Bu çalışmada son yirmi yılda yapılan uzaktan eğitim araştırmaları yıllara, anahtar kelimelere, ülkelere ve kurumlara göre analiz edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Web of Science veri tabanında son yirmi yılda uzaktan eğitim konusunda yayınlanmış 20.634 makale çalışması oluşturmuştur. Makale verileri yıllara göre veri tabanından indirilmiştir. Elde edilen verilerin WOSViewer ile analizi gerçekleştirilmiştir. Bazı analizlerde anlamlı sonuçlara ulaşmak için Power BI sürüm 2.11 yazılımı kullanılmıştır. Sonuçlar dönemlere göre ayrı ayrı analiz edilmiş ve dört çeyrekte karşılaştırılmıştır: 2003-2007, 2008-2012, 2013-2017 ve 2018-2023. Sonuç olarak en fazla yayının 2021 yılında ve dördüncü çeyrekte yapıldığı görülmüştür. Araştırmaların anahtar kelimelere göre genel dağılımında "Uzaktan eğitim, yükseköğretim, uzaktan eğitim, eğitim, çevrimiçi eğitim, harmanlanmış öğrenme, çevrimiçi öğretim, pandemi ve covid-19" en çok kullanılan anahtar kelimeler olmuştur. Anahtar kelimelerin kullanımı çeyreklere göre farklılık göstermiştir. Genel dağılıma göre en fazla uzaktan eğitim ile ilgili yayına sahip ülkeler ABD, Çin, İngiltere, Avustralya ve İspanya olmuştur. ABD, İngiltere, Avustralya, İspanya ve Suudi Arabistan her çeyrekte çalışmalar sağlamıştır. Kaliforniya Üniversitesi, N Araştırma Ortaklığı, Londra Üniversitesi, incelenen dönemlerde en fazla yayın yapan kuruluşlar olmuştur. Üç çeyrekte de İngiltere'de bulunan Açık Üniversite'nin uzaktan eğitim ile ilgili çalışmalarının yayınladığı tespit edilmiştir.
uzaktan eğitim uzaktan öğretim çevrimiçi öğrenme bibliyometri
In this study, research on distance education in the last twenty years has been analyzed according to years, keywords, countries, and institutions. The sample of the study consisted of 20,634 studies published on distance education in the last twenty years on Web of Science. Data were downloaded from the database by year. The data obtained were analyzed with WOSViewer. For some analyses, data were analyzed with Power BI version 2.11 software to reach meaningful results. The results were analyzed and compared separately for four quarters or periods of time: 2003-2007, 2008-2012, 2013-2017, and 2018-2023. As a result, most publications were made in 2021 and in the fourth quarter. "Distance learning, higher education, distance education, education, online education, blended learning, online teaching, pandemic, and covid-19" are the most used keywords according to the general distribution of research by keywords. The use of keywords differed by quartiles. The USA, China, England, Australia, and Spain were the countries with the highest number of distance education publications according to general distribution. The USA, England, Australia, Spain, and Saudi Arabia have conducted studies every quarter. The University of California System, N Research Partnership, University of London were the organizations with the highest number of publications during the time periods studied. It was found that only the Open
University in the UK published distance education articles in three quarters.
distance education distance learning online learning bibliometric
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri Felsefesi, Araştırma Yöntemleri ve Teori |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies