Changing the balances in the world, Covid-19 has also affected the education sector and caused innovations to be tried and used in the current education system for educators and students. The distance education system, which is one of these innovations and the common usage around the world in the Covid-19 period, has given students the opportunity to continue access and education more comfortably with the help of today's mobile devices. Assessment and evaluation, which aims to determine the knowledge level of students as a result of the education, is carried out with several different test formats online during distance education. Social media and internet provided great convenience to teachers and students in terms of resources and communication during the distance education period. This study performs the analysis of measurement and evaluation variables under the umbrella of distance education on Twitter, one of the popular social media examples. These analyzes were carried out using the RapidMiner platform, which is a data mining software. The analyzes aim to give an idea about the most trending topics in the field of education and to present a method suitable for the literature. As a result of the analysis, it has been understood that the use of Twitter is most common at the secondary education level in terms of measurement and evaluation in the distance education period.
Dünyada sağlık sektöründe ve daha birçok alanda dengeleri değiştiren Covid-19 virüsü, eğitim sektörünü de olumsuz yönde etkilemiştir. Öyle ki eğitmenler ve öğrenciler için mevcut eğitim sisteminin daha verimli devam edebilmesi için bu alanda yenilikler denenmesine ve bu yeniliklerin de kullanılmasına sebep olmuştur. Bahsedilen yeniliklerin başında gelen ve Covid-19 sürecinde tüm dünya genelinde yaygınlaşan uzaktan eğitim sistemi bir diğer adıyla çevrimiçi eğitim sistemi, günümüzde kullanılan tablet, telefon gibi mobil cihazların yardımıyla birlikte her yönden öğrencilere erişimi ve eğitimi daha rahat sürdürebilme imkânı vermiştir. Öğrencilerin yapılan eğitim sonucunda bilgi seviyelerinin belirlenmesini amaçlayan ölçme ve değerlendirme, uzaktan eğitim süresince çevrimiçi olan farklı birkaç test formatı ile yürütülmektedir. Sosyal medya ve internet ise günümüz kullanım popülaritesinin yanı sıra uzaktan eğitim periyodunda da öğretmen ve öğrencilere kaynak ve iletişim açısından büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Bu çalışma, popüler sosyal medya örneklerinden biri olan Twitter’da uzaktan eğitim çatısı altındaki ölçme değerlendirme değişkenlerinin analizini gerçekleştirmektedir. Yapılan bu analizler, bir veri madenciliği yazılımı olan RapidMiner platformu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analizler, eğitim alanında en trend olan başlıklar hakkında fikir verme ve alanyazına uygun bir yöntem sunma amacı gütmektedir. Analizlerin sonucunda, Twitter kullanımının uzaktan eğitim döneminde ölçme ve değerlendirme açısından en çok ortaöğretim düzeyinde yaygın olduğu anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies