecinin Avrupa ve Türkiye’de İstihdam Yaratmaya Etkisi”, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, S.B.E.
  • Yankı, F.B. (2019), Dijital Dönüşüm Sürecinde Çalışma Yaşamı, Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi (7),1-38
  • Yoo, Y. 2009. “Computing in Everyday Life: A Call for Research on Experiential Computing,” MIS Quarterly (34), pp. 213-231.
  • Yuan, F., Woodman, R. W., (2010). “Innovatıve behavior in the workplace: The role of performance and image outcome expectations”, Academy of Management Journal, Cilt. 53, No. 2,

THE EFFECTS OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN THE DIGITALIZATION PROCESS ON THE TECHNOLOGY ADAPTATION OF BUSINESSES

Yıl 2021, Cilt: 16 Sayı: 2, 117 - 127, 31.12.2021
https://doi.org/10.54860/beyder.1028117

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça Akın, H. B. (2001). Yeni ekonomi: strateji, rekabet, teknoloji yönetimi. Çizgi Kitabevi.
  • Alavi, M. (1997). “Knowledge Management and Knowledge Management Systems”, Sayı/Number:3, Mart/March 2012
  • Balay, Refik, (2004). ‘Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim’, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt: 37, sayı: 2, 61–82
  • Bell, Daniel, (1973). The Coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting, Basic Books, New York.
  • Buckman, R. H. (2004). Building a knowledge-driven organization. McGraw-Hill.
  • Certo, S. C. (1989). Principles of modern management: functions and systems. Allyn and Bacon. Davenport, T. H., & Prusak, L. (2001).
  • Çalışkan, G. (2020), Dijitalleşme / Dijital Dönüşüm Nedir? https://binbiriz.com/blog/dijitallesme-dijital-donusum-nedir
  • Demirel, Yavuz ve SEÇKİN, Zeliha, (2008). ‘Bilgi Yönetimi Uygulamalarında Etkili Olan Faktörler Üzerine Mobilyacılık Sektöründe Bir Araştırma’, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 8, 107-122.
  • Earl, M. J. (1991). Information management: the strategic dimension (Oxford Ins). Clarendon Press.
  • Harrison, R., & Kessels, J. (2003). Human resource development in a knowledge economy : an organisational view. Palgrave Macmillan.
  • Kalkan. (2006). Örgütsel Öğrenme ve Bilgi Yönetim. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(16), 22–36.
  • Katz, R. (2017). Social and Economic Impact of Digital Transformation on the Economy.
  • Malhotra, Y. (2003). Is Knowledge the Ultimate Competitive Advantage? Business Management Asia. September, 66-69.
  • Negroponte, N. 1995. Being Digital, New York: Alfred A. Knopf.
  • Nonaka, I. (1999). The Knowledge Creating Compnay. Harvard Business Review On Knowledge Management, Harvard Business School Press, U.S.A.
  • Odabaş, Hüseyin, (2003). ‘Kurumsal Bilgi Yöntemi’, Aylık Strateji Bilim Dergisi, Sayı:10
  • Öğüt, A. (2001). Bilgi Çağında Yönetim. Nobel Yayınları.
  • Özgener, Ş. (2002). Global Ölçekte Değer Yaratan Bilgi Yönetimi Stratejileri. 1. Ulusal Bilgi Ekonomisi ve Yönetim Kongresi Bildirileri, 483–496.
  • Sümer, Beyza, (2007). “Bilgi Toplumuna Dönüşüm Sürecinin Avrupa ve Türkiye’de İstihdam Yaratmaya Etkisi”, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, S.B.E.
  • Yankı, F.B. (2019), Dijital Dönüşüm Sürecinde Çalışma Yaşamı, Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi (7),1-38
  • Yoo, Y. 2009. “Computing in Everyday Life: A Call for Research on Experiential Computing,” MIS Quarterly (34), pp. 213-231.
  • Yuan, F., Woodman, R. W., (2010). “Innovatıve behavior in the workplace: The role of performance and image outcome expectations”, Academy of Management Journal, Cilt. 53, No. 2,
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selahaddin Sami Üzmez 0000-0002-7638-5133

Tuba Büyükbeşe 0000-0003-4174-9870

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Üzmez, S. S., & Büyükbeşe, T. (2021). DİJİTALLEŞME SÜRECİNDE BİLGİ YÖNETİMİNİN İŞLETMELERİN TEKNOLOJİ UYUMUNA ETKİLERİ. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 16(2), 117-127. https://doi.org/10.54860/beyder.1028117