Bu
araştırmanın amacı öğretmen adaylarının derslerde akıllı telefon siber aylaklık
düzeyleri ile sanal ortam yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin bazı
değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak Polat (2018)
tarafından geliştirilen “Derslerde Akıllı Telefon Siber Aylaklığı Ölçeği” ve
Korkmaz, Usta ve Kurt (2014) tarafından geliştirilen “Sanal Ortam Yalnızlık
Ölçeği”, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet
Keleşoğlu Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 297 öğretmen adayına
uygulanmıştır. Araştırma verileri bir istatistik programı ile çözümlenmiştir.
Yapılan istatistiksel analizler sonucunda cinsiyet, sınıf düzeyi, ders
esnasında ders dışı şeylerle ilgilenme davranışının kabul edilebilirlik durumu,
günlük internet kullanım süreleri, öğrenim esnasında dikkat dağılma sıklığı ve
derslerde öğrenim etkinliklerine katılma sıklığı değişkenleri hem derslerde
akıllı telefon siber aylaklık düzeyleri hem de sanal ortam yalnızlık düzeyleri
arasında anlamlı farklılaşmalar görülmüştür.
The aim of this study
is to investigate the relationship between pre-service teachers' smart phone
cyber idleness levels and virtual environment loneliness levels in terms of
some variables. For this porpuse, “smart phone cyber idleness scale” developed by
Polat (2018) and “”virtual media loneliness scale” devoloped by Korkmaz, Usta
and Kurt (2014) were implemented to 297 preservice teachers who were having
education in Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty in
2018-2019 academic education year. The datas of investigation were resolved by
a statistic program. Following the statistical anylses, it was observed that.
As a result of statistical analyzes, variables such as gender, class level,
acceptability of dealing with extracurricular behavior, daily internet usage
times, frequency of distraction during learning and participation in learning
activities in classes both smart phone cyber idleness levels and virtual
environment loneliness levels significant differences were observed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies