BibTex RIS Kaynak Göster

Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni

Yıl 2013, Sayı: 64, 23 - 48, 01.06.2013

Öz

Hayat boyu öğrenme sadece belirli bir ülkenin ya da uluslar arası bir organizasyonun değil tüm dünyanın yoğun ilgi gösterdiği bir yaklaşımdır. Temel olarak “beşikten mezara kadar öğrenme” ile ifade edilen kavram, batı dünyasında özellikle de Avrupa Birliğinde adeta kurtarıcı bir role bürünmüştür. Oluşum temelleri bu günkü okulların ilk yapılandığı döneme kadar uzatılan ve sanayi devriminin etkisiyle gelişen eğitim sistemlerinin yetersizliğine vurgu yapan hayat boyu öğrenme, sadece örgün ve yaygın eğitim yoluyla verilen genel ve mesleki eğitim-öğretimi değil, hayatın tüm alanlarındaki öğrenme faaliyetlerini kapsar. Kavrama özel ilgi gösteren Avrupa Birliği, 1996 Avrupa Hayat Boyu Öğrenme Yılı’ndan başlayarak sosyal ve ekonomik uyumunu hızlandıracak bir beklenti içine girmiştir. Bu çalışmanın amacı, hayat boyu öğrenme terimini genel olarak kavramsal boyuta taşıyarak, olgu dünyasında, etkili olarak kullanıldığı, Avrupa Birliğinin kavrama olan ilgisini ortaya koymaktır

Kaynakça

  • Akbaş, Oktay ve Soner M. Özdemir (2002). “Avrupa Birliğinde Yaşam Boyu Öğrenme”. MEB Millî Eğitim Dergisi 155-156. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/155- 156/akbas.htm
  • Arık, Alev İ. (1995). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: Der Yay.
  • Aspin, David and Judith D. Chapman (2000). “Lifelong Learning: Concepts And Conceptions”. International Journal of Lifelong Education 19 (1): 2-19.
  • Bacanlı, Hasan (1998). Eğitim Psikolojisi "Gelişim ve Öğrenme". Ankara: Nobel Yay. Canning, Mary (2003). Lifelong Learning Workshop in Bratislava. World Bank Group.http://www1.worldbank.org/education/lifelong_learning/presentati ons/ LLL_Workshop_Bratislava.pdf, 03.08.2006.
  • Chapman, Judith D., Janet Gaff, Ron Toomey and David Aspin (2005). “Policy On “Lifelong Learning In Australia”. International Journal of Lifelong Education 24 (2): 99-122.
  • DPT. (2006). IX. Kalkınma Planı, Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Drucker, Peter F. (2000). Yeni Gerçekler. Çev. Birtane Karanakçı. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yay.
  • EC (Avrupa Komisyonu) (2003). Directorate-general for education and culture. Implementing Lifelong Learning Strategies In Europe: Progress Report On The Follow-Up To The Council Resolution of 2002 EU And EFTA/EEA Countries. Brussels/Belgium: http://ec.europa.eu/education/
  • _____, (Avrupa Komisyonu) (2007). Directorate-general for education and culture. Key Competences For Lifelong Learning European Reference Framework, Brussels, Belgium, EC Lifelong Learning Programme. http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/pdf/ll-learning/ keycomp_en.pdf, 16.08.2009.
  • _____, (Avrupa Komisyonu) (2008). Directorate-general for education and culture. Directorate-General for Education and Culture, http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/organi_en.pdf, 18.08.2009.
  • Ekici, Gülay (2001). Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretiminin Analizi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Erden, Münire ve Yasemin Akman (1995). Eğitim Psikolojisi Gelişim-Öğrenme- Öğretme. Ankara: Arkadaş Yay.
  • Eurydıce (2000). Lifelong Learning: The Contribution of Education Systems In The Member States of The European Union, Results of The EURYDICE, Survey, March. London, UK: EURYDICE.
  • Field, John (2001).“Lifelong Education”. International Journal of Lifelong Education 20 (1/2): 3-15.
  • Fidan, Nurettin (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretme Kavramlar İlkeler Yöntemler. Ankara: Kadıoğlu Matb.
  • Grace, Andrè P. (2000). “Canadian And US Adult Learning (1945-1970) And The Cultural Politics And Place of Lifelong Learning”. International Journal of Lifelong Education. 19 (2): 141-158.
  • Griffin, Colin (1999a). “Lifelong Learning and Social Democracy”. International Journal of Lifelong Education 18 (5): 329-342.
  • _____, Colin (1999b). “Lifelong Learning and Welfare Reform”. International Journal of Lifelong Education 18 (6): 431-452.
  • Hergenhahn, Baldwin R. and Matthew H. Olson (1997). An Introduction to Theories of Learning. New Jersey, USA: Prentice Hall.
  • Hilgard, Ernest R. ve Gordon H. Bower (1962). Theories of Learning. New York, USA: Appleton-Century-Crofts Inc.
  • Knowles, Malcolm (1996). Yetişkin Öğrenenler, Göz Ardı Edilen Bir Kesim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Lowe, John (1985). Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev. Turhan Oğuz. Ankara: UNESCO Türkiye Milli Komisyonu.
  • MEB (Millî Eğitim Bakanlığı) (2006). Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı. Türkiye’nin Başarısı İçin İtici Güç: Hayat Boyu Öğrenme Politika Belgesi. Ankara: MEB.
  • Morgan, Clifford T. (1991). Psikolojiye Giriş. Çev. Hüsnü Arıcı vd. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yay.
  • Ormrod, Jeanne E. (1990). Human Learning: Theories Principles And Educational Application. Columbus, Ohio, USA: Merrill Publishing Company. policies/2010/doc/synthesis_efta_eea_en.pdf, 14.08.2009.
  • Sekman, Mümin (1998). Kesintisiz Öğrenme. Okul İçin Değil Hayat İçin Öğrenin. İstanbul: Alfa Yay.
  • Senemoğlu, Nuray (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Shaw, Simon (1998). Ortak Ülkelerde Temel Beceri Eğitiminin Geliştirilmesi. Torino, İtalya: Avrupa Eğitim Vakfı (ETF) Yay. ETF-AF98-010.
  • Şimşek, Hasan (1997). 21. Yüzyılın Eşiğinde, Paradigmalar Savaşı Kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yay.
  • Tennat, Mark (2005). “Issues of Identity And Knowledge In The Schooling of VET: A Case Study of Lifelong”. International Journal of Lifelong Education 24 (3): 213-225.
  • Titmus, Colin. J. (1999). “Concepts And Practices of Education And Adult Education: Obstacles To Lifelong Education And Lifelong Learning?”. International Journal of Lifelong Education 18 (5): 343-354.
  • Tobias, Robert (1999). “Lifelong Learning Under A Comprehensive National Qualifications Framework Rhetoric And Reality”. International Journal of Lifelong Education 18 (2): 110- 118

Lifelong Learning as a Concept and the European Union Adventure of Lifelong Learning

Yıl 2013, Sayı: 64, 23 - 48, 01.06.2013

Öz

Lifelong learning is not an international organisation or the practice of a specific country, but an approach that is of high interest throughout the whole world. Expressed as “learning from the cradle to the grave”, lifelong learning has been almost a saviour in the western world and especially in the European Union. The idea for the development of lifelong learning emerged with the realization that the education system that had developed as a consequence of Industrial Revolution, dating back to when schools were first established, was inefficient. Lifelong learning spans across all learning activities in all aspects of life and is not limited to general and vocational formal and non-formal education. The European Union places special emphasis on this concept and has declared 1996 the Year of Lifelong Learning. Since then the EU has expected rapid social and economic adaptation to lifelong learning. The aim of this study is to bring the term ‘lifelong learning’ to a conceptual level in general and to emphasize the interest shown in this concept by the European Union, where it is used effectively in real life situations.

Kaynakça

  • Akbaş, Oktay ve Soner M. Özdemir (2002). “Avrupa Birliğinde Yaşam Boyu Öğrenme”. MEB Millî Eğitim Dergisi 155-156. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/155- 156/akbas.htm
  • Arık, Alev İ. (1995). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: Der Yay.
  • Aspin, David and Judith D. Chapman (2000). “Lifelong Learning: Concepts And Conceptions”. International Journal of Lifelong Education 19 (1): 2-19.
  • Bacanlı, Hasan (1998). Eğitim Psikolojisi "Gelişim ve Öğrenme". Ankara: Nobel Yay. Canning, Mary (2003). Lifelong Learning Workshop in Bratislava. World Bank Group.http://www1.worldbank.org/education/lifelong_learning/presentati ons/ LLL_Workshop_Bratislava.pdf, 03.08.2006.
  • Chapman, Judith D., Janet Gaff, Ron Toomey and David Aspin (2005). “Policy On “Lifelong Learning In Australia”. International Journal of Lifelong Education 24 (2): 99-122.
  • DPT. (2006). IX. Kalkınma Planı, Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı.
  • Drucker, Peter F. (2000). Yeni Gerçekler. Çev. Birtane Karanakçı. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yay.
  • EC (Avrupa Komisyonu) (2003). Directorate-general for education and culture. Implementing Lifelong Learning Strategies In Europe: Progress Report On The Follow-Up To The Council Resolution of 2002 EU And EFTA/EEA Countries. Brussels/Belgium: http://ec.europa.eu/education/
  • _____, (Avrupa Komisyonu) (2007). Directorate-general for education and culture. Key Competences For Lifelong Learning European Reference Framework, Brussels, Belgium, EC Lifelong Learning Programme. http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/publ/pdf/ll-learning/ keycomp_en.pdf, 16.08.2009.
  • _____, (Avrupa Komisyonu) (2008). Directorate-general for education and culture. Directorate-General for Education and Culture, http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/organi_en.pdf, 18.08.2009.
  • Ekici, Gülay (2001). Öğrenme Stiline Dayalı Biyoloji Öğretiminin Analizi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Erden, Münire ve Yasemin Akman (1995). Eğitim Psikolojisi Gelişim-Öğrenme- Öğretme. Ankara: Arkadaş Yay.
  • Eurydıce (2000). Lifelong Learning: The Contribution of Education Systems In The Member States of The European Union, Results of The EURYDICE, Survey, March. London, UK: EURYDICE.
  • Field, John (2001).“Lifelong Education”. International Journal of Lifelong Education 20 (1/2): 3-15.
  • Fidan, Nurettin (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretme Kavramlar İlkeler Yöntemler. Ankara: Kadıoğlu Matb.
  • Grace, Andrè P. (2000). “Canadian And US Adult Learning (1945-1970) And The Cultural Politics And Place of Lifelong Learning”. International Journal of Lifelong Education. 19 (2): 141-158.
  • Griffin, Colin (1999a). “Lifelong Learning and Social Democracy”. International Journal of Lifelong Education 18 (5): 329-342.
  • _____, Colin (1999b). “Lifelong Learning and Welfare Reform”. International Journal of Lifelong Education 18 (6): 431-452.
  • Hergenhahn, Baldwin R. and Matthew H. Olson (1997). An Introduction to Theories of Learning. New Jersey, USA: Prentice Hall.
  • Hilgard, Ernest R. ve Gordon H. Bower (1962). Theories of Learning. New York, USA: Appleton-Century-Crofts Inc.
  • Knowles, Malcolm (1996). Yetişkin Öğrenenler, Göz Ardı Edilen Bir Kesim. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Lowe, John (1985). Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev. Turhan Oğuz. Ankara: UNESCO Türkiye Milli Komisyonu.
  • MEB (Millî Eğitim Bakanlığı) (2006). Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı. Türkiye’nin Başarısı İçin İtici Güç: Hayat Boyu Öğrenme Politika Belgesi. Ankara: MEB.
  • Morgan, Clifford T. (1991). Psikolojiye Giriş. Çev. Hüsnü Arıcı vd. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yay.
  • Ormrod, Jeanne E. (1990). Human Learning: Theories Principles And Educational Application. Columbus, Ohio, USA: Merrill Publishing Company. policies/2010/doc/synthesis_efta_eea_en.pdf, 14.08.2009.
  • Sekman, Mümin (1998). Kesintisiz Öğrenme. Okul İçin Değil Hayat İçin Öğrenin. İstanbul: Alfa Yay.
  • Senemoğlu, Nuray (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Shaw, Simon (1998). Ortak Ülkelerde Temel Beceri Eğitiminin Geliştirilmesi. Torino, İtalya: Avrupa Eğitim Vakfı (ETF) Yay. ETF-AF98-010.
  • Şimşek, Hasan (1997). 21. Yüzyılın Eşiğinde, Paradigmalar Savaşı Kaostaki Türkiye. İstanbul: Sistem Yay.
  • Tennat, Mark (2005). “Issues of Identity And Knowledge In The Schooling of VET: A Case Study of Lifelong”. International Journal of Lifelong Education 24 (3): 213-225.
  • Titmus, Colin. J. (1999). “Concepts And Practices of Education And Adult Education: Obstacles To Lifelong Education And Lifelong Learning?”. International Journal of Lifelong Education 18 (5): 343-354.
  • Tobias, Robert (1999). “Lifelong Learning Under A Comprehensive National Qualifications Framework Rhetoric And Reality”. International Journal of Lifelong Education 18 (2): 110- 118
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28FR66MP
Bölüm Yayın Değerlendirme
Yazarlar

Mustafa Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 64

Kaynak Göster

APA Aksoy, M. (2013). Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni. Bilig(64), 23-48.
AMA Aksoy M. Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni. Bilig. Haziran 2013;(64):23-48.
Chicago Aksoy, Mustafa. “Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme Ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni”. Bilig, sy. 64 (Haziran 2013): 23-48.
EndNote Aksoy M (01 Haziran 2013) Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni. Bilig 64 23–48.
IEEE M. Aksoy, “Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni”, Bilig, sy. 64, ss. 23–48, Haziran 2013.
ISNAD Aksoy, Mustafa. “Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme Ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni”. Bilig 64 (Haziran 2013), 23-48.
JAMA Aksoy M. Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni. Bilig. 2013;:23–48.
MLA Aksoy, Mustafa. “Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme Ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni”. Bilig, sy. 64, 2013, ss. 23-48.
Vancouver Aksoy M. Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni. Bilig. 2013(64):23-48.

Ahmet Yesevi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanlığı