Each radical orientation generates its own opposition at the moment when it comes nettlesome point of repletion. Limitless consumerism and liberty of shopping that were once associated with freedom and freewill today turn into a paradox in which the modern individual both approaches to and escapes from it. The shopping-centred life style in the shade of happiness and indulgence feeds , on the one hand, pillage and ,on the other hand, stowage, that is, storage as an output of this paradox. In this paper, the counter-manifestoes against consumerism are analysed by classifying as culture jamming, constructing counter-tradition, return to nature and natural, return to simplicity, orientation to the second hand and return to spirituality. In this context, it touches critically on some initiatives such as Abusters, Buy Nothing Day, Fashion Revolution. Advent Conspiracy, Festivus, Eco-Village, Do It Yourself, Slow Movement, Digital Detox, TV Turn-off Week, Minimalism, Buy Nothing Project, Freecycle Network and freeganism.
Consumerism Modern Culture Anti-Consumerism Counter-Initiatives.
Her radikal yönelim, doygunluğun rahatsızlık verici noktasına eriştiğinde kendi karşıtını üretmiş olur. Bir zamanlar özgürlükle ilişkilendirilen sınırsız tüketimcilik ve alışveriş serbestiyeti de bugün itibariyle modern bireyin aynı anda hem kendisine yöneldiği hem de kendisinden kaçtığı bir paradoksa dönüşmüştür. Mutluluk ve haz formüllerinin gölgesinde alışveriş-merkezli yaşam biçimi, bu paradoksun çıktısı olarak bir yandan yağmacılığı, diğer yandan yığmacılığı, yani istifçiliği beslemektedir. Bu çalışmada söz konusu tüketimcilik karşıtı manifestolar kültür bozumu, karşı-gelenek oluşturma, doğaya ve doğala dönüş, sadeliğe dönüş, ikinci ele yöneliş ve maneviyata dönüş şeklinde sınıflandırılarak analiz edilmektedir. Bu bağlamda Reklam Avcıları, Hiçbir Şey Satın Almama Günü, Moda Devrimi, Noel Komplosu Hareketi, Festivus, Eko-Köy, Kendin Yap, Yavaşlama Hareketi, Dijital Detoks, TV Kapama Haftası, Minimalizm, Hiçbir Şey Satın Almama Projesi, Ücretsiz Dönüşüm Ağı ve friganizm gibi girişimlere eleştirel olarak değinilmektedir.
Tüketimcilik Modern Kültür Tüketimcilik-karşıtlığı Karşıt-insiyatifler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.