Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney

Yıl 2023, , 187 - 205, 31.12.2023
https://doi.org/10.47897/bilmes.1400144

Öz

Artificial intelligence has become a new form of expression within our digitally evolving lives. By using illustrations to narrate stories visually, it's possible to visualize cultural values, traditions, and myths, making them more understandable. Fusing traditional storytelling techniques with the digital capabilities of new technologies like artificial intelligence is a powerful tool for revitalizing stories and traditional narratives, adding a new dimension to these tales and myths. Understanding how we can revive traditional narratives and myths is crucial in grasping their role in preserving cultural heritage and passing it down to future generations. Therefore, comprehending how artificial intelligence can be utilized in this field is essential. This study examines how traditions and myths can be revived through artificial intelligence, addressing fundamental concepts like AI and graphic design. To achieve this, some legendary characters from Turkish mythology were selected, and reconstructions of these characters were created in the Midjourney application, contrasting with previous illustration examples. This research article is believed to contribute to defining this contemporary technology in today's ever-changing world and tomorrow's design, where it redefines the design concept.

Kaynakça

  • [1] E. Yazar, Uluslararası Hukukta Yapay Zekâ Teknolojisi. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 537-553. (2023).
  • [2] E. Karaata, “Usage of Artificial Intelligence in Today’s Graphic Design,” Online Journal of Art and Design, vol. 6, no. 4, pp.183-192, (2018).
  • [3] Ş. Kocaman, “Grafik Tasarım Endüstrisinde Yapay Zekâ,” Journal of Social and Humanities Sciences Research, vol. 8, no. 77, pp. 3000-3016, (2021).
  • [4] A. ÖZDEMİR, "Yapay Zekâ’nın Grafik Tasarıma ve Tasarımcıya Etkisi." Hitit Sosyal Bilimler Dergisi, pp. 628-637, (2022).
  • [5] A. G. Pamuklu ve M. B. Fındıkcı, “Grafik Tasarımın Geleceği: Yapay Zekâ ve İnsan,” Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), vol. 7, no. 2, pp. 177-191, (2023).
  • [6] Demir, H. “Metaverse Ağında Sanat ve Tasarım: Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Kullanıcı Deneyimi Tasarımı,” Journal of Academic Social Science Studies, 15(90), (2022).
  • [7] Das, S., “Transforming advertisement and graphic design through AI.” Searchenginewatch.com, September 8, 2020. [Online]. Available: https://www.searchenginewatch.com/2020/09/08/transforming-advertisement-and-graphic-design-through-ai/. [Accessed November 2023].
  • [8] Arifoğlu, G., & Ruhi, Ç. A. Y. “QR Kod Teknolojisine Göre Düzenlenen Grafik Tasarım Sergisinin İzleyici Gözüyle Değerlendirilmesi”, Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 7(1), pp. 29-46. (2023).
  • [9] F. N. Yokuş, (2021, Ağustos 6). Yapay Zeka Tasarım Dünyasını Nasıl Etkileyecek? Kasım 2023 tarihinde TR AI: https://turkiye.ai/yapay-zeka-tasarim-dunyasini-nasil-etkileyecek/ adresinden alındı [8] Aouf, R. S., “Algorithm designs seven million different jars of Nutella”, dezeen.com, June, 1, 2017. [Online]. Available: https://www.dezeen.com/2017/06/01/algorithm-seven-million-different-jars-nutella-packaging-design/. [Accessed November 2023].
  • [10] D. M. Hanna, “The Use of Artificial Intelligence Art Generator “Midjourney” in Artistic and Advertising Creativity,” Design Sciences and Applied Arts, vol. 4, no. 2, pp. 42-58, (2022).
  • [11] E. Şen, ve B. Atiker, “Grafik Tasarım Uygulamalarında Yeni Bir Aktör: Yapay Zekâ,” JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANITIES SCIENCES RESEARCH, vol. 7, no. 63, pp. 3946-3957, (2020).
  • [12] R. Aliyev, Türk Mitolojisi. Ankara, Astana Yayınları, 2020.
  • [13] H. Arpaguş, "Mitoloji, Kur’ân-ı Kerîm Kıssaları ve Kültürel Miras". Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no.25, (2003 ).
  • [14] Y. Öztürk, "Tarih ve Kimlik". Akademik İncelemeler Dergisi, vol. 2, no.1, pp. 1-25, (September 2014).
  • [15] O. A. Kayabaşı, “Taşeli Yöresi Tahtacılarının Geçiş Dönemlerinde Mitolojik Unsurlar,” Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, no. 78, pp. 139-158, (2016).
  • [16] C. Doğan, “Eski Türk Ailesinin Yapısı Ve Fonksiyonları,” Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,vol. 8, no. 8, pp. 73-81. (1996).
  • [17] Ögel, B. Türk mitolojisi: kaynakları ve açıklamaları ile destanlar. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1971.
  • [18] B. Çemberci, “Türk Mitolojisinde Anaerkillik, Kadın Şaman ve Dişi Ruhlar.” İstanbul Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı. (2019).
  • [19] Karakurt, D. Türk mitoloji ansiklopedisi. Açıklamalı-Resimli. Türk Söylence Sözlüğü, 2012.
  • [20] Kayabaşı, O. A. “Türk Mı̇tolojı̇sı̇nı̇n Kutsal Dı̇şı̇sı̇: Umay.” International Journal Of Eurasia Social Sciences, pp. 220-228, (2016).
  • [21] Y. Kılıç, ve E. Eser, “Lohusalık Sendromu (al ana/alkarısı/albastı)’nun Eskiçağ Yakındoğu Toplumlarının Kültürlerindeki İzleri: Lilith Gerçeği,”Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, vol. 5, no. 17, pp. 29-60, (2018).
  • [22] E. Şimşek, “Türk Kültüründe “Alkarısı” İnancı Ve Bu İnanca Bağlı Olarak Anlatılan Efsaneler . AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi,” vol. 5 no. (12), pp. 99-115, 2017.
  • [23] A. Gazanfargizi, “Köpek Kadından Lilit, Alkarısı Ve Isıkıl-Lilla’ya Kadar Uzanan Mitolojik Hatt.” Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 3, 125-134, (2019).
  • [24] Ö. Demren, Türk Kültüründe Bir Korku Kültü Olarak Sivas’ta Alkarısı ve Albasması İnanışı . Antropoloji, no. 36, pp. 1-27, (2018).
  • [25] E. Kıvrak, “Türk Mitolojisindeki Karakterlerin Analizi Ve Yeniden Tasarlanması” (Master's thesis, İnönü Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Grafik Ana Sanat Dalı/Grafik Tasarımı Bilim Dalı). (2020).
  • [26] S. Yeşil, "Türk ve Arap Mitolojisinin Ortak ve Özgün Figürleri". Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 11, no. 24, pp. 368-392, (2020)
  • [27] D. M. Akman, ve Ü. Y. Köktan, “Türk Ve Yunan Mitolojilerindeki Yeraltı Âlemine Ait Unsurlar.” Turuk, vol. 7, no. (19), (2019).
  • [28] SARI, İ. Şamanizm: İnanç ve İbadetleri. Antalya: Net Medya Yayıncılık, 2017.
  • [29] R. G. Kayabaşı, “Altay Yaratılış Miti İle M. Necati Sepetçioğlu'nun Yaratılış Destanının Yüzeysel Yapı Unsurları Bakımından Karşılaştırılması”, vol. 7, no. 22, pp. 229-248. (2016).
  • [30] E. Balcı, ve O. Özkul, “Türklerde Bozkurt Sembolüne Yüklenen Anlamın Kutsallık Bağlamında Dönüşümü,” Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi , vol. 9, no. (1), pp. 37-48, (2021).
  • [31] F. Bayat, “Türk Mitolojisinde Dağ Kültü,” Ü.A.K Folklor/edebiyat Dergisi, vol. 12, no. (46), (2006).
  • [32] S. Yılmaz, “Türk Mitolojisinde Bilgelik Kavramı”. Türk Dünyası Bilgeler Zirvesi: GönülSultanları Buluşması. 26-28 May 2014. 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti Ajansı (TDKB). Eskişehir, pp. 231-249, (2014).
  • [33] H. Baltacı, “Türk Mitolojisinin Plastik Sanat Eserlerine Yansıması.” Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat , vol. 5, no. 10, pp. 85-100, (2020).
  • [34] Okuryazarım, “Türk Mitolojisinde Börü”, okuryazarım.com, May, 13, 2018. [Online]. Available: https://okuryazarim.com/turk-mitolojisinde-boru/. [Accessed October 2023].
  • [35] Can, T., “Türk Tarihi ve Kültür Araştırmaları”, altaylı,.net, 2009, July, 12, 2009. [Online]. Available: https://www.altayli.net/milli-mucadele-ve-turkculuk-ve-ataturk.html. [Accessed November 2023].
  • [36] Demirbilek, E. İ., “Umay Ana-Mother Umay”. Behance.net, [Online]. July, 7, 2023. [Online]. Available: https://www.behance.net/gallery/174751497/Umay-Ana-Mother-Umay. [Accessed November 2023].
  • [37] Egoistokur, Egoistokur.com. November, 2023. [Online]. Available: https://egoistokur.com/wp-content/uploads/2022/09/Umay-Ana-Yigit-Yerlikaya-Egoist-Okur-scaled.jpg. [Accessed November 2023].
  • [38] Arkeofili, “Türk Mitoloji Atlası: Bartu Bölükbaşı Röportajı”. Arkeofili.com, September, 17, 2022. [Online]. Available: https://arkeofili.com/turk-mitoloji-atlasi-bartu-bolukbasi-roportaji/. [Accessed November 2023].
  • [39] Öztürk, Ö. “Al, Albastı veya Al Karısı inanışı”. ozhanozturk.com, November, 20, 2017. [Online]. Available: https://ozhanozturk.com/2017/11/20/al-albasti-alkarisi-inanisi/. [Accessed November 2023].
  • [40] Örgen, E. “Fantastikte Albastı.” gzt.com, July, 24. 2020. [Online]. Available: https://www.gzt.com/post-oyku/fantastikte-albasti-3534420. [Accessed November 2023].
  • [41] Aciyan, E. “The Field Guide To Evil - Al Karısı,” behance.net, August 12, 2020. [Online]. Available: https://www.behance.net/gallery/102322033/The-Filed-Guide-To-Evil-Al-Kars?tracking_source=search_projects&l=1 [Accessed November 2023].
  • [42] Kadıoğlu, Yağmur. 2023. «Türk Mitolojisi’nin Zeus’u: Ülgen.» soylentidergi. 26 Mart. Erişildi: Kasım 2023. https://www.soylentidergi.com/turk-mitolojisinin-zeusu-ulgen/.
  • [43] Çelik, Ö, “Türk Mitolojisinde Ülgen’in Yükselişi ve Erlik’in Çöküşü”, antiktarih.com, April, 24, 2020. [Online]. Available: https://www.antiktarih.com/2020/04/24/turk-mitolojisinde-ulgenin-yukselisi-ve-erlikin-cokusu/. [Accessed November 2023].
  • [44] Donanımarşivi, “Türk Mitolojisi: Yaratıklar, Tanrılar, Tanrıçalar”, donanimarsivi.com, July, 22, 2022. [Online]. Available: https://forum.donanimarsivi.com/konu/billinmeyen-tuerk-mitolojisi-1.574957/. [Accessed November 2023].
  • [45] KAYA, S. E. “Interactive Use of Graphic Tools as a Design Process from Image to Reality: Project Example”. International Scientific and Vocational Studies Journal, 5(1), pp. 76-85. 2021.

Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney

Yıl 2023, , 187 - 205, 31.12.2023
https://doi.org/10.47897/bilmes.1400144

Öz

Artificial intelligence has become a new form of expression within our digitally evolving lives. By using illustrations to narrate stories visually, it's possible to visualize cultural values, traditions, and myths, making them more understandable. Fusing traditional storytelling techniques with the digital capabilities of new technologies like artificial intelligence is a powerful tool for revitalizing stories and traditional narratives, adding a new dimension to these tales and myths. Understanding how we can revive traditional narratives and myths is crucial in grasping their role in preserving cultural heritage and passing it down to future generations. Therefore, comprehending how artificial intelligence can be utilized in this field is essential. This study examines how traditions and myths can be revived through artificial intelligence, addressing fundamental concepts like AI and graphic design. To achieve this, some legendary characters from Turkish mythology were selected, and reconstructions of these characters were created in the Midjourney application, contrasting with previous illustration examples. This research article is believed to contribute to defining this contemporary technology in today's ever-changing world and tomorrow's design, where it redefines the design concept.

Kaynakça

  • [1] E. Yazar, Uluslararası Hukukta Yapay Zekâ Teknolojisi. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 537-553. (2023).
  • [2] E. Karaata, “Usage of Artificial Intelligence in Today’s Graphic Design,” Online Journal of Art and Design, vol. 6, no. 4, pp.183-192, (2018).
  • [3] Ş. Kocaman, “Grafik Tasarım Endüstrisinde Yapay Zekâ,” Journal of Social and Humanities Sciences Research, vol. 8, no. 77, pp. 3000-3016, (2021).
  • [4] A. ÖZDEMİR, "Yapay Zekâ’nın Grafik Tasarıma ve Tasarımcıya Etkisi." Hitit Sosyal Bilimler Dergisi, pp. 628-637, (2022).
  • [5] A. G. Pamuklu ve M. B. Fındıkcı, “Grafik Tasarımın Geleceği: Yapay Zekâ ve İnsan,” Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), vol. 7, no. 2, pp. 177-191, (2023).
  • [6] Demir, H. “Metaverse Ağında Sanat ve Tasarım: Kullanıcı Arayüzü Tasarımı ve Kullanıcı Deneyimi Tasarımı,” Journal of Academic Social Science Studies, 15(90), (2022).
  • [7] Das, S., “Transforming advertisement and graphic design through AI.” Searchenginewatch.com, September 8, 2020. [Online]. Available: https://www.searchenginewatch.com/2020/09/08/transforming-advertisement-and-graphic-design-through-ai/. [Accessed November 2023].
  • [8] Arifoğlu, G., & Ruhi, Ç. A. Y. “QR Kod Teknolojisine Göre Düzenlenen Grafik Tasarım Sergisinin İzleyici Gözüyle Değerlendirilmesi”, Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 7(1), pp. 29-46. (2023).
  • [9] F. N. Yokuş, (2021, Ağustos 6). Yapay Zeka Tasarım Dünyasını Nasıl Etkileyecek? Kasım 2023 tarihinde TR AI: https://turkiye.ai/yapay-zeka-tasarim-dunyasini-nasil-etkileyecek/ adresinden alındı [8] Aouf, R. S., “Algorithm designs seven million different jars of Nutella”, dezeen.com, June, 1, 2017. [Online]. Available: https://www.dezeen.com/2017/06/01/algorithm-seven-million-different-jars-nutella-packaging-design/. [Accessed November 2023].
  • [10] D. M. Hanna, “The Use of Artificial Intelligence Art Generator “Midjourney” in Artistic and Advertising Creativity,” Design Sciences and Applied Arts, vol. 4, no. 2, pp. 42-58, (2022).
  • [11] E. Şen, ve B. Atiker, “Grafik Tasarım Uygulamalarında Yeni Bir Aktör: Yapay Zekâ,” JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANITIES SCIENCES RESEARCH, vol. 7, no. 63, pp. 3946-3957, (2020).
  • [12] R. Aliyev, Türk Mitolojisi. Ankara, Astana Yayınları, 2020.
  • [13] H. Arpaguş, "Mitoloji, Kur’ân-ı Kerîm Kıssaları ve Kültürel Miras". Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no.25, (2003 ).
  • [14] Y. Öztürk, "Tarih ve Kimlik". Akademik İncelemeler Dergisi, vol. 2, no.1, pp. 1-25, (September 2014).
  • [15] O. A. Kayabaşı, “Taşeli Yöresi Tahtacılarının Geçiş Dönemlerinde Mitolojik Unsurlar,” Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, no. 78, pp. 139-158, (2016).
  • [16] C. Doğan, “Eski Türk Ailesinin Yapısı Ve Fonksiyonları,” Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,vol. 8, no. 8, pp. 73-81. (1996).
  • [17] Ögel, B. Türk mitolojisi: kaynakları ve açıklamaları ile destanlar. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1971.
  • [18] B. Çemberci, “Türk Mitolojisinde Anaerkillik, Kadın Şaman ve Dişi Ruhlar.” İstanbul Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı. (2019).
  • [19] Karakurt, D. Türk mitoloji ansiklopedisi. Açıklamalı-Resimli. Türk Söylence Sözlüğü, 2012.
  • [20] Kayabaşı, O. A. “Türk Mı̇tolojı̇sı̇nı̇n Kutsal Dı̇şı̇sı̇: Umay.” International Journal Of Eurasia Social Sciences, pp. 220-228, (2016).
  • [21] Y. Kılıç, ve E. Eser, “Lohusalık Sendromu (al ana/alkarısı/albastı)’nun Eskiçağ Yakındoğu Toplumlarının Kültürlerindeki İzleri: Lilith Gerçeği,”Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, vol. 5, no. 17, pp. 29-60, (2018).
  • [22] E. Şimşek, “Türk Kültüründe “Alkarısı” İnancı Ve Bu İnanca Bağlı Olarak Anlatılan Efsaneler . AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi,” vol. 5 no. (12), pp. 99-115, 2017.
  • [23] A. Gazanfargizi, “Köpek Kadından Lilit, Alkarısı Ve Isıkıl-Lilla’ya Kadar Uzanan Mitolojik Hatt.” Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 3, 125-134, (2019).
  • [24] Ö. Demren, Türk Kültüründe Bir Korku Kültü Olarak Sivas’ta Alkarısı ve Albasması İnanışı . Antropoloji, no. 36, pp. 1-27, (2018).
  • [25] E. Kıvrak, “Türk Mitolojisindeki Karakterlerin Analizi Ve Yeniden Tasarlanması” (Master's thesis, İnönü Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Grafik Ana Sanat Dalı/Grafik Tasarımı Bilim Dalı). (2020).
  • [26] S. Yeşil, "Türk ve Arap Mitolojisinin Ortak ve Özgün Figürleri". Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 11, no. 24, pp. 368-392, (2020)
  • [27] D. M. Akman, ve Ü. Y. Köktan, “Türk Ve Yunan Mitolojilerindeki Yeraltı Âlemine Ait Unsurlar.” Turuk, vol. 7, no. (19), (2019).
  • [28] SARI, İ. Şamanizm: İnanç ve İbadetleri. Antalya: Net Medya Yayıncılık, 2017.
  • [29] R. G. Kayabaşı, “Altay Yaratılış Miti İle M. Necati Sepetçioğlu'nun Yaratılış Destanının Yüzeysel Yapı Unsurları Bakımından Karşılaştırılması”, vol. 7, no. 22, pp. 229-248. (2016).
  • [30] E. Balcı, ve O. Özkul, “Türklerde Bozkurt Sembolüne Yüklenen Anlamın Kutsallık Bağlamında Dönüşümü,” Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi , vol. 9, no. (1), pp. 37-48, (2021).
  • [31] F. Bayat, “Türk Mitolojisinde Dağ Kültü,” Ü.A.K Folklor/edebiyat Dergisi, vol. 12, no. (46), (2006).
  • [32] S. Yılmaz, “Türk Mitolojisinde Bilgelik Kavramı”. Türk Dünyası Bilgeler Zirvesi: GönülSultanları Buluşması. 26-28 May 2014. 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti Ajansı (TDKB). Eskişehir, pp. 231-249, (2014).
  • [33] H. Baltacı, “Türk Mitolojisinin Plastik Sanat Eserlerine Yansıması.” Uluslararası Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Sanat , vol. 5, no. 10, pp. 85-100, (2020).
  • [34] Okuryazarım, “Türk Mitolojisinde Börü”, okuryazarım.com, May, 13, 2018. [Online]. Available: https://okuryazarim.com/turk-mitolojisinde-boru/. [Accessed October 2023].
  • [35] Can, T., “Türk Tarihi ve Kültür Araştırmaları”, altaylı,.net, 2009, July, 12, 2009. [Online]. Available: https://www.altayli.net/milli-mucadele-ve-turkculuk-ve-ataturk.html. [Accessed November 2023].
  • [36] Demirbilek, E. İ., “Umay Ana-Mother Umay”. Behance.net, [Online]. July, 7, 2023. [Online]. Available: https://www.behance.net/gallery/174751497/Umay-Ana-Mother-Umay. [Accessed November 2023].
  • [37] Egoistokur, Egoistokur.com. November, 2023. [Online]. Available: https://egoistokur.com/wp-content/uploads/2022/09/Umay-Ana-Yigit-Yerlikaya-Egoist-Okur-scaled.jpg. [Accessed November 2023].
  • [38] Arkeofili, “Türk Mitoloji Atlası: Bartu Bölükbaşı Röportajı”. Arkeofili.com, September, 17, 2022. [Online]. Available: https://arkeofili.com/turk-mitoloji-atlasi-bartu-bolukbasi-roportaji/. [Accessed November 2023].
  • [39] Öztürk, Ö. “Al, Albastı veya Al Karısı inanışı”. ozhanozturk.com, November, 20, 2017. [Online]. Available: https://ozhanozturk.com/2017/11/20/al-albasti-alkarisi-inanisi/. [Accessed November 2023].
  • [40] Örgen, E. “Fantastikte Albastı.” gzt.com, July, 24. 2020. [Online]. Available: https://www.gzt.com/post-oyku/fantastikte-albasti-3534420. [Accessed November 2023].
  • [41] Aciyan, E. “The Field Guide To Evil - Al Karısı,” behance.net, August 12, 2020. [Online]. Available: https://www.behance.net/gallery/102322033/The-Filed-Guide-To-Evil-Al-Kars?tracking_source=search_projects&l=1 [Accessed November 2023].
  • [42] Kadıoğlu, Yağmur. 2023. «Türk Mitolojisi’nin Zeus’u: Ülgen.» soylentidergi. 26 Mart. Erişildi: Kasım 2023. https://www.soylentidergi.com/turk-mitolojisinin-zeusu-ulgen/.
  • [43] Çelik, Ö, “Türk Mitolojisinde Ülgen’in Yükselişi ve Erlik’in Çöküşü”, antiktarih.com, April, 24, 2020. [Online]. Available: https://www.antiktarih.com/2020/04/24/turk-mitolojisinde-ulgenin-yukselisi-ve-erlikin-cokusu/. [Accessed November 2023].
  • [44] Donanımarşivi, “Türk Mitolojisi: Yaratıklar, Tanrılar, Tanrıçalar”, donanimarsivi.com, July, 22, 2022. [Online]. Available: https://forum.donanimarsivi.com/konu/billinmeyen-tuerk-mitolojisi-1.574957/. [Accessed November 2023].
  • [45] KAYA, S. E. “Interactive Use of Graphic Tools as a Design Process from Image to Reality: Project Example”. International Scientific and Vocational Studies Journal, 5(1), pp. 76-85. 2021.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sanal Gerçeklik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Aydemir 0000-0003-4194-6030

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2023
Kabul Tarihi 24 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Aydemir, D. (2023). Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney. International Scientific and Vocational Studies Journal, 7(2), 187-205. https://doi.org/10.47897/bilmes.1400144
AMA Aydemir D. Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney. ISVOS. Aralık 2023;7(2):187-205. doi:10.47897/bilmes.1400144
Chicago Aydemir, Dilek. “Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney”. International Scientific and Vocational Studies Journal 7, sy. 2 (Aralık 2023): 187-205. https://doi.org/10.47897/bilmes.1400144.
EndNote Aydemir D (01 Aralık 2023) Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney. International Scientific and Vocational Studies Journal 7 2 187–205.
IEEE D. Aydemir, “Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney”, ISVOS, c. 7, sy. 2, ss. 187–205, 2023, doi: 10.47897/bilmes.1400144.
ISNAD Aydemir, Dilek. “Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney”. International Scientific and Vocational Studies Journal 7/2 (Aralık 2023), 187-205. https://doi.org/10.47897/bilmes.1400144.
JAMA Aydemir D. Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney. ISVOS. 2023;7:187–205.
MLA Aydemir, Dilek. “Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney”. International Scientific and Vocational Studies Journal, c. 7, sy. 2, 2023, ss. 187-05, doi:10.47897/bilmes.1400144.
Vancouver Aydemir D. Revitalizing Turkish Mythological Elements through Artificial Intelligence Applications in Graphic Design: A Case Study on Midjourney. ISVOS. 2023;7(2):187-205.


Creative Commons License
Creative Commons Atıf 4.0 It is licensed under an International License