The growing significance of artificial intelligence has led to an increased focus on studying the impact of human-computer interaction within organizations. Researchers are paying more attention to this area every day. The goal of human resource management (HRM) departments in organizations is to recruit the most suitable employees for the right positions, effectively and efficiently assign these employees to their roles, and maintain a high quality of work life to attain a sustainable competitive advantage. In the post-Covid-19 era, the hybrid work environment has led to the widespread use of new technology-supported applications for efficient human resource management aligned with organizational goals. These applications aim to increase cost efficiency, excellence, and the quality of work life. This study investigates AI-based HRM practices and the relationships between AI and HRM concepts. The relationship between AI and HRM practices and these concepts was examined using clustering, network and factor analysis, and conceptual maps with the bibliometric method. Bibliometric data was analyzed using the WOS database and the R program. As a result of the examination of 1157 studies obtained from the WOS database, it was seen that the studies were collected in five clusters. These clusters: It consists of the development of AI tools, the acceptance of AI tools by the user, the use of AI tools in the field of HRM, decision making, and strategic dimension related to the future, and specifically in the field of medicine. As a result of the study, it is aimed to develop recommendations for theory and practitioners
Yapay zekânın artan önemiyle birlikte insan-bilgisayar etkileşiminin örgütler açısından etki ve sonuçlarının incelenmesi her geçen gün daha fazla ölçüde araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Örgütlerin İKY birimlerinin amacı, doğru işlere doğru elemanları bularak, bu elemanları en etkin ve verimli bir biçimde işe kanalize ederek, iş-yaşam kalitesini de temin edip sürdürülebilir bir rekabet avantajı sağlamaya çalışmaktır. Covid-19 sonrası dönemde iyice yaygınlaşan hibrit çalışma çevresinde, örgüt hedefleri doğrultusunda insan kaynaklarının verimli şekilde yönetimi, maliyet etkinliği, mükemmellik ve çalışma yaşamının kalitesinin arttırılması için birtakım teknoloji destekli yeni uygulamalar kullanılmaya başlamıştır. Buna göre bu çalışmanın amacı YZ temelli İKY uygulamalarını ve YZ ve İKY kavramları arasındaki ilişkileri incelemektedir. YZ ve İKY uygulamaları ve bu kavramlar arasındaki ilişki bibliyometrik yöntemle kümeleme, ağ ve faktör analizleri ve kavramsal haritalar aracılığıyla incelenmeye çalışılmıştır. Bibliyometrik verilerin analiz edilmesinde WOS veri tabanı ve R programından yararlanılmıştır. WOS veri tabanından elde edilen 1157 çalışmanın incelenmesi sonucunda çalışmaların beş kümede toplandığı görülmüştür. Bu kümeler; YZ araçlarının geliştirilmesi, YZ araçlarının kullanıcı tarafından kabulü, YZ araçlarının İKY alanında kullanımı, gelecekle ilgili karar verme ve stratejik boyut ve spesifik olarak tıp alanında kullanımından oluşmaktadır. Çalışmanın sonucunda teori ve uygulayıcılar açısından öneriler geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Yapay zekâ İKY uygulamaları Yapay zekâ temelli İK uygulamaları R
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İstihdam |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 20 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 1 |