Bu çalışmada, yağlı tohumlu bir
otsu bir bitki olan kanola (Brassica napus L.) bitkisinin saplarından
elde edilen yongalevhaların termal, yanma ve yüzey pürüzlülüğü özellikleri araştırılmıştır.
Levhaların deneysel tasarımını, kanola ile kızılçam (Pinus brutia Ten.)
yongalarının %0, 25, 50, 75 ve 100 oranındaki karışımları oluşturmuştur. Termal
analiz bulguları, kanola yongalarının katılım oranı yükseldikçe üretilen
levhaların termal dayanıklılığının artacağını ortaya koymuştur. Ayrıca tek
kaynaklı alev testinin sonuçları termal analiz bulgularını desteklemiştir.
Levhalardaki yanma izi kanola yonga oranı arttıkça azalmıştır. Levhaların
üretiminde kanola yongalarının oranı arttıkça yüzey pürüzlülük değerleri düşüş
göstermiştir. Çalışma sonucunda, kanola bitkisine ait sapların kuru şartlarda
kullanılacak termal dayanımlı levha üretiminde hammadde olarak kullanılma
potansiyeline sahip olduğu görülmüştür.
Kanola yongalevha yüzey pürüzlülüğü TGA tek kaynaklı alev testi
In this study, thermal, burning and surface
roughness properties of particleboards obtained from the stalks of canola (Brassica napus L.), an herbaceous plant
with oil seeds, were investigated. The experimental design of the boards
consisted of 0, 25, 50, 75 and 100% mixtures of canola and pine (Pinus brutia Ten.) particles. Thermal
analysis findings showed that the higher participation rate of canola particles
offered the higher thermal stability of the produced boards. In addition, the
results of the single source flame test supported the findings of thermal
analysis. The burning trace on the boards decreased as the canola particles
rate increased. As the ratio of canola particles increased in the production of
the boards, surface roughness values decreased. As a result of the study, it
was found that the stalks of canola plant have the potential to be used as raw
material in the production of thermal resistant boards to be used in dry
conditions.
Canola particleboard surface roughness TGA single source flame test
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |