Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Rising Sectors During the Covid-19 Pandemic Period: E-Commerce

Yıl 2023, , 83 - 99, 30.06.2023
https://doi.org/10.47130/bitlissos.1211246

Öz

The Coronavirus (Covid-19 Pandemic), which emerged in Wuhan, China, has spread rapidly in many countries of the world. Having caused great danger and anxiety in the world, Covid-19 created radical changes in lifestyles. The pandemic process, which caused many habits to change, forced differences in the areas of production and consumption. With the help of today's advanced technology, a new "distant period" began in human life. In this context, production and consumption activities gained a remote quality and accelerated "e-commerce" activities. In fact, unlike many sectors that were damaged due to the pandemic, the e-commerce sector gained importance.To decrease the effects of the epidemic, significant changes in the home working system, ways of reaching food, holiday habits, and the transition to the distance education system as well as the commercial sense appeared. Therefore, e-commerce had to improve itself in both infrastructure and operation activities. Additionally, due to the pandemic, the digital transformation projects, supposed to take a few years long, were completed in a couple of months. In this study, the pre-and post-epidemic condition and development of the e-commerce sector, which gained importance during the coronavirus pandemic process, will be discussed considering both Turkey and the world.

Kaynakça

  • Ankaralı, H. Ankaralı, S. & Erarslan, N. (2020). Covid-19, Sars-Cov2, infection: Current epidemiological analysis and modeling of disease. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 1(25), 1-22.
  • BBC. (2021, 17 Ekim). https://www.bbc.co.uk/
  • Butu, A., Brumă, I. S., Tanasă, L., Rodino, S., Dinu Vasiliu, C., Doboș, S. & Butu, M. (2020). The impact of covid-19 crisis upon the consumer buying behavior of fresh vegetables directly from local producers. Case study: The quarantined area of Suceava county, Romania. Journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 1-24.
  • Can, G. & Kılıç, F. (2021). Türkiye’de covid-19 salgınının tüketici ve üretici davranışları üzerindeki etkisi. Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 17-27.
  • Coppel, J. (2000). E-commerce: Impacts and policy challenges. OECD Economics Department Working Papers, 252, 1-26.
  • Çınar, F. & Oğuz, M. (2020). Türkiye’nin covid-19 pandemisine yönelik stratejilerinin swot analizi ile değerlendirilmesi. Sağlık ve Sosyal Refah Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-11.
  • Del Rio-Chanona, R. M., Mealy, P., Pichler, A., Lafond, F. & Farmer, J. D. (2020). Supply and demand shocks in the covid-19 pandemic: An industry and occupation perspective. Oxford Review of Economic Policy, 36(1), 94-137.
  • World Health Organization. (2018, May 24). The top 10 causes of death. https://www.who.int/news-room/factsheets/detail/the-top-10-causes-of-death
  • Erkan, İ. (2020). Tüketicilerin covid-19 döneminde yayınlanan birlik beraberlik ve motivasyon temalı reklamlara yönelik algıları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(Special Issue on Covid-19), 585-600.
  • Ertaş, E. C. (2021, 16 Temmuz). 2018’de online alışveriş ile tam 60 milyar lira harcadık. https://www.girisimhaber.com/post/2019/02/25/2018-Yilinda-Internette-60-Milyar-Lira-Harcadik.aspx
  • FinTech İstanbul. (2020, 30 Nisan). Mastercard: Covid-19 temassız ödeme kullanımını yükseltti. https://fintechistanbul.org/2020/04/30/mastercard-covid-19-temassiz-odeme-kullanimini-yukseltti/
  • Güven, H. (2020). Covid-19 sürecinde e-ticaret sitelerine yöneltilen müşteri şikâyetlerinin incelenmesi. Turkish Studies, 15(4), 511-530.
  • Hacıalioğlu, A. & Sağlam, M. (2021). Covıd-19 pandemi sürecinde tüketici davranışları ve e-ticaretteki değişimler. Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3(1), 16-29.
  • Ipsos (2020, 3 Nisan). Hane içi hızlı tüketim ürünleri satın alımında içecek ürünleri dikkat çekti. https://www.ipsos.com/tr-tr/hane-ici-hizli-tuketim-urunleri-satin-aliminda-icecek-urunleri-dikkat-cekti
  • Kaynak, İ. (2020). Koronavirüs (covid-19) algısının online alışverişe etkisi. Turkish Studies, 15(4), 633-645.
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). İstanbul ticaret odası elektronik ticaret rehberi. Rema Yayınevi.
  • Muradoğlu, C. (2020, 7 Nisan). Covid-19’la birlikte Türkiye’de online harcama tutarında nasıl bir değişim yaşandı. https://webrazzi.com/2020/04/07/covid-19-la-birlikte-turkiye-de-online-harcama-tutarinda-nasil-bir-degisim-yasandi/
  • Nielseiq (2020, 16 Mart). Covid-19: The unexpected catalyst for tech adoption. https://nielseniq.com/global/en/insights/analysis/2020/covid-19-the-unexpected-catalyst-for-tech-adoption/
  • Öner, Y. (2020, 27 Ekim). Covid-19 ortamında e-ticaret ve kargo taşımacılığı nasıl etkilendi. https://kpmg.com/tr/tr/home/gorusler/2020/10/covid-19-eticaret-kargo-tasimaciligina-etkileri.html
  • Pazarlamasyon. (2020, 08 Ekim). Tüketicilerin %65’i, salgın sonrası küçük işletmeleri tercih ediyor. https://www.pazarlamasyon.com/tuketicilerin-65i-salgin-sonrasi-kucuk-isletmeleri-tercih-ediyor
  • Richards, T. J. & Rickard, B. (2020). Covid‐19 impact on fruit and vegetable markets. Canadian Journal of Agricultural Economics/Revue Canadienne D'agroeconomie, 68(2), 189-194.
  • Styrk, J. (2020, 31 Mart). Top 100 Fastest Growing & Declining Categories in E-commerce. https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020
  • Şahin, E. & Köroğlu, M. (2020). Sars-Cov-2; virüsün çevresel özellikleri. Biotechnol and Strategic Health Res, 1(Özel Sayı), 55-64.
  • Keleş, P. (2020, November 15). Corona virüsün ekonomiye etkisi ve e-ticaret'in yükselişi. Ticimax https://www.ticimax.com/blog/corona-virusun-ekonomiye-etkisi-ve-e-ticaretin-yukselisi
  • Türk, A., Bingül, B. A. & Ak, R. (2020). Tarihsel süreçte yaşanan pandemilerin ekonomik ve sosyal etkileri. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(Special Issue on Covid-19), 612-632.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2019). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2019-30574
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2021). Sanayi üretim endeksi. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Sanayi-Uretim-Endeksi-Kasim-2021-45729
  • TÜRMOB. (2020, 20 Temmuz). Yeni koronavirüs (covid-19) salgınının ekonomik ve sosyal hayata etkilerinin azaltılmasına yönelik 7244 sayılı kanun yayımlandı. https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/98a342f5-cd52-40fe-8126-0692387e5e3c/yeni-koronavirus--covid-19--salgininin-ekonomik-ve-sosyal-hayata-etkileri
  • ULISA. (2020, 21 Aralık). Kovid-19 (koronavirüs) salgınının ekonomik etkileri. https://aybu.edu.tr/GetFile?id=54ef160d-125e-4967-9aeb-2973158c8a33.pdf
  • World Health Organization. (2021, October 19). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019?adgroupsurvey={adgroupsurvey}&gclid=CjwKCAjwyqWkBhBMEiwAp2yUFoa6Mqn43h3sYqu3xOQDyGijt5KsPA0lU-C-blo_5cUC1u0ux0-dVBoCOTcQAvD_BwE
  • Yılmaz, Ö. & Bayram, O. (2020). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’de e-ticaret ve e-ihracat. Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 37-54.
Yıl 2023, , 83 - 99, 30.06.2023
https://doi.org/10.47130/bitlissos.1211246

Öz

Kaynakça

  • Ankaralı, H. Ankaralı, S. & Erarslan, N. (2020). Covid-19, Sars-Cov2, infection: Current epidemiological analysis and modeling of disease. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 1(25), 1-22.
  • BBC. (2021, 17 Ekim). https://www.bbc.co.uk/
  • Butu, A., Brumă, I. S., Tanasă, L., Rodino, S., Dinu Vasiliu, C., Doboș, S. & Butu, M. (2020). The impact of covid-19 crisis upon the consumer buying behavior of fresh vegetables directly from local producers. Case study: The quarantined area of Suceava county, Romania. Journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 1-24.
  • Can, G. & Kılıç, F. (2021). Türkiye’de covid-19 salgınının tüketici ve üretici davranışları üzerindeki etkisi. Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 17-27.
  • Coppel, J. (2000). E-commerce: Impacts and policy challenges. OECD Economics Department Working Papers, 252, 1-26.
  • Çınar, F. & Oğuz, M. (2020). Türkiye’nin covid-19 pandemisine yönelik stratejilerinin swot analizi ile değerlendirilmesi. Sağlık ve Sosyal Refah Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-11.
  • Del Rio-Chanona, R. M., Mealy, P., Pichler, A., Lafond, F. & Farmer, J. D. (2020). Supply and demand shocks in the covid-19 pandemic: An industry and occupation perspective. Oxford Review of Economic Policy, 36(1), 94-137.
  • World Health Organization. (2018, May 24). The top 10 causes of death. https://www.who.int/news-room/factsheets/detail/the-top-10-causes-of-death
  • Erkan, İ. (2020). Tüketicilerin covid-19 döneminde yayınlanan birlik beraberlik ve motivasyon temalı reklamlara yönelik algıları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(Special Issue on Covid-19), 585-600.
  • Ertaş, E. C. (2021, 16 Temmuz). 2018’de online alışveriş ile tam 60 milyar lira harcadık. https://www.girisimhaber.com/post/2019/02/25/2018-Yilinda-Internette-60-Milyar-Lira-Harcadik.aspx
  • FinTech İstanbul. (2020, 30 Nisan). Mastercard: Covid-19 temassız ödeme kullanımını yükseltti. https://fintechistanbul.org/2020/04/30/mastercard-covid-19-temassiz-odeme-kullanimini-yukseltti/
  • Güven, H. (2020). Covid-19 sürecinde e-ticaret sitelerine yöneltilen müşteri şikâyetlerinin incelenmesi. Turkish Studies, 15(4), 511-530.
  • Hacıalioğlu, A. & Sağlam, M. (2021). Covıd-19 pandemi sürecinde tüketici davranışları ve e-ticaretteki değişimler. Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3(1), 16-29.
  • Ipsos (2020, 3 Nisan). Hane içi hızlı tüketim ürünleri satın alımında içecek ürünleri dikkat çekti. https://www.ipsos.com/tr-tr/hane-ici-hizli-tuketim-urunleri-satin-aliminda-icecek-urunleri-dikkat-cekti
  • Kaynak, İ. (2020). Koronavirüs (covid-19) algısının online alışverişe etkisi. Turkish Studies, 15(4), 633-645.
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). İstanbul ticaret odası elektronik ticaret rehberi. Rema Yayınevi.
  • Muradoğlu, C. (2020, 7 Nisan). Covid-19’la birlikte Türkiye’de online harcama tutarında nasıl bir değişim yaşandı. https://webrazzi.com/2020/04/07/covid-19-la-birlikte-turkiye-de-online-harcama-tutarinda-nasil-bir-degisim-yasandi/
  • Nielseiq (2020, 16 Mart). Covid-19: The unexpected catalyst for tech adoption. https://nielseniq.com/global/en/insights/analysis/2020/covid-19-the-unexpected-catalyst-for-tech-adoption/
  • Öner, Y. (2020, 27 Ekim). Covid-19 ortamında e-ticaret ve kargo taşımacılığı nasıl etkilendi. https://kpmg.com/tr/tr/home/gorusler/2020/10/covid-19-eticaret-kargo-tasimaciligina-etkileri.html
  • Pazarlamasyon. (2020, 08 Ekim). Tüketicilerin %65’i, salgın sonrası küçük işletmeleri tercih ediyor. https://www.pazarlamasyon.com/tuketicilerin-65i-salgin-sonrasi-kucuk-isletmeleri-tercih-ediyor
  • Richards, T. J. & Rickard, B. (2020). Covid‐19 impact on fruit and vegetable markets. Canadian Journal of Agricultural Economics/Revue Canadienne D'agroeconomie, 68(2), 189-194.
  • Styrk, J. (2020, 31 Mart). Top 100 Fastest Growing & Declining Categories in E-commerce. https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020
  • Şahin, E. & Köroğlu, M. (2020). Sars-Cov-2; virüsün çevresel özellikleri. Biotechnol and Strategic Health Res, 1(Özel Sayı), 55-64.
  • Keleş, P. (2020, November 15). Corona virüsün ekonomiye etkisi ve e-ticaret'in yükselişi. Ticimax https://www.ticimax.com/blog/corona-virusun-ekonomiye-etkisi-ve-e-ticaretin-yukselisi
  • Türk, A., Bingül, B. A. & Ak, R. (2020). Tarihsel süreçte yaşanan pandemilerin ekonomik ve sosyal etkileri. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(Special Issue on Covid-19), 612-632.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2019). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2019-30574
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2021). Sanayi üretim endeksi. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Sanayi-Uretim-Endeksi-Kasim-2021-45729
  • TÜRMOB. (2020, 20 Temmuz). Yeni koronavirüs (covid-19) salgınının ekonomik ve sosyal hayata etkilerinin azaltılmasına yönelik 7244 sayılı kanun yayımlandı. https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/98a342f5-cd52-40fe-8126-0692387e5e3c/yeni-koronavirus--covid-19--salgininin-ekonomik-ve-sosyal-hayata-etkileri
  • ULISA. (2020, 21 Aralık). Kovid-19 (koronavirüs) salgınının ekonomik etkileri. https://aybu.edu.tr/GetFile?id=54ef160d-125e-4967-9aeb-2973158c8a33.pdf
  • World Health Organization. (2021, October 19). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019?adgroupsurvey={adgroupsurvey}&gclid=CjwKCAjwyqWkBhBMEiwAp2yUFoa6Mqn43h3sYqu3xOQDyGijt5KsPA0lU-C-blo_5cUC1u0ux0-dVBoCOTcQAvD_BwE
  • Yılmaz, Ö. & Bayram, O. (2020). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’de e-ticaret ve e-ihracat. Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 37-54.

Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret

Yıl 2023, , 83 - 99, 30.06.2023
https://doi.org/10.47130/bitlissos.1211246

Öz

Koronavirüs (Covid -19 Pandemisi) ilk olarak Çin’in Wuhan kentinde görülmüş ve dünyanın birçok ülkesinde hızla yayılmıştır. Dünya üzerinde büyük bir tehlike ve endişeye yol açan koronavirüs, insanların yaşam tarzlarında radikal değişiklikler oluşturmuştur. Pek çok alışkanlığın değişmesine neden olan pandemi süreci, üretim ve tüketim alanlarında da farklılıklar yaşanmasını zorunlu kılmıştır. Günümüz ileri teknolojisinin de yardımıyla insanlık yaşamında yeni bir ‘‘uzaktan dönem’’ başlamıştır. Bu bağlamda üretim ve tüketim faaliyetleri de uzaktan bir nitelik kazanarak ‘‘e-ticaret’’ faaliyetleri hız kazanmıştır. Öyle ki pandemi nedeniyle zarar gören birçok sektörün aksine e-ticaret sektörü yükselen bir değer olarak karşımıza çıkmaktadır. Salgının etkilerini en aza indirebilmek adına; çalışma sistemlerinin değişmesi, gıdaya ulaşma noktalarının farklılaşması, tatil anlayışlarının değişmesi ve online eğitime geçilmesi gibi hususların yanı sıra ticari anlamda da önemli değişimler yaşanmıştır. Yaşanan bu gelişmeler nedeniyle e-ticaret, gerek alt yapı gerekse operasyon faaliyetlerinde kendini geliştirmek zorunda kalmıştır. Öyle ki birkaç yılda tamamlanacağı tahmin edilen dijital dönüşüm çalışmaları, pandemi etkisiyle birkaç ayda gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada koronavirüs pandemisi sürecinde önem kazanan e-ticaret sektörünün salgın öncesi ve sonrası durumu ve gelişimi hem Türkiye hem de dünya dikkate alınarak ele alınacaktır.

Kaynakça

  • Ankaralı, H. Ankaralı, S. & Erarslan, N. (2020). Covid-19, Sars-Cov2, infection: Current epidemiological analysis and modeling of disease. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 1(25), 1-22.
  • BBC. (2021, 17 Ekim). https://www.bbc.co.uk/
  • Butu, A., Brumă, I. S., Tanasă, L., Rodino, S., Dinu Vasiliu, C., Doboș, S. & Butu, M. (2020). The impact of covid-19 crisis upon the consumer buying behavior of fresh vegetables directly from local producers. Case study: The quarantined area of Suceava county, Romania. Journal of Environmental Research and Public Health, 17(15), 1-24.
  • Can, G. & Kılıç, F. (2021). Türkiye’de covid-19 salgınının tüketici ve üretici davranışları üzerindeki etkisi. Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 17-27.
  • Coppel, J. (2000). E-commerce: Impacts and policy challenges. OECD Economics Department Working Papers, 252, 1-26.
  • Çınar, F. & Oğuz, M. (2020). Türkiye’nin covid-19 pandemisine yönelik stratejilerinin swot analizi ile değerlendirilmesi. Sağlık ve Sosyal Refah Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-11.
  • Del Rio-Chanona, R. M., Mealy, P., Pichler, A., Lafond, F. & Farmer, J. D. (2020). Supply and demand shocks in the covid-19 pandemic: An industry and occupation perspective. Oxford Review of Economic Policy, 36(1), 94-137.
  • World Health Organization. (2018, May 24). The top 10 causes of death. https://www.who.int/news-room/factsheets/detail/the-top-10-causes-of-death
  • Erkan, İ. (2020). Tüketicilerin covid-19 döneminde yayınlanan birlik beraberlik ve motivasyon temalı reklamlara yönelik algıları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(Special Issue on Covid-19), 585-600.
  • Ertaş, E. C. (2021, 16 Temmuz). 2018’de online alışveriş ile tam 60 milyar lira harcadık. https://www.girisimhaber.com/post/2019/02/25/2018-Yilinda-Internette-60-Milyar-Lira-Harcadik.aspx
  • FinTech İstanbul. (2020, 30 Nisan). Mastercard: Covid-19 temassız ödeme kullanımını yükseltti. https://fintechistanbul.org/2020/04/30/mastercard-covid-19-temassiz-odeme-kullanimini-yukseltti/
  • Güven, H. (2020). Covid-19 sürecinde e-ticaret sitelerine yöneltilen müşteri şikâyetlerinin incelenmesi. Turkish Studies, 15(4), 511-530.
  • Hacıalioğlu, A. & Sağlam, M. (2021). Covıd-19 pandemi sürecinde tüketici davranışları ve e-ticaretteki değişimler. Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi, 3(1), 16-29.
  • Ipsos (2020, 3 Nisan). Hane içi hızlı tüketim ürünleri satın alımında içecek ürünleri dikkat çekti. https://www.ipsos.com/tr-tr/hane-ici-hizli-tuketim-urunleri-satin-aliminda-icecek-urunleri-dikkat-cekti
  • Kaynak, İ. (2020). Koronavirüs (covid-19) algısının online alışverişe etkisi. Turkish Studies, 15(4), 633-645.
  • Küçükyılmazlar, A. (2006). İstanbul ticaret odası elektronik ticaret rehberi. Rema Yayınevi.
  • Muradoğlu, C. (2020, 7 Nisan). Covid-19’la birlikte Türkiye’de online harcama tutarında nasıl bir değişim yaşandı. https://webrazzi.com/2020/04/07/covid-19-la-birlikte-turkiye-de-online-harcama-tutarinda-nasil-bir-degisim-yasandi/
  • Nielseiq (2020, 16 Mart). Covid-19: The unexpected catalyst for tech adoption. https://nielseniq.com/global/en/insights/analysis/2020/covid-19-the-unexpected-catalyst-for-tech-adoption/
  • Öner, Y. (2020, 27 Ekim). Covid-19 ortamında e-ticaret ve kargo taşımacılığı nasıl etkilendi. https://kpmg.com/tr/tr/home/gorusler/2020/10/covid-19-eticaret-kargo-tasimaciligina-etkileri.html
  • Pazarlamasyon. (2020, 08 Ekim). Tüketicilerin %65’i, salgın sonrası küçük işletmeleri tercih ediyor. https://www.pazarlamasyon.com/tuketicilerin-65i-salgin-sonrasi-kucuk-isletmeleri-tercih-ediyor
  • Richards, T. J. & Rickard, B. (2020). Covid‐19 impact on fruit and vegetable markets. Canadian Journal of Agricultural Economics/Revue Canadienne D'agroeconomie, 68(2), 189-194.
  • Styrk, J. (2020, 31 Mart). Top 100 Fastest Growing & Declining Categories in E-commerce. https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020
  • Şahin, E. & Köroğlu, M. (2020). Sars-Cov-2; virüsün çevresel özellikleri. Biotechnol and Strategic Health Res, 1(Özel Sayı), 55-64.
  • Keleş, P. (2020, November 15). Corona virüsün ekonomiye etkisi ve e-ticaret'in yükselişi. Ticimax https://www.ticimax.com/blog/corona-virusun-ekonomiye-etkisi-ve-e-ticaretin-yukselisi
  • Türk, A., Bingül, B. A. & Ak, R. (2020). Tarihsel süreçte yaşanan pandemilerin ekonomik ve sosyal etkileri. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(Special Issue on Covid-19), 612-632.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2019). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2019-30574
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2021). Sanayi üretim endeksi. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Sanayi-Uretim-Endeksi-Kasim-2021-45729
  • TÜRMOB. (2020, 20 Temmuz). Yeni koronavirüs (covid-19) salgınının ekonomik ve sosyal hayata etkilerinin azaltılmasına yönelik 7244 sayılı kanun yayımlandı. https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/98a342f5-cd52-40fe-8126-0692387e5e3c/yeni-koronavirus--covid-19--salgininin-ekonomik-ve-sosyal-hayata-etkileri
  • ULISA. (2020, 21 Aralık). Kovid-19 (koronavirüs) salgınının ekonomik etkileri. https://aybu.edu.tr/GetFile?id=54ef160d-125e-4967-9aeb-2973158c8a33.pdf
  • World Health Organization. (2021, October 19). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019?adgroupsurvey={adgroupsurvey}&gclid=CjwKCAjwyqWkBhBMEiwAp2yUFoa6Mqn43h3sYqu3xOQDyGijt5KsPA0lU-C-blo_5cUC1u0ux0-dVBoCOTcQAvD_BwE
  • Yılmaz, Ö. & Bayram, O. (2020). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’de e-ticaret ve e-ihracat. Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 37-54.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Volkan Eryiğit 0000-0003-2751-3167

Lütfiye Özdemir 0000-0003-4660-1816

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Eryiğit, V., & Özdemir, L. (2023). Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 83-99. https://doi.org/10.47130/bitlissos.1211246
AMA Eryiğit V, Özdemir L. Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2023;12(1):83-99. doi:10.47130/bitlissos.1211246
Chicago Eryiğit, Volkan, ve Lütfiye Özdemir. “Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 1 (Haziran 2023): 83-99. https://doi.org/10.47130/bitlissos.1211246.
EndNote Eryiğit V, Özdemir L (01 Haziran 2023) Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 1 83–99.
IEEE V. Eryiğit ve L. Özdemir, “Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, ss. 83–99, 2023, doi: 10.47130/bitlissos.1211246.
ISNAD Eryiğit, Volkan - Özdemir, Lütfiye. “Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (Haziran 2023), 83-99. https://doi.org/10.47130/bitlissos.1211246.
JAMA Eryiğit V, Özdemir L. Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2023;12:83–99.
MLA Eryiğit, Volkan ve Lütfiye Özdemir. “Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, 2023, ss. 83-99, doi:10.47130/bitlissos.1211246.
Vancouver Eryiğit V, Özdemir L. Covid-19 Pandemi Döneminde Yükseliş Gösteren Sektörler: E-Ticaret. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2023;12(1):83-99.

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload