Bu araştırmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümünde eğitim alan öğretmen adaylarının aldıkları eğitim ile bilişim liderliği vasfı ve 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş olup, tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 akademik yılı güz döneminde Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde ve Niğde Ömer Halis Demir Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitim ve öğrenimine devam eden toplam 86 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verileri elde etmek amacıyla, araştırmacılar tarafında geliştirilen demografik bilgi formu, bilişim liderliği özelliklerini ortaya koymak için Ulutaş (2015) tarafından geliştirilen “Bilişim Liderliği Ölçeği” ve 21. yy. becerilerini ortaya koymak için Çevik ve Şentürk (2019) tarafından geliştirilen “Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ilişkisiz örneklemler için t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, BÖTE bölümünde okuyan öğrencilerin aldıkları eğitim ile bilişim liderliği vasfı ve 21. yüzyıl becerileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı belirlenmiştir.
Bilişim liderliği 21. yüzyıl becerileri Lisans eğitimi Öğretmen adayı
This research aimed to determine the relationship between the education received by teacher candidates studying in the Department of Computer and Instructional Technologies Teaching, the qualification of IT leadership, and 21st-century skills. In the study, a quantitative research method was adopted and the scanning method was used. The study group of this research consists of 86 teacher candidates who continue their education and training at Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty and Niğde Ömer Halis Demir University Education Faculty during the fall semester of 2019-2020 academic year. To collect the data, the demographic information form developed by the researchers, “IT Leadership Scale” developed by Ulutaş (2015) to uncover IT leadership features, and “Multidimensional 21st Century Skills Scale” developed by Çevik and Şentürk (2019) to uncover 21st-century skills were used in the study. T-test and ANOVA were used to analyze the data for unrelated samples. According to the data obtained as a result of the research, it was identified that there was no significant relationship between the education received by the students studying in the CET department and the qualification of informatics leadership and 21st-century skills.
Information leadership 21st century skills Undergraduate education Teacher Candidates
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies