Teacher Opinions Regarding Primary School Students to Gain Reading Habits by Means of Play Technique: Ankara Beytepe Primary School Sample The study, which has the purpose of putting forward teacher opinions concerning to make students gain reading habit by plays, is carried out over Ankara Beytepe Primary School sample. Data of the study is obtained from 10 teachers working in Beytepe Primary School on the 2012-2013 school year, by using the interview technique focusing on the semi configured questions. Results of the study showed that, according to teachers, learning by play techniques is impressively efficient in gaining reading habit just like this technique has similar effects in other lessons or applications, and also teachers thought that the cooperation between librarian, parent and teacher increases the applicability of the abovementioned technique on a more efficient level
Oyun tekniği ile okuma alışkanlığı kazandırmaya ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak amacıyla nitel yönteme dayalı olarak yapılan bu araştırma, Ankara Beytepe İlkokulu örneği üzerinden gerçekleştirilmiştir. 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında Beytepe İlkokulu'nda görev yapan 10 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış sorular odağında görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin oyunla öğrenme tekniğinin başka birçok ders ya da uygulamanın öğretiminde olduğu gibi okuma alışkanlığı kazandırmada da son derece etkili olduğunu ve kütüphaneci, veli, öğretmen işbirliği ile söz konusu tekniğin daha etkili düzeyde uygulanabileceğini düşündüklerini göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |